Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Was laatst nog in Chatel, daar reed helemaal niemand op de Black (technische) trails. Heerlijk rustig! :winkie:
Wel verpest for life, want nu is de Blackline in Winterberg echt maar een Mickey Mouse-baantje tov Cha-nada, La Gueps en consorten...
s_son
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 16 juli 2012, 09:27

cheeta schreef: ma 29 juli 2019, 12:41 Oplossing is simpel: gewoon echte mannen trails rijden in plaats van flowtrails :bier:
Een van mijn favo lijnen in Winterberg is toch flow country > freeride > flow country. Als je daar echt hard gaat en nergens opgehouden wordt is dat genieten hoor.
Vitus Sentier LTHT & Whyte S150S
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Maar de flow country en freeride zijn ook de tracks die bij een heel breed publiek populair zijn en:
A) de snelheidsverschillen gigantisch kunnen oplopen (factor 2~3!),
B) waar er weinig tot geen rekening mee wordt dat mensen met hoge snelheid aankomen,
C)!niet perse bij wegoversteken wachten, etc..

... wat gewoon een recept voor conflicten is wanneer het druk is. Op de iXS en Blackline heb ik tenminste daar minder last van.

IXS of blackline iedere dag... Flow country is leuk om op te warmen en even bij te komen als je >5 runs per uur kunt maken.
Lengte van jumps (flowcountry) kloppen bijv. niet echt met de snelheid die je kunt halen, squashen, squashen en meer squashen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dennisvdb schreef: di 30 juli 2019, 18:25 Was laatst nog in Chatel, daar reed helemaal niemand op de Black (technische) trails. Heerlijk rustig! :winkie:
Wel verpest for life, want nu is de Blackline in Winterberg echt maar een Mickey Mouse-baantje tov Cha-nada, La Gueps en consorten...
Shit en ik was best trots op mezelf dat ik afgelopen weekend de Blackline voor het eerst gedaan had :winkie:
En 2 van ons op een hardtail zelfs :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

s_son schreef: di 30 juli 2019, 19:18
cheeta schreef: ma 29 juli 2019, 12:41 Oplossing is simpel: gewoon echte mannen trails rijden in plaats van flowtrails :bier:
Een van mijn favo lijnen in Winterberg is toch flow country > freeride > flow country. Als je daar echt hard gaat en nergens opgehouden wordt is dat genieten hoor.
Flow country is de leukste. Tig keer achter elkaar doen en op een gegeven moment ga je ECHT hard :winkie:
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

MVMVML schreef: wo 31 juli 2019, 09:01
Dennisvdb schreef: di 30 juli 2019, 18:25 Was laatst nog in Chatel, daar reed helemaal niemand op de Black (technische) trails. Heerlijk rustig! :winkie:
Wel verpest for life, want nu is de Blackline in Winterberg echt maar een Mickey Mouse-baantje tov Cha-nada, La Gueps en consorten...
Shit en ik was best trots op mezelf dat ik afgelopen weekend de Blackline voor het eerst gedaan had :winkie:
En 2 van ons op een hardtail zelfs :lol:
Ach, als je zelf maar hebt genoten. Dat heb ik afgelopen zondag daar wel gedaan en ik moest hier en daar op de Blackline ook even met een voetje aan de grond. Nog iets om aan te werken voor een volgende keer. En zo is er voor mij nog wel meer vooruitgang mogelijk daar op de trails in Winterberg.
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Was de hele week in winterberg..Afbeelding
Ging op de foto met mijn zoon.. Heb hem proberen te volgen..Best snel deze gast...Martin Maes. :)
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Vet dat je Martin Maes tegenkwam :-q
Dan zie je pas echt hoe langzaam je eigenlijk gaat tov die snelle gasten....
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Dat is toch geweldig! Kan je de kunst ook nog een beetje afkijken.
Lekker fietsen!
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

MVMVML schreef: wo 31 juli 2019, 09:02
s_son schreef: di 30 juli 2019, 19:18

Een van mijn favo lijnen in Winterberg is toch flow country > freeride > flow country. Als je daar echt hard gaat en nergens opgehouden wordt is dat genieten hoor.
Flow country is de leukste. Tig keer achter elkaar doen en op een gegeven moment ga je ECHT hard :winkie:
zo is er afgelopen weekend nog bijna iemand achterop mij geknald. Ik was achter mijn dochter van 7jaar en mijn zoontje van 4jaar aan het rijden. Dus tegen lagere snelheid, en die kerel kwam tegen volle snelheid af. Stond uiteindelijk langst mij :roll:
leuk dat je daar hoge snelheden kan halen. Maar blijft een blauwe route voor beginners. Is dan ook de enige route die je met kleine kinderen kan doen. Dus toch een beetje oppassen daar. Geef mij maar de north shore of freeride
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

rubenv schreef: zo 11 augustus 2019, 22:51
MVMVML schreef: wo 31 juli 2019, 09:02

Flow country is de leukste. Tig keer achter elkaar doen en op een gegeven moment ga je ECHT hard :winkie:
zo is er afgelopen weekend nog bijna iemand achterop mij geknald. Ik was achter mijn dochter van 7jaar en mijn zoontje van 4jaar aan het rijden. Dus tegen lagere snelheid, en die kerel kwam tegen volle snelheid af. Stond uiteindelijk langst mij :roll:
leuk dat je daar hoge snelheden kan halen. Maar blijft een blauwe route voor beginners. Is dan ook de enige route die je met kleine kinderen kan doen. Dus toch een beetje oppassen daar. Geef mij maar de north shore of freeride
Nou, ik zou er persoonlijk niet met zulke jonge kinderen gaan rijden, ook al is het een blauwe route. De kans dat je snel verkeer tegenkomt is gewoon veels te groot. Ik zou het houden op het daadwerkelijke kinderparcours beneden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: ma 12 augustus 2019, 07:33
rubenv schreef: zo 11 augustus 2019, 22:51

zo is er afgelopen weekend nog bijna iemand achterop mij geknald. Ik was achter mijn dochter van 7jaar en mijn zoontje van 4jaar aan het rijden. Dus tegen lagere snelheid, en die kerel kwam tegen volle snelheid af. Stond uiteindelijk langst mij :roll:
leuk dat je daar hoge snelheden kan halen. Maar blijft een blauwe route voor beginners. Is dan ook de enige route die je met kleine kinderen kan doen. Dus toch een beetje oppassen daar. Geef mij maar de north shore of freeride
Nou, ik zou er persoonlijk niet met zulke jonge kinderen gaan rijden, ook al is het een blauwe route. De kans dat je snel verkeer tegenkomt is gewoon veels te groot. Ik zou het houden op het daadwerkelijke kinderparcours beneden.
Je moet je snelheid ten allen tijden zo kunnen controleren dat je op onverwachte situaties kunt reageren!


Dan is het wel weer zo dat je met kinderen weet dat je een 'bepaalde situatie' creëert, daar zouden sommige vaders zich ook iets bewuster van kunnen zijn... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Je tikt daar zo de 60 aan, moet er niet aan denken dat je opeens een kind met 15 ziet rijden :o
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 12 augustus 2019, 10:21
MVMVML schreef: ma 12 augustus 2019, 07:33
Nou, ik zou er persoonlijk niet met zulke jonge kinderen gaan rijden, ook al is het een blauwe route. De kans dat je snel verkeer tegenkomt is gewoon veels te groot. Ik zou het houden op het daadwerkelijke kinderparcours beneden.
Je moet je snelheid ten allen tijden zo kunnen controleren dat je op onverwachte situaties kunt reageren!


Dan is het wel weer zo dat je met kinderen weet dat je een 'bepaalde situatie' creëert, daar zouden sommige vaders zich ook iets bewuster van kunnen zijn... .
Tja, zoals hieronder gezegd: de 60 aantikken is echt niet uitzonderlijk.... het IS natuurlijk wel een bikepark voor een sport die onder de ''extreme sports" valt...
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

het gaat hard kan ik beamen, maar of het 60 kmph is voor ons stervelingen betwijfel ik wel 8)

30 max 40 is imho wat reeler :bier:


ik zou zelf ook in de toekomst graag met me zoon naar WTB gaan. maar zou er wel rekening mee houden om niet in het weekend te gaan... gewoon doordeweeks dan is het meestal rustig genoeg voor ieder om te kunnen rijden.
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Plaats reactie