Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Mike123 schreef: za 17 augustus 2019, 18:34 Hij doet toch wat hij mooi vind en niet alles voor het geld. Denk ik.
Ik denk dat je er niet ver naast zit.
Geld er mee verdienen komt op de eerste plaats. Dat verklaart waarom veldrijden op de eerste plaats komt en MTB op de laatste plaats.
Dat hij ook nog een kan doen wat hij mooi vindt is extra meegenomen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Parbleu!

Nu weet ik aan wie je me doet denken!

Afbeelding


De Markies van Canteclaer! Ook bezeten van geld en compleet wereldvreemd! (en menen dat Frans de taal van de beschaving is...)




Maar goed, als VDP het om het geld ging, dan zou hij de mountainbike niet aanraken. Dus in dat opzicht zit je er volledig naast!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: za 17 augustus 2019, 20:42 Parbleu!

Nu weet ik aan wie je me doet denken!

Afbeelding


De Markies van Canteclaer! Ook bezeten van geld en compleet wereldvreemd! (en menen dat Frans de taal van de beschaving is...)




Maar goed, als VDP het om het geld ging, dan zou hij de mountainbike niet aanraken. Dus in dat opzicht zit je er volledig naast!
spot on :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik kon dit keer tot 10 tellen en me inhouden. Medelijden met Tjibiti, je zal zo geobsedeerd door geld in het leven staan...

On topic maar weer.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als ie voor het geld ging had ie wel voetballer geworden.

Maar goed met zulk talent als deze jongeman bezit kun je ook in het fietsen goed verdienen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Matje is gewoon ziekjes, net een mens :bier: :wink:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/zieke ... -de-fiets/
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: za 17 augustus 2019, 21:39 Matje is gewoon ziekjes, net een mens :bier: :wink:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/zieke ... -de-fiets/
Aansteller. Net een wielrenner... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Rayb81 schreef: za 17 augustus 2019, 21:28 Als ie voor het geld ging had ie wel voetballer geworden.

Maar goed met zulk talent als deze jongeman bezit kun je ook in het fietsen goed verdienen.
Als hij een reëele toekomst had gezien ( bij Willem II) om in het voetbal een mooie profcarrière uit te kunnen uitbouwen had hij nooit geen wielrenner geworden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Giant-E schreef: za 17 augustus 2019, 21:10 Ik kon dit keer tot 10 tellen en me inhouden. Medelijden met Tjibiti, je zal zo geobsedeerd door geld in het leven staan...

On topic maar weer.
Hier maak je een een inschattingsfout.
Ik ben nauwelijks in geld geïnteresseerd maar wil alleen aangeven dat de belangrijkste motivatie van topsporters het financiële aspect is.
Het is bij veel als een hobby begonnen maar als ze het tot beroepssporter hebben geschopt dan is dat financiële aspect belangrijker geworden dan het hobbyachtige . Zoals bij alle beroepen is het mooi meegenomen dat iemand zijn werk ook nog leuk vindt.
Maar i.t.t. de beleving van veel "volgers" hebben de meeste beroepssporters lak aan erelijsten , medailles en de eer van het land. Alleen dat zullen ze nooit zeggen (door de mediatraining).
Mooiste voorbeeld hiervan zijn de voetballers die bij een behaalde titel van hun club op een bordes staan mee te juichen met de fans van die club terwijl een aantal die club al hebben "verraden" omdat ze het volgend seizoen al zeker weten bij een tegenstander van die clubfans te gaan acteren.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Strookt niet echt met zijn main goal: MTB goud op de OS. Dat gaat puur om de eer en heeft niks met geld te maken.

Hij had ook aangegeven dat ie het jammer vond het WK te missen en daarom maar het EK ging doen omdat ie toch graag in een "trui" wilde rijden.

Je theorie is leuk, maar niet van toepassing op MvdP
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Prulleman schreef: zo 18 augustus 2019, 14:30 Strookt niet echt met zijn main goal: MTB goud op de OS. Dat gaat puur om de eer en heeft niks met geld te maken.

Hij had ook aangegeven dat ie het jammer vond het WK te missen en daarom maar het EK ging doen omdat ie toch graag in een "trui" wilde rijden.

Je theorie is leuk, maar niet van toepassing op MvdP
Of de praktijk die bijna altijd aan de orde is niet van toepassing is voor MvdP zal je waarschijnlijk beter weten dan ik.
Voor het in een (kampioens)trui willen rijden speelt ook mee dat zo'n trui extra publiciteit oplevert voor de sponsor en dus extra inkomsten.
Voor een gouden Olympische medaille geldt hetzelfde. Daar kunnen ze nog decennia lang de vruchten van plukken. Al is het maar om gevraagd te worden voor de voorbeschouwingsbabbels waar ze allesbehalve gratis komen aanschuiven.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ok :-q
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Tsjibiti schreef: zo 18 augustus 2019, 13:54 Mooiste voorbeeld hiervan zijn de voetballers die bij een behaalde titel van hun club op een bordes staan mee te juichen met de fans van die club terwijl een aantal die club al hebben "verraden" omdat ze het volgend seizoen al zeker weten bij een tegenstander van die clubfans te gaan acteren.
Volgens mij juichen zo om de prestatie die ze hebben neergezet en niet om waar ze volgend jaar gaan spelen en voetbal is qua financiele beloning een uitzondering. Bij de meeste sporten die ik volg is een maatschappelijke carrière veel meer lonend als topsporter zijn.
Voorbeelden: Windsurfen, Suppen, klimmen, Volleybal.
En op het Nieuws hoorde ik de laatste maand dat bij Atletiek de atleten ook steeds creatieve manieren zoeken om rond te komen :lol:
Maar back OT: een slechte dag hoort er ook bij, hopenlijk de volgende grote wedstrijd weer vol knallen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Wel op de weg, maar VdP's overwinning in de Tour of Britain was erg fraai vandaag

https://www.cyclingnews.com/news/trenti ... e-juniors/
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

yo-eddy schreef: di 10 september 2019, 23:13 Wel op de weg, maar VdP's overwinning in de Tour of Britain was erg fraai vandaag

https://www.cyclingnews.com/news/trenti ... e-juniors/
Mooi commentaar ook: "He just left us there like a bunch of juniors."
Plaats reactie