Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

dope-on-wheels schreef: ma 12 augustus 2019, 12:47 het gaat hard kan ik beamen, maar of het 60 kmph is voor ons stervelingen betwijfel ik wel 8)

30 max 40 is imho wat reeler :bier:


ik zou zelf ook in de toekomst graag met me zoon naar WTB gaan. maar zou er wel rekening mee houden om niet in het weekend te gaan... gewoon doordeweeks dan is het meestal rustig genoeg voor ieder om te kunnen rijden.
Je tikt echt heel snel de 40 aan daar, zonder moeite.


Afbeelding

En dan hield ik me nog redelijk in na de dag ervoor gevallen te zijn, maar de rest van ons ging nog een stuk harder dan ik hier en die zullen zeker de 50 aangetikt hebben. Fabian ging echt als een kanonskogel (maar goed, die heeft dan ook voor instructeur gespeeld en zo :winkie: ) en die zal met die loodzware Kona van em echt wel richting die snelheid zijn gegaan.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zal volgende keer de GPS aanzetten, ben wel benieuwd of ik het haal. :)
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

dope-on-wheels schreef: ma 12 augustus 2019, 12:47 het gaat hard kan ik beamen, maar of het 60 kmph is voor ons stervelingen betwijfel ik wel 8)

30 max 40 is imho wat reeler :bier:


ik zou zelf ook in de toekomst graag met me zoon naar WTB gaan. maar zou er wel rekening mee houden om niet in het weekend te gaan... gewoon doordeweeks dan is het meestal rustig genoeg voor ieder om te kunnen rijden.
Vorig jaar Strava aangehad. 67km per uur gaf ie aan...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: ma 12 augustus 2019, 13:51 Ik zal volgende keer de GPS aanzetten, ben wel benieuwd of ik het haal. :)
Wat voor camera heb je? Ik heb helaas regelmatig dat er geen GPS data inzit ook al heb ik hem wel aangezet. Dus weet ik m'n maximumsnelheid daar alsnog niet, want de dag ervoor ging ik veel harder.
Lijkt wel random te zijn. :-{
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

[/quote]
Nou, ik zou er persoonlijk niet met zulke jonge kinderen gaan rijden, ook al is het een blauwe route. De kans dat je snel verkeer tegenkomt is gewoon veels te groot. Ik zou het houden op het daadwerkelijke kinderparcours beneden.
[/quote]

Ik zou ook niet zo snel met echt jonge kids gaan rijden in Winterberg. Nog paar jaartjes wachten.
Misschien eerder naar Willingen gaan. Komt me rustiger over en iets overzichtelijker.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef: ma 12 augustus 2019, 12:08 Je tikt daar zo de 60 aan, moet er niet aan denken dat je opeens een kind met 15 ziet rijden :o
Daar moet je dus inderdaad als rijder EN als vader/moeder rekening mee houden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: ma 12 augustus 2019, 12:16 .... het IS natuurlijk wel een bikepark voor een sport die onder de ''extreme sports" valt...
Op een parcours dat je op dat moment met rijders van allerlei niveau's deelt!


Als je je extreem wilt uitleven, dan zou je een licentie moeten nemen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

rubenv schreef: zo 11 augustus 2019, 22:51
MVMVML schreef: wo 31 juli 2019, 09:02

Flow country is de leukste. Tig keer achter elkaar doen en op een gegeven moment ga je ECHT hard :winkie:
zo is er afgelopen weekend nog bijna iemand achterop mij geknald. Ik was achter mijn dochter van 7jaar en mijn zoontje van 4jaar aan het rijden. Dus tegen lagere snelheid, en die kerel kwam tegen volle snelheid af. Stond uiteindelijk langst mij :roll:
leuk dat je daar hoge snelheden kan halen. Maar blijft een blauwe route voor beginners. Is dan ook de enige route die je met kleine kinderen kan doen. Dus toch een beetje oppassen daar. Geef mij maar de north shore of freeride
Zal MVMVML wel zijn geweest dan, die heeft geen goeie remmen :D.

Ik was afgelopen donderdag in Winterberg. Ik heb het nog nooit zo druk gezien. We zijn op een gegeven moment maar trailpark gaan rijden, met 20 minuten wachten voor lift is er voor mij weinig aan. Ik ga in de vakantieperiode dus in elk geval niet meer :D.

Absurd overigens dat ze er een soort electrisch tokkelbaantje bij hebben gebouwd. Nu moeten er nóg meer mensen met de lift.
Waar woke is, is vuur
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

ReinierT schreef: ma 12 augustus 2019, 16:45
Nou, ik zou er persoonlijk niet met zulke jonge kinderen gaan rijden, ook al is het een blauwe route. De kans dat je snel verkeer tegenkomt is gewoon veels te groot. Ik zou het houden op het daadwerkelijke kinderparcours beneden.
[/quote]

Hoe kunnen de kinderen dan iets leren? We hebben eerst lang genoeg op het kinderparcour gereden. Maar daar ga je ze geen hele dag bezig houden hoor. Mijn, zoontje heeft 1 keer de volledige flow country gedaan. Maar was voor hem wel vermoeiend met de brake bumps en zonder vering. Mijn dochter heeft 4 keer de flow country gedaan. Ze vond het geweldig. Dus zij wou het zo graag doen en vond het geweldig. Maar dan zou ik haar daar moeten weghouden omdat er zijn die zo hard mogelijk willen gaan op die blauwe route. Terwijl iedereen hier op elke route kan rijden. Kinderen kunnen alleen op die route rijden. Van mij mag iedereen zo hard rijden als hij kan, maar je moet wel rekening kunnen houden met trager verkeer. En ik was zeker niet de enige met kinderen daar. Ben trouwens met de kinderen op Maandag geweest, en ik rij altijd een stukje achter de kinderen zodat er zeker niemand tegen hun kan rijden.







Ik zou ook niet zo snel met echt jonge kids gaan rijden in Winterberg. Nog paar jaartjes wachten.
Misschien eerder naar Willingen gaan. Komt me rustiger over en iets overzichtelijker.
[/quote]

In willingen kunnen ze toch ook zo hard gaan. Wij zijn toen zaterdag naar willingen geweest om de kinder vogel route te doen. Was met de lift naar boven en dan een route van 10km speciaal voor de kinderen. Was blijkbaar gewoon 10km lang een breed kiezelpad naar onder. De kinderen vonden het een hele saaie route met heel wat gezeur onderweg. Dus waren blij dat we s'maandags in winterberg een mooie route konden doen.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

hoe je het went of keert, de doelgroep van bikepark winterberg zijn geen kleine kinderen...

er is geen regel dat het niet mag. je kan alleen niet verwachten dat iedereen daar rekening mee houdt, laat staan weet dat er dusdanig kleine kinderen rijden waar weinig snelheid in zit.
ben er mee eens dat ook zij moeten kunnen rijden, maar ben sterk van mening dat je met kleine kinderen rustige momenten moet opzoeken waar je andere rijders met normale snelheid niet tot last bent.

want je kinderen kunnen ten val komen door snellere rijders (of rijders op normaal tempo iig), maar ook snellere rijders kunnen ten val komen door onverwachte bewegingen of het niet verwachten van je kinderen. daar draag je dan ook verantwoordelijk voor.
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Toen ik er was, reden er opvallend veel kids, supergaaf! Ik ga de mijne later ook zeker meenemen. Moet ook prima kunnen. Het snelheidsverschil lijkt me geen probleem, je moet als snelle rijder altijd kunnen anticiperen. Je bent niet alleen op de wereld... Als je dan achter op iemand/kind knalt, zit je per definitie fout. Je kruist regelmatig een breed pad waar je prima kan stoppen danwel inhalen.

Zolang je niet onder een drop gaat staan of middenop een North Shore of andere domme dingen gaat doen, moet het allemaal prima kunnen!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik vindt het nogal wat hoor, om als "snelle rijder" de blauwe lijnen op te eisen.

Gewoon lekker met beginners en kinderen lol hebben daar :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

tiewrap schreef: di 13 augustus 2019, 09:10 Ik vindt het nogal wat hoor, om als "snelle rijder" de blauwe lijnen op te eisen.

Gewoon lekker met beginners en kinderen lol hebben daar :-q
kleur indicatie is enkel voor de moeilijkheidsgraad. niet voor wie er wel of niet mogen rijden :bier:
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

dope-on-wheels schreef: di 13 augustus 2019, 09:38
tiewrap schreef: di 13 augustus 2019, 09:10 Ik vindt het nogal wat hoor, om als "snelle rijder" de blauwe lijnen op te eisen.

Gewoon lekker met beginners en kinderen lol hebben daar :-q
kleur indicatie is enkel voor de moeilijkheidsgraad. niet voor wie er wel of niet mogen rijden :bier:
Klopt, daarom hoor je dus tijdig te kunnen remmen :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

mijn strekking is dat het gros van de mensen daar een bepaalde snelheid kunnen halen, waar je een bepaalde gemiddelde snelheid op kan zetten.

wanneer je een aanzienlijk snelheidsverschil hebt hiermee, dien je zo te rijden dat je geen gevaar of hinder verzoorzaakt.


kom je met een kind die 10kmph gaat en de rest 40 (zie screenshot mvmvml), dan verzoorzaak je gevaarlijk situatie. omdat de track gewoon niet overal overzichtelijk is.

over route opeisen gesproken. stel dit kind gaat niet opzij, wie claimt hier dan de hele track?
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Plaats reactie