Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Als je daarmee bedoelt dat je de uitersten niet op moet zoeken ben ik het met je eens.

Net als op gewone trails is het vaak onbewust als iemand niet opzij gaat.
Zelf heb ik ook liever niet dat mensen je er meteen langs willen laten, omdat dat juist vaak gevaarlijke situaties oplevert.

Ja, je run is dan verpest.
Daarom rijdt ik als het druk is ook weinig op blauwe (drukke) lijnen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Tsja, het blijft een beetje een kwestie van rekening houden met elkaar en een beetje relaxt doen. Het lijkt het echte leven wel. Ik vind het altijd mega om ouders met kids op de trails te zien, maar misschien komt dat omdat ik zelf kids heb. De meeste kinders die ik tot nu toen in Winterberg ben tegengekomen zijn mini shredders die hard zat gaan :-)
Maar goed voor hetzelfde geld is er iemand voor je gecrasht, of steekt er een konijn over, weet ik het. Er kan altijd wel iets gebeuren waardoor je in de ankers moet. Als je run is 'verpest' sta je 5 minuten later weer boven voor de volgende, dus hoe erg is het nou eigenlijk allemaal?
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

tiewrap schreef: di 13 augustus 2019, 09:52 Als je daarmee bedoelt dat je de uitersten niet op moet zoeken ben ik het met je eens.

Net als op gewone trails is het vaak onbewust als iemand niet opzij gaat.
Zelf heb ik ook liever niet dat mensen je er meteen langs willen laten, omdat dat juist vaak gevaarlijke situaties oplevert.

Ja, je run is dan verpest.
Daarom rijdt ik als het druk is ook weinig op blauwe (drukke) lijnen.
:-q helemaal mee eens, ik rijd zelf ook bij drukte alleen de meer technische tracks. die zien rustiger en kan je lekkerder doorrijden. flow tracks zijn mij dan te druk bezocht.
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Buiten kinderen kunnen er ook minder ervaren mensen rijden, die bij iedere bocht in de ankers gaan. Moeten die dan ook de parken maar links laten liggen?
Er kunnen ook langzame mensen op de routes in Nederland rijden, moeten die dan maar op de weg fietsen?
Als je niets probeert leer je het ook niet, je moet altijd op je hoede zijn wanneer je aan het fietsen bent want een crash of gljjpartij waardoor iemand vol in de ankers moet is zo gebeurd. Wanneer er ergens zo snel gaat dat je niet meer optijd kunt remmen voor onverwachte situaties ben je een gevaar voor jezelf en voor anderen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 12 augustus 2019, 18:11
MVMVML schreef: ma 12 augustus 2019, 12:16 .... het IS natuurlijk wel een bikepark voor een sport die onder de ''extreme sports" valt...
Op een parcours dat je op dat moment met rijders van allerlei niveau's deelt!


Als je je extreem wilt uitleven, dan zou je een licentie moeten nemen.
Nu ja, gewoon hard de Flow Country afrijden vind ik nou niet echt zo extreem. Volgens mij is het daar juist voor bedoeld.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

markpatat schreef: di 13 augustus 2019, 09:05 Toen ik er was, reden er opvallend veel kids, supergaaf! Ik ga de mijne later ook zeker meenemen. Moet ook prima kunnen. Het snelheidsverschil lijkt me geen probleem, je moet als snelle rijder altijd kunnen anticiperen. Je bent niet alleen op de wereld... Als je dan achter op iemand/kind knalt, zit je per definitie fout. Je kruist regelmatig een breed pad waar je prima kan stoppen danwel inhalen.

Zolang je niet onder een drop gaat staan of middenop een North Shore of andere domme dingen gaat doen, moet het allemaal prima kunnen!
Nou, ik heb echt geen enkel kind gezien op de routes boven, de keren dat ik er geweest ben.

Alleen beneden.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Makkelijk schreef: ma 12 augustus 2019, 18:32
Ik was afgelopen donderdag in Winterberg. Ik heb het nog nooit zo druk gezien. We zijn op een gegeven moment maar trailpark gaan rijden, met 20 minuten wachten voor lift is er voor mij weinig aan. Ik ga in de vakantieperiode dus in elk geval niet meer :D.
Dit valt met wel tegen, wilde zeer binnenkort nog even een dagje naar Winterberg, wel doordeweeks dan.
Delen anderen deze drukte, of was t gewoon toevallig erg druk?
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: di 13 augustus 2019, 10:06 Tsja, het blijft een beetje een kwestie van rekening houden met elkaar en een beetje relaxt doen. Het lijkt het echte leven wel. Ik vind het altijd mega om ouders met kids op de trails te zien, maar misschien komt dat omdat ik zelf kids heb. De meeste kinders die ik tot nu toen in Winterberg ben tegengekomen zijn mini shredders die hard zat gaan :-)
Maar goed voor hetzelfde geld is er iemand voor je gecrasht, of steekt er een konijn over, weet ik het. Er kan altijd wel iets gebeuren waardoor je in de ankers moet. Als je run is 'verpest' sta je 5 minuten later weer boven voor de volgende, dus hoe erg is het nou eigenlijk allemaal?
Nee het is niet erg noch is een run verpest of zo. Maar het hele idee van zo'n bikepark is toch flink omlaag te knallen?

Tenminste, ik probeer iedere keer mezelf te overtreffen tov de vorige keer en volgens mij proberen de meesten dat daar. Dat betekent dus dat je flink hard kan gaan en ik heb nou niet het idee dat ik daarmee de etiquette daar overtreed of moedwillig mensen in gevaar breng: ik ben immers bezig op een speciaal daarvoor aangelegd bikepark.

Ik zou zelf ook geen kleine kinderen op de tracks daar verwachten, misschien omdat ik ze ook nog nooit erop gezien heb boven.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

markindealpen schreef: di 13 augustus 2019, 11:44
Makkelijk schreef: ma 12 augustus 2019, 18:32
Ik was afgelopen donderdag in Winterberg. Ik heb het nog nooit zo druk gezien. We zijn op een gegeven moment maar trailpark gaan rijden, met 20 minuten wachten voor lift is er voor mij weinig aan. Ik ga in de vakantieperiode dus in elk geval niet meer :D.
Dit valt met wel tegen, wilde zeer binnenkort nog even een dagje naar Winterberg, wel doordeweeks dan.
Delen anderen deze drukte, of was t gewoon toevallig erg druk?
Ik was er laatste weekend van Juli, toen viel het echt wel mee. Misschien 5 a 10 minuten gewacht op z'n langst.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

markpatat schreef: di 13 augustus 2019, 09:05Zolang je niet onder een drop gaat staan of middenop een North Shore of andere domme dingen gaat doen, moet het allemaal prima kunnen!
* of op de rijlijn gaat staan eenderwaar op een trail (inclusief wegoversteken),
* of vanuit stilstand wegrijdt zonder fatsoenlijk te kijken of het kan zonder achterop komend verkeer te hinderen.
Hele volksstammen lijken ervan uit te gaan dat iedereen bij iedere wegoversteek stopt, wat zeker niet het geval is.


Winterberg moet erg populair geworden zijn want vorig jaar heb ik midden augustus m'n persoonlijke record doordeweeks kunnen zetten met 7 runs per uur gemiddeld, wat bijna volcontinu doorrijden is van de lift naar de lift.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Er komt een dag en dan komen die trage kinderen van nu ons allemaal voorbij, op elke lijn die Winterberg heeft :bier:

Prettig als zij zich dan ook een beetje tolerant opstellen.
Ja, doei !
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

markindealpen schreef: di 13 augustus 2019, 11:44
Makkelijk schreef: ma 12 augustus 2019, 18:32
Ik was afgelopen donderdag in Winterberg. Ik heb het nog nooit zo druk gezien. We zijn op een gegeven moment maar trailpark gaan rijden, met 20 minuten wachten voor lift is er voor mij weinig aan. Ik ga in de vakantieperiode dus in elk geval niet meer :D.
Dit valt met wel tegen, wilde zeer binnenkort nog even een dagje naar Winterberg, wel doordeweeks dan.
Delen anderen deze drukte, of was t gewoon toevallig erg druk?
Ben ik ook benieuwd naar, het was een enorme tegenvaller. De rij voor de kaartjes stond om 10 uur tot de patatkraam...
Waar woke is, is vuur
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

MVMVML schreef: di 13 augustus 2019, 11:45
BrianW schreef: di 13 augustus 2019, 10:06 Tsja, het blijft een beetje een kwestie van rekening houden met elkaar en een beetje relaxt doen. Het lijkt het echte leven wel. Ik vind het altijd mega om ouders met kids op de trails te zien, maar misschien komt dat omdat ik zelf kids heb. De meeste kinders die ik tot nu toen in Winterberg ben tegengekomen zijn mini shredders die hard zat gaan :-)
Maar goed voor hetzelfde geld is er iemand voor je gecrasht, of steekt er een konijn over, weet ik het. Er kan altijd wel iets gebeuren waardoor je in de ankers moet. Als je run is 'verpest' sta je 5 minuten later weer boven voor de volgende, dus hoe erg is het nou eigenlijk allemaal?
Nee het is niet erg noch is een run verpest of zo. Maar het hele idee van zo'n bikepark is toch flink omlaag te knallen?

Tenminste, ik probeer iedere keer mezelf te overtreffen tov de vorige keer en volgens mij proberen de meesten dat daar. Dat betekent dus dat je flink hard kan gaan en ik heb nou niet het idee dat ik daarmee de etiquette daar overtreed of moedwillig mensen in gevaar breng: ik ben immers bezig op een speciaal daarvoor aangelegd bikepark.

Ik zou zelf ook geen kleine kinderen op de tracks daar verwachten, misschien omdat ik ze ook nog nooit erop gezien heb boven.
Nee, natuurlijk moet je gewoon lekker naar beneden knallen en proberen steeds harder te gaan. Het ging mij er meer om of je nu kind of een volwassen langzamere rijder (mij) tegenkomt, je kunt ze altijd tegenkomen en dan moet je ff gas terugnemen en dat is dan geen ramp, want je hoeft toch niet omhoog te fietsen :-)
Het feit dat het een kind is maakt het niet gevaarlijk, zeg maar, dus ik zou nooit zeggen 'je moet daar niet met kinderen gaan fietsen''
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Makkelijk schreef: di 13 augustus 2019, 12:44
markindealpen schreef: di 13 augustus 2019, 11:44

Dit valt met wel tegen, wilde zeer binnenkort nog even een dagje naar Winterberg, wel doordeweeks dan.
Delen anderen deze drukte, of was t gewoon toevallig erg druk?
Ben ik ook benieuwd naar, het was een enorme tegenvaller. De rij voor de kaartjes stond om 10 uur tot de patatkraam...
Ik vond t gisteren, 22 augustus. Erg meevallen, tijdens de plek mss 5 a 10 min wachtten. Vroeger en later op de dag bijna doorrijden. Helaas was de laatste run er een teveel voor mij.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

markindealpen schreef: vr 23 augustus 2019, 19:36 Helaas was de laatste run er een teveel voor mij.
In Whistler zeggen ze dat je nooit "one last run" moet maken!


Wel goed afgelopen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie