Send it!

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Begin dit jaar een aantal keren mogen aansluiten bij de mannen uit Hellendoorn om daar o.a. jumps te oefenen. Erg gezellig en wil daar ook zeker vaker naartoe. Maar een aantal keren per jaar daar oefenen levert qua progressie niets op: don't use it, lose it. Aangezien ik het grote merendeel in de stad aan mijn techniek aan het schaven ben lijkt de aanschaf van een sender ramp mij wel wat (https://sender-ramps.com/). Op deze manier kan ik alsnog progressie boeken zonder daar stad en land voor af te reizen. De MTB Hopper is uiteraard ook een optie, maar erg prijzig. Zelf eentje in elkaar zetten is voor mij geen optie (2 linkerhanden) en ook gewoon geen zin in. Heeft iemand hier ervaring met deze ramps? En wat is geschikter: een straight of curved ramp? De 350 of 500?
Juh!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Als jij een jump wilt kopen houd ik je niet tegen, maar is er echt niets in de buurt te vinden waar je vanaf kan springen?
Geen parkeergarage, busstation of industrieterrein? :~

Er zijn met enige regelmaat urban rides via dit forum en daar weten ze heel aardig gebruik te maken van allerlei stadse hindernissen.

BV.:viewtopic.php?t=141290

En de supercoole film van Andre erbij:
https://www.youtube.com/watch?v=j9sHHRqkPus


:-q
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Er zijn hier genoeg trappetjes, rails of ledges waar ik vanaf kan rijden, drops kan oefenen, overheen kan bunnyhoppen. Het gaat mij er meer om dat ik de techniek van het jumpen kan leren. Als ik een tafel tegenkom dat ik m dan gewoon met vertrouwen kan nemen. Dat kan ik hier niet leren met die aanwezige obstakels. In het (overigens prachtige) filmpje zie ik het ook niet terug btw.
Juh!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Bowiex schreef: do 15 augustus 2019, 14:22 En de supercoole film van Andre erbij:
https://www.youtube.com/watch?v=j9sHHRqkPus


:-q
ik krijg gelijk weer zin om te biken :D
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik zie dat dat bedrijf ook rock gardens verkoopt. Voor een bizar bedrag verkopen ze wat verdacht veel op een plank met klimgrepen lijkt. Ik zou niet weten waarom je het wilt hebben maar je kunt soortgelijke "rotsen" heel makkelijk krijgen. Ga naar een klimhal en vraag om oude grepen, bij de klimhallen waar ik kom liggen ze over het algemeen voor een vast bedrag per kilo in bakken. Boor 10mm gaten in een plank en ram er inslagmoeren in. Je kunt nu je rock garden variëren naar smaak!
Waar woke is, is vuur
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Kaasopjepannenkoek schreef: do 15 augustus 2019, 11:37 Zelf eentje in elkaar zetten is voor mij geen optie (2 linkerhanden) en ook gewoon geen zin in.
Een zaag, doosje schroeven, wat balkjes en wat plaatmateriaal en je maakt zoiets ook met twee linkerhanden gemakkelijk, zeker met een YouTube instructie. Voor een fractie van de prijs

Maar, als geld nu eenmaal moet rollen, moet ik eerlijk zeggen dag de prijzen, voor het gebruikte materiaal, best redelijk lijken... Ziet er goed uit! Waarom niet zo'n complete tabletop set?
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Er zijn helemaal geen "natuurlijke" opties in de buurt? Op veel plaatsen heb je niet iets wat echt de naam spot waardig is, maar wel ergens een "low interest" hoek van een park, gemeentebosje, etc... waar iets van een jumplijntje ligt of waar op of naast een pad gewoon een prima mogelijkheid is of zich met weinig effort 'low-profle' laat maken.

Of ik die dingen nu geweldig vind om echt te leren springen...? Nee niet echt.
1) Het zijn absoluut geen ramps voor beginners om echt op af te zetten,
2) Je bent met die dingen drukker bezig posture van de fiets in de lucht te controleren,
3) Het wordt al snel een sprong in het niets of een aardige gap jump.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

WelkomBuiten schreef: do 15 augustus 2019, 19:48
Kaasopjepannenkoek schreef: do 15 augustus 2019, 11:37 Zelf eentje in elkaar zetten is voor mij geen optie (2 linkerhanden) en ook gewoon geen zin in.
Een zaag, doosje schroeven, wat balkjes en wat plaatmateriaal en je maakt zoiets ook met twee linkerhanden gemakkelijk, zeker met een YouTube instructie. Voor een fractie van de prijs

Maar, als geld nu eenmaal moet rollen, moet ik eerlijk zeggen dag de prijzen, voor het gebruikte materiaal, best redelijk lijken... Ziet er goed uit! Waarom niet zo'n complete tabletop set?
Zo'n setje is vrij prijzig mijn inziens. Een DIY projectje is echt een ramp voor mij. Mocht ik niet anders kunnen dan zou ik het proberen, maar gezien de redelijke prijs schaf ik er liever een aan denk ik.
Juh!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

cheeta schreef: do 15 augustus 2019, 20:46 Er zijn helemaal geen "natuurlijke" opties in de buurt? Op veel plaatsen heb je niet iets wat echt de naam spot waardig is, maar wel ergens een "low interest" hoek van een park, gemeentebosje, etc... waar iets van een jumplijntje ligt of waar op of naast een pad gewoon een prima mogelijkheid is of zich met weinig effort 'low-profle' laat maken.

Of ik die dingen nu geweldig vind om echt te leren springen...? Nee niet echt.
1) Het zijn absoluut geen ramps voor beginners om echt op af te zetten,
2) Je bent met die dingen drukker bezig posture van de fiets in de lucht te controleren,
3) Het wordt al snel een sprong in het niets of een aardige gap jump.
Leeuwarden is echt net zo vlak als de rest van Friesland. Ken de stad wel aardig en weet hier echt geen low interest/profile spot, helaas... Volgens jou is zo'n ramp niet echt een degelijke optie om de techniek onder de knie te krijgen. Wat zou jij voorstellen om het alsnog te kunnen leren?
Juh!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik heb in eerste instantie zelf meerdere ramps gemaakt, maar heb nu uiteindelijk 2 MTBHoppers thuis (met extensie, samen de Coach).
Kost idd wel wat, maar ze zijn enorm handig! Je kunt èn de hoogte en de curve instellen :)
En het ziet er ook wel relaxed uit :D

https://www.instagram.com/p/BzgjY1SCSC_/
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Patrick_V schreef: do 15 augustus 2019, 18:36
Bowiex schreef: do 15 augustus 2019, 14:22 En de supercoole film van Andre erbij:
https://www.youtube.com/watch?v=j9sHHRqkPus


:-q
ik krijg gelijk weer zin om te biken :D
Dit is dan ook wel dé reclame voor onze mooie hobby. :-q
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Mark-V schreef: do 15 augustus 2019, 22:28 Ik heb in eerste instantie zelf meerdere ramps gemaakt, maar heb nu uiteindelijk 2 MTBHoppers thuis (met extensie, samen de Coach).
Kost idd wel wat, maar ze zijn enorm handig! Je kunt èn de hoogte en de curve instellen :)
En het ziet er ook wel relaxed uit :D

https://www.instagram.com/p/BzgjY1SCSC_/
Je link werkt helaas niet? Als je er 2 hebt kun je er vast wel eentje missen :tong
Juh!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Nieuwe poging: klik

Ik heb de Coach Bundle dus 2 losse ramps samen een table vormen.
Ikzelf gebruik ze niet, maar voor mijn zoontje is het nog wel handig, dus die blijft nog even.

De LITEis nu trouwens in de aanbieding, die is wat draagbaarder. Ik heb ook weleens op de Jumpack gesprongen, en die is helemaal lekker licht, maar ook bij die kun je geen hoek en maar heel beperkt de hoogte instellen.

Als je de ruimte hebt om een MTBHopper te vervoeren, dan zou ik op zoek gaan naar een overjarig 2018 model.
Die heb ik eind vorig jaar nog ergens gevonden voor (ik meen) 179 euro.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Kaasopjepannenkoek schreef: do 15 augustus 2019, 22:00
Leeuwarden is echt net zo vlak als de rest van Friesland. Ken de stad wel aardig en weet hier echt geen low interest/profile spot, helaas...
5 dagen terug liep ik me daar (binnenstad/rondom station) nog in te beelden hoe ik die vele urban bike features zou berijden... :P 8)
Maar met 2 dames (moeder en zus) op vakantie blijft er weinig plek over voor de mtb...
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Helaas...anders had ik je nog wel een paar leuke spots kunnen laten zien! Jullie verbleven in Leeuwarden?
Juh!
Plaats reactie