Votec >>> Spot Mayhem pag 3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Idd zeer apart... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

:D :-q Was ik al bang voor dat Lars het ging raden.
Ja zoals gezegd stond op mp en ook nog in de buurt. De geo beviel mij wel- moet niet teveel reach hebben vanwege mijn lichaamsverhoudingen - en ook veel goede reviews op Mtbr. Ook nog geschikt voor 29 en 27,5 plus -waarvan 29 dan wel mijn voorkeur heeft- maar ik heb 27,5 plus i40 nog liggen dus dat maakt dat je snel kan wisselen.
Het veersysteem en met name de Living Link (sorry maar zo noemen ze het) is afwijkend. In het mid-travel gebied gaat het onderste draaipunt niet alleen scharnieren maar ook dmv een soort bladveer buigen. Afijn een heel verhaal wat je het beste dan even op de site van Spot kan nalezen of het filmpje ervan bekijken.
De fiets staat in de markt als een trailfiets maar komt wel uit Amerika en daar zijn de trails wel iets ruiger dan hier over het algemeen. Fiets is dus ook best wel overbemeten voor mij qua veerweg 140/130 maar volgende maand word ik 57 en ik heb me voorgenomen om nog wat leuke tochten te gaan doen in het buitenland nu het nog kan. :winkie: Bikepark of wat ik nog mooier vind een meerdaagse zoals Kermit afgelopen jaar heeft gedaan. Het samenstellen en opbouwen vind ik prachtig om te doen, vork is inmiddels binnen en wat over kan van de Votec zet ik over.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Gaaf! Die zie je hier niet vaak inderdaad. Nou snel meer foto's please.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jep....dat zou ook mijn volgende vraag zijn....een foto van de complete bike :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mario070 schreef: zo 18 augustus 2019, 13:19 Jep....dat zou ook mijn volgende vraag zijn....een foto van de complete bike :-D :-q
Jamaar het is nog geen complete bike en het is een belabberde foto. :wink:

Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Heb je deze Spot in onderdelen gekocht....omdat ik ook iets las over voorvork is binnen, en als ik zo las over Spot is dit model standaard high end afgeveerd.... :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mario070 schreef: zo 18 augustus 2019, 13:51 Heb je deze Spot in onderdelen gekocht....omdat ik ook iets las over voorvork is binnen, en als ik zo las over Spot is dit model standaard high end afgeveerd.... :-q
Alleen het frame en het is 2e hands.
"This species has amused itself to death"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie catch, op MP nog wel.

Kek kleurtje ook, ga je veel bekijks mee hebben.
Wordt een toffe bike, had ook puike reviews.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Heckler40 schreef: zo 18 augustus 2019, 14:33 Mooie catch, op MP nog wel.

Kek kleurtje ook, ga je veel bekijks mee hebben.
Wordt een toffe bike, had ook puike reviews.

Enjoy!!
Ik heb ook wel een aantal keren bij Intense gekeken want ik vind die fiets die jij hebt ook een plaatje. Dus het zat ook wel langer al in de pen. Dit kwam toevallig langs. Stond trouwens ook te koop op Pinkbike.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Mooi spul inderdaad. Tijd voor een nieuwe SYS :bier:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Precies jullie twee met 'n rare bike :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zo, het 1e ritje zit er op. Het opbouwen ging toch weer sneller dan eigenlijk de bedoeling was. :-D
Specs;
Dvo Sapphire 140 mm,
Fox Dps 200 x 57
Shimano 1x11 xt,
27,5 + wielen DT Swiss i40. Er moeten nog een paar stevige banden op.
Remmen Shimano 8000 xt . Remmen waren al nooit op orde in de Votec dus nu ook nog niet. Veel lawaai en te weinig vertraging. Achter komt nog een 180 mm schijf en waarschijnlijk andere blokken om het op te lossen.
Aandrijving Shimano xt 32 ovaal en 11/46. Voorlopig prima maar als xt 1x12 iets vaker 2e hands te vinden is dan komt dat er misschien nog op.
Komt nog een set 29 inch wielen bij. Wil het set wat ik heb staan voorzien van nieuwe velgen Dt Swiss xm 481 i30 mm. Naven zijn van Novatec.
Gewicht is net iets over de 14 kg.

Gaat dus om een 2e hands frame dus je weet niet exact hoe de staat is. Heb eerst alle draaipunten los gehad. Sealtjes van de lagers gelicht en er vet bij in gepropt. Alles draaide nog goed. Lagers zijn niet overbemeten, wel netjes afgedicht met nog weer een kapje erover en een o-ring.
Fox demper klein onderhoud gegeven maar was nog mooi schoon van binnen maar niet veel olie. Mijn indruk is dat het frame niet super veel gebruikt is. :-D

Het rijden;
Op papier een bescheiden reach van 470 mm (XL) en die verdwijnt als sneeuw voor de zon met een steile zadelpen. ( de reach niet maar wel de bovenbuis-lengte) Voor mij niet erg omdat ik lange benen heb en met 188 tussen L en XL inzit. Ontspannen zitpositie dus.
De fiets voelt heel stijf aan en de achtervering spreekt goed aan maar heeft weinig last van deinen. Eigenlijk precies zoals op de fora beschreven is en dus volgens verwachting. Sturen was nog even wennen maar dat lag meer aan mij. Het mulle zand maakt het er niet makkelijker op .Komende week een keer naar Amerongen ,omdat het zo mooi is maar ook om te kijken wat de vering doet.
Af en toe nog wel een kraakje bij een sprongetje. Hoort dat bij carbon? En een krakende ketting omdat ik die vernieuwd heb maar op een gebruikt voorblad en cassette. Las hier ergens dat het eerst op elkaar in moet lopen.
Voorlopig heel tevreden en blij met het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Spot-on :-q
Ja, doei !
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooi roze is niet lelijk!


Strak geworden :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Its Matte Hot Tomato. :D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kan niet meer op zo 8 september 2019, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie