Hier de nieuwe Scott Spark RC 2020 (kindly copied from https://forums.mtbr.com)
Scott Spark RC 2020
Jummie...
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 153
- Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
- Mijn mountainbike: Landgraaf
Geen grote veranderingen dit jaar.
Die rode Team vind ik gaaf uitzien. Kijken hoe de Spark modellen worden.
Die rode Team vind ik gaaf uitzien. Kijken hoe de Spark modellen worden.
Wir wollen leben!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10371
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
En nu ook Fraser sturen voor de lagere modellen dan de World Cups...
Maar geen 1x12 XT versies...
Maar geen 1x12 XT versies...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 327
- Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
- Mijn mountainbike: Assen
- Contacteer:
Die team issue ziet er goed uit!
En veel AXS modellen ook, nu kijken wat andere merken gaan doen.
En veel AXS modellen ook, nu kijken wat andere merken gaan doen.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Die Team Issue AXS ziet er op eerste zicht heel vet uit: een bike met AXS voor die prijs. Wel opletten: enkel shifter en derrie komen uit de AXS groep. Ketting, cassette en crank zijn 'gewoon' Sram Eagle GX. Op dat vlak biedt Spark met XTR meer waar voor zijn geld denk ik.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 227
- Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46
oei, dacht even op een ander soort site te zitten.. gelukkig gewoon mountainbike.nl wat een gave bikes!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 327
- Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
- Mijn mountainbike: Assen
- Contacteer:
Tja, op de Pro: XTR Shifter / derrie.matthiav schreef: ↑di 13 augustus 2019, 11:58 Die Team Issue AXS ziet er op eerste zicht heel vet uit: een bike met AXS voor die prijs. Wel opletten: enkel shifter en derrie komen uit de AXS groep. Ketting, cassette en crank zijn 'gewoon' Sram Eagle GX. Op dat vlak biedt Spark met XTR meer waar voor zijn geld denk ik.
Cassette / ketting is XT.
Crank: Raceface carbon
Dus onderaan de streep zijn beide bikes hetzelfde gemixed met groepen om aan de ''leuke'' (5000 euro+) prijs te komen.
De team vind ik erg mooi wat betreft kleurstelling en Sram AXS lijkt mij gewoon een heel mooie oplossing om mee te schakelen. Maar goed ieder zijn ding!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Het zijn inderdaad allebei gemixte groepen, al is de Raceface carbon crank één van de lichtste cranks die er zijn. Verschil in adviesprijs tov de Stylo crank is groot. Heeft ook een carbon zadelpen tov alu bij de Team AXS. Het zijn kleine verschillen, heb sterk getwijfeld tussen beide modellen maar het zal toch de Pro worden voor mij volgend jaar. Ben eens benieuwd, na 4 jaar met Sram.Mtb1988 schreef: ↑di 13 augustus 2019, 13:28Tja, op de Pro: XTR Shifter / derrie.matthiav schreef: ↑di 13 augustus 2019, 11:58 Die Team Issue AXS ziet er op eerste zicht heel vet uit: een bike met AXS voor die prijs. Wel opletten: enkel shifter en derrie komen uit de AXS groep. Ketting, cassette en crank zijn 'gewoon' Sram Eagle GX. Op dat vlak biedt Spark met XTR meer waar voor zijn geld denk ik.
Cassette / ketting is XT.
Crank: Raceface carbon
Dus onderaan de streep zijn beide bikes hetzelfde gemixed met groepen om aan de ''leuke'' (5000 euro+) prijs te komen.
De team vind ik erg mooi wat betreft kleurstelling en Sram AXS lijkt mij gewoon een heel mooie oplossing om mee te schakelen. Maar goed ieder zijn ding!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 327
- Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
- Mijn mountainbike: Assen
- Contacteer:
Veel plezier ervan!
Ben benieuwd naar je ervaringen
Ben benieuwd naar je ervaringen
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
-
- Mountainbiker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 00:35
Beste Mtb-fanaten,
Nieuw hier op het forum en zag deze topic voorbij komen.
Na deze vakantie wegens diefstal een Trek Top Fuel 9.8SL armer. Hoewel dit een heerlijke racebak was heeft hij mij nooit het volledige vertrouwen gegeven. Voornamelijk op snelle singletracks liet hij naar mij mening te wensen over. Nu de 2020 versie over ging naar 120mm voor de Top Fuel was mijn keuze voor een overstap definitief gemaakt.
Tijdens mijn zoektocht ging mijn keuze uit naar een Orbea Oiz, een Specialized Epic, een Cannondale Scalpel en een Scott Spark RC World Cup.
Sinds twee weken trots eigenaar van de Scott Spark RC World Cup. Uiteindelijk waren de afmontering, de carbon wielset, de twinlock en de looks doorslaggevende factoren.
Inmiddels kan ik jullie melden dat het volbloed raspaardje is die super stijf en efficiënt is. Op een Maxxis Recon/Recon Race combi geeft hij enorm veel vertrouwen. In bochten en bergaf is hij helemaal in zijn element op zijn thuisbasis, de UHR. Verder is de twinlock echt een meerwaarde. Hij doet Pr’s sneuvelen en heeft hij tijdens zijn eerste marathon een podiumplaats verdiend. Kortom, ik kan hem jullie alleen maar aanraden!!
Zie bijgevoegd de foto’s...
https://postimg.cc/gallery/3j2x0blqc/
Nieuw hier op het forum en zag deze topic voorbij komen.
Na deze vakantie wegens diefstal een Trek Top Fuel 9.8SL armer. Hoewel dit een heerlijke racebak was heeft hij mij nooit het volledige vertrouwen gegeven. Voornamelijk op snelle singletracks liet hij naar mij mening te wensen over. Nu de 2020 versie over ging naar 120mm voor de Top Fuel was mijn keuze voor een overstap definitief gemaakt.
Tijdens mijn zoektocht ging mijn keuze uit naar een Orbea Oiz, een Specialized Epic, een Cannondale Scalpel en een Scott Spark RC World Cup.
Sinds twee weken trots eigenaar van de Scott Spark RC World Cup. Uiteindelijk waren de afmontering, de carbon wielset, de twinlock en de looks doorslaggevende factoren.
Inmiddels kan ik jullie melden dat het volbloed raspaardje is die super stijf en efficiënt is. Op een Maxxis Recon/Recon Race combi geeft hij enorm veel vertrouwen. In bochten en bergaf is hij helemaal in zijn element op zijn thuisbasis, de UHR. Verder is de twinlock echt een meerwaarde. Hij doet Pr’s sneuvelen en heeft hij tijdens zijn eerste marathon een podiumplaats verdiend. Kortom, ik kan hem jullie alleen maar aanraden!!
Zie bijgevoegd de foto’s...
https://postimg.cc/gallery/3j2x0blqc/