Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Cube-Elite schreef: wo 7 augustus 2019, 15:06 Wat je nu vraagt willen we allemaal wel. Maar dat gaat helaas niet samen.
Lees mijn reviews en maak je keuze.

Ik zou de M als achterband in jouw geval zeker aandurven. Maar de een sloopt nou eenmaal meer dan de ander.
Er zijn ook mensen die lek rijden in Leersum, dan hoop ik dat het op het fietspad was, want wat je anders aan het doen bent is mij een raadsel.
De m is de mixed terrain als ik het goed heb. Ze hebben ook een rear specifiek die erg veel lijkt op de m, althans volgens hun site. Zolang de banden niet 'zwaarder' rollen dan bontrager xr2 comp ben ik al tevreden;)
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Denk dat je met de XR2 al een behoorlijk lichtlopend bandje hebt, zeker als het de Team Issue is.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Gisteren heb ik ook de Pirelli Scorpion M 2.2 lite erop gegooid. Voor en achter gingen ze er goed op. Wat me opviel was dat de wangen soepeler zijn dan een Schwalbe racing ray of ralph en de maxxis Aspen en rekon race. Ik heb zelf 30mm velgen en dan zijn het 2.32 banden ipv 2.2. Bij Schwalbe bleef dit op 2.28 hangen voor een 2.25.

Qua gewicht zitten ze op een 690gr en dat in mijn geval voor een 2.3 is dat netjes. Aspen zit op 650, de Ray op 595 en de Ralph ook op 650. Ik ben benieuwd hoe de wangen het gaan houden en of ik nog veel kan spelen met de 1.2 en 1.3 bar voor en achter.

Voor de rest zijn het echt mooie banden, mooie vorm, goede grip
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Ertje schreef: wo 7 augustus 2019, 22:53 Denk dat je met de XR2 al een behoorlijk lichtlopend bandje hebt, zeker als het de Team Issue is.
Het is de comp versie. Zaten op de fiets toen ik hem kocht. Zijn prima banden, in alle omstandigheden kan je blijven fietsen. Alleen modder blijft aan de band plakken. Tijdens het (staand)klimmen slipt de achterband vaak, vooral met nattigheid en als er een losse toplaag is. Misschien is een setje xr2 team issue ook geen slecht idee. Of xr2 team issue voor en pirelle m of rear specifiek achter.
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Weet iemand waar en of de Pirelli's ook voor wielmaat 27.5 te vinden zijn ?
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Rembrandt schreef: do 8 augustus 2019, 15:00 Weet iemand waar en of de Pirelli's ook voor wielmaat 27.5 te vinden zijn ?
hollandbikeshop
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Rembrandt schreef: do 8 augustus 2019, 15:00 Weet iemand waar en of de Pirelli's ook voor wielmaat 27.5 te vinden zijn ?
Ik zag gisteren bij Bakker Racing Products ook een rek met Pirelli banden liggen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Rembrandt schreef: do 8 augustus 2019, 15:00 Weet iemand waar en of de Pirelli's ook voor wielmaat 27.5 te vinden zijn ?
:oops: Met als toevoeging minder dan 2.6 breed want dat gaat niet lekker passen op me velgen (DT Swiss M1700 spline two) Deze zijn intern 20mm.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Als je bv regelmatig verhard en onverhard rijd zijn de prirelli,s ook fijn. Ze rijden ook goed op asphalt zeker de m en h. Zelfs de s is nog relatief stabiel.

Ik reed vroeger op vakanties vaak de ene dag verhard en andere on verhard en dan is dit een prima band. Zolang het droog blijft zal je niet snel grip te kort komen. Nat Leersum was ook geen probleem. Modder ben ik te oud voor geworden.

De raar specifiek lijkt heel erg op een rat of Ralph. Die heb ik niet besteld. Als je bv in zuid Limburg woont en regelmatig klimt ook in natte omstandigheden zou ik die verkiezen. Maar voor de rest niet echt nodig.

Nogmaals ik beoordeel een band op een snelle ronde met alle facetten niet alleen op die 0,5% extremiteiten van een parkoers.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Man man wat een bandenkeuzes.. gelukkig heb ik de banden om voor te kiezen beperkt naar 3, als voorband

De nieuwe bontrager xr3
Pirelli m
Wolfpack cross.

Een band waar ik lekker mee kan spelen in de winter en zomer, grip heeft in loszand(zand wat op de paden licht door de droogte) en net iets meer grip biedt dan een bontrager xr2 comp band maar toch niet heel veel meer weerstand heeft. Een beetje glijden is prima, vallen doe ik niet meer en met de bontrager xr2 comp heb ik de winter en zomer ook prima overleeft. Dezelfde band houden zou prima kunnen, maar ik denk dat ik met een band die net iets meer grip heeft wat zekerder rijdt.

Iemand goeie tips? Ervaringen met deze banden? Of ideeen? En welke achterband past het best bij een band?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

byorka schreef: zo 14 juli 2019, 17:28 Voor:Force XC 2.25
Achter: Jet XCR 2.25
Die Jet xcr achter is echt een super bandjes. Afgelopen zondag de Utrechtse Heuvelrug gefietst en ik ben er echt blij mee.
Hij valt breed, het lijkt wel een 2.4.
Rolt licht en zeer goede controle.

Dit weekend leg ik voor de Force er weer op kan niet wachten!
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Hallo allemaal,

Mensen die mij een beetje kennen op dit forum weten dat ik heeeel vaak met banden bezig ben. Ik heb onlangs een 2,6 nobby nic geprobeerd op mijn i40mm velgen. Nu heb ik wat conti's op het oog maar die lijken me bijzonder bol/rond te vallen. Heeft iemand ervaring met een 2,6 conti op een i40mm velg?
Omdraaien kan altijd nog!
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Ga je met echte banden rijden? (Der Baron?)

:winkie:
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ertje schreef: do 15 augustus 2019, 22:16 Ga je met echte banden rijden? (Der Baron?)

:winkie:
nou als zoiets past dan sluit ik dat zeker niet uit :D :D
Omdraaien kan altijd nog!
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Vittoria meczal of continental race king protection ust als achterband voor de utrechtse heuvelrug. In alle weerstomstandigheden fiets ik. Worden allebei als zeer goed beschreven 🤔 iemand die de knoop doorhakt voor mij met een goeie tip/review/ervaring over deze banden?;)
Plaats reactie