Nieuwe fiets

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

kermit schreef: di 13 augustus 2019, 11:49 Ik zou er zeker de fietskeuze niet op baseren, maar dat een dropper een fikse meerwaarde is zodra je serieus terrein opzoekt staat voor mij wel vast. Onze gids met 25 jaar ervaring in het begeleiden van Alpentochten zei dat hij na de schijfrem en verende vork de dropper de belangrijkste ontwikkeling op mtb's vond. Nog vóór achtervering dus...

Persoonlijk ben ik dat met hem eens, ik zou liever zonder achtervering de Alpen in gaan dan zonder dropper.
Op NL rondjes kun je echter prima zonder, alleen degenen die eraan gewend zijn missen hem zelfs in NL. De rest niet :)

Dropper is geen must in NL, Gids met 25 jaar ervaring Alpen is wel iets anders dan hier in het vlakke NL , voor mij geen enkele meerwaarde NL , Dropper betekend ook doorgaans wat meer onderhoudskosten op de lange termijn . En geeft extra gewicht mee aan het totaal gewicht bike .

Zo zie je maar zo veel mensen, zo veel verschil .... :bier:

suc6 met je keuze :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Waar het hier in dit topic om gaat is de aanschaf van een nieuwe fiets, indien je dan de keuze kunt nemen voor aanschaf om een dropper erin mee te nemen dan is het handiger dat je hem wel mee aanschaft. Dan kan je namelijk ervaren of het wat voor je is ja of nee.
Indien nee dan haal je hem eraf en vervang je hem voor een vaste, dat is een betere keuze dan dat je achteraf 1 moet aanschaffen om te ervaren of het wat is voor je. Want dat laat je dan vaak maar, terwijl je wellicht hem wel had willen hebben.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Michel.nl schreef: do 15 augustus 2019, 08:23 Waar het hier in dit topic om gaat is de aanschaf van een nieuwe fiets, indien je dan de keuze kunt nemen voor aanschaf om een dropper erin mee te nemen dan is het handiger dat je hem wel mee aanschaft. Dan kan je namelijk ervaren of het wat voor je is ja of nee.
Indien nee dan haal je hem eraf en vervang je hem voor een vaste, dat is een betere keuze dan dat je achteraf 1 moet aanschaffen om te ervaren of het wat is voor je. Want dat laat je dan vaak maar, terwijl je wellicht hem wel had willen hebben.
Omgekeerde wereld , heb je het niet mis je het ook niet , dus waarom zou je dan een dropper willen in NL ?, Omdat de meute het wil en vraag naar is moet het maar . Ik vindt de keuze voor een nieuwe fiets met of zonder dropper bepalend . Waarom voor iets gaan betalen als jet het niet gebruikt ?, en dan misschien de dropper gaat vervangen voor een vaste pen . Ik zou het geld beter steken in betere onderdelen .

Voorbeeld : bij mijn nieuwe bike €5000, zit er een dropper in, op de vraag of die eruit kan , en vervangen kon worden voor een vaste pen , werdt er verbaasd gereageerd ?.Zo van : Een dropper eruit ?, waarom wil je dat ?, iedereen heeft dat . Nu kan je ook zeggen over de verkoopkwaliteiten van de verkoper ,maar geeft aan dat een gangbaar iets is terwijl het in NL niet nodig is ....

Nogmaals zo veel mensen , zo veel wensen . Mijn mening is dat een dropper geen toegevoegde waarde heeft in NL , maar ik ben 1 van de zovelen 8)

:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Dat is dan weer onzin, heb je het niet dan mis je het ook niet. Over omgekeerde wereld te spreken, als je het niet hebt weet je ook niet dat je hem eigenlijk wel had willen hebben.

Heb jij het überhaupt wel eens geprobeerd? Ofwel heb je er ervaring mee en ook lange tijd getest om daar een goed advies over te geven?.
En zeg nou niet heel simpel het is niet nodig in NL, want dat is omdat je dat van anderen gehoord hebt en dus ook zegt wat al die anderen zeggen zonder enige kennis van zaken te hebben.

Want ook in NL heb je heel veel voordeel van een dropper, alleen dat moet je ervaren hebben voor je daar een onderbouwend oordeel over kan geven.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Plaats reactie