Keuze eerste mountainbike: Cube vs Bulls

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
PolarJag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 19:20
Mijn mountainbike: Cube Aim SL 2019

Beste forumleden,

Op het moment van schrijven ben ik op zoek naar een eerste mountainbike. De keuze gaat tussen de volgende: De BULLS heb ik reeds uitgeprobeerd en fietste erg goed. Echter lijkt de CUBE hetzelfde te bieden voor minder geld.

Zijn jullie bekend met deze mountainbikes? Welke zouden jullie adviseren? Enig idee welke de betere afmontage heeft? Ervaringen met de betreffende MTB's?

Bij voorbaat dank voor jullie advies! :)
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Ik heb geen ervaring met beide fietsen maar ga anders ook een ritje maken op de Cube. Pas dan kun je vergelijken en bepalen welke het beste bij je past.

Op het gebied van afmontage is het allemaal instapniveau maar dat kan niet anders gezien de prijs van de fietsen.
Voor zo nu en dan recreatief gebruik zijn het wel goede fietsen maar indien je richting het buitenland gaat of wanneer je rijstijl wat extremer gaat worden ga je de beperkingen snel tegen komen van deze fietsen.

Kort door de bocht denk ik dat je voor normaal gebruik geen verkeerde keuze kunt maken tussen de twee, behalve dan op prijsniveau.
Je zou bijvoorbeeld de Cube kunnen nemen en voor het prijsverschil je schoenen en/of fietskleding kunnen aanschaffen.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
PolarJag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 19:20
Mijn mountainbike: Cube Aim SL 2019

De Cube was er helaas niet op voorraad, waardoor ik deze niet heb kunnen uitproberen. Evenals andere modellen, zoals de Cube Aim SL (https://www.belgafietsen.nl/fietsen/spo ... 15809.html). Heeft iemand hier wellicht ook ervaring mee? Hier betaal je net zoveel voor als voor de Bulls Sharptail 3 Disc, maar is de schakelgroep wel beter (Shimano Deore).

Bij voorbaat dank. :)
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Belga fietsen is niet het enige verkooppunt van Cube. Kijk eens op internet wat er in de regio zit aan Cube dealers. Er zal er vast wel eentje zijn waar je een soortgelijk model kunt testen.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

PolarJag schreef: wo 7 augustus 2019, 21:43 De Cube was er helaas niet op voorraad, waardoor ik deze niet heb kunnen uitproberen. Evenals andere modellen, zoals de Cube Aim SL (https://www.belgafietsen.nl/fietsen/spo ... 15809.html). Heeft iemand hier wellicht ook ervaring mee? Hier betaal je net zoveel voor als voor de Bulls Sharptail 3 Disc, maar is de schakelgroep wel beter (Shimano Deore).

Bij voorbaat dank. :)
Zelf ook begonnen op de Aim SL. Ik vond het een leuke fiets om kennis te maken met het mtben, maar ben na een half jaartje overgestapt naar een "betere fiets". De hobby bleek leuker dan vooraf ingeschat. Maargoed, je vroeg om ervaring: ik heb er de nodige lol mee gehad :-q. Prima fietsje. Het kan altijd mooier, duurder etc...maar dat houd je toch. Ik heb hem zonder al te veel afschrijvingen weer kunnen verkopen.
PolarJag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 19:20
Mijn mountainbike: Cube Aim SL 2019

Ik heb gisteren de Cube Aim SL in ontvangst genomen na in een fietsenwinkel verschillende modellen te hebben geprobeerd met bijbehorend advies van het personeel.

Dank voor de reacties! 8)
Plaats reactie