Een andere offroad fiets erbij

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

suravida schreef: ma 5 augustus 2019, 22:17 Wat trouwens weer voor de gravelbike spreekt is dat je er makkelijker verder weg mee komt. Aangezien Wouter is aangewezen op het openbaar vervoer of de fiets is het best leuk als je wat vlotter verder kan komen. En ik denk eigenlijk dat een gravelbike gewoon heel goed bij Wouters manier van fietsen past: lekker snel stampen over niet al te listige singletracks.
Maar mocht je nog eens in de buurt zijn (vijf van Hoge Ginkel?) dan mag je ook best een rondje op mijn gravelbike om eens te kijken hoe dat bevalt.
Ik begreep tijdens de Vijf van Lage Vuursche van Wouter dat dat teveel draaien en keren was, dus Hoge Ginkel kan ie dan beter overslaan.. :roll:
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Welke gebruik je voor woon-werk verkeer?
Als je die er uit doet voor een gravelracer sla je 2 vliegen in 1 klap.
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef: do 8 augustus 2019, 19:54 Welke gebruik je voor woon-werk verkeer?
Als je die er uit doet voor een gravelracer sla je 2 vliegen in 1 klap.
Daar heb ik mijn Haikbike voor omdat die rijden gewoon erg goedkoop en ik een reiskosten vergoeding krijg kan daar mee mij geld aan uitgeven voor de fiets op te gebruiken.
Dat wil ik zo min mogelijk met een dure fiets doen vind ik zonde,
Ik denk eerder dat ik de mx20 eruit doe omdat dat eigenlijk niet zo veel bijzonders is geen slechte fiets maar kan daar niet zoveel mee want ga daar toch geen dure dingen onderdelen oplaten zetten.
De Alma gaat echt niet weg topfiets.
PaganiProductions

Demoniac schreef: do 8 augustus 2019, 19:54
suravida schreef: ma 5 augustus 2019, 22:17 Wat trouwens weer voor de gravelbike spreekt is dat je er makkelijker verder weg mee komt. Aangezien Wouter is aangewezen op het openbaar vervoer of de fiets is het best leuk als je wat vlotter verder kan komen. En ik denk eigenlijk dat een gravelbike gewoon heel goed bij Wouters manier van fietsen past: lekker snel stampen over niet al te listige singletracks.
Maar mocht je nog eens in de buurt zijn (vijf van Hoge Ginkel?) dan mag je ook best een rondje op mijn gravelbike om eens te kijken hoe dat bevalt.
Ik begreep tijdens de Vijf van Lage Vuursche van Wouter dat dat teveel draaien en keren was, dus Hoge Ginkel kan ie dan beter overslaan.. :roll:
Ik ben er ook niet heb die dag toevallig een toertocht.
Misschien dat deze maand nog een keer afreis naar Amerongen ofzo.
Back on topic.
Wie heeft er hier evaring met een alu xc fully.
Zou misschien wel de vering willen uitwisselen voor 100 mm .
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Ik fiets al jaren en heb van alles gehad. Na twee fully's was het voor mij duidelijk. Dat is niets voor mij. Een beetje werken op de fiets is ook bet leuk.
Sinds januari heb ik een Canyon Inflite. Officieel natuurlijk en cyclocrosser, maar er passen heel makkelijk bredere Gravelbanden in. Zodoende heb ik nu een gravelracer. Voordeel van de Inflite is dat deze veel korter is dan een gravelracer en dus veel wendbaarder.

Ik heb al wat kilometers gemaakt op de gravelbike. Wat is dat lekker. Ik zit dan veel op de routes (Gemonde, Den Dungen, Berlicum) die bredere zandpaden hebben en weinig technisch zijn. Maar ik moet zeggen dat ook de route Loonse en Drunense Duinen ook prima op de Inflite te doen zijn. Natuurlijk is het harder werken en ben je minder snel.

Mijn 29er gaat zeker niet de deur uit. Dat fiets ook gewoon heerlijk, maar mijn gravelbike is de beste aankoop sinds jaren voor mij.
En daarnaast natuurlijk ook nog de fatbike :-q . Keus genoeg.
Life is short.....................enjoy it!!!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Pagani is een fully-rijder.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef: ma 12 augustus 2019, 11:13 Pagani is een fully-rijder.
Zo afgelopen Zaterdag 2 Fully gestest 1keer Oiz en Bmc Agonist 01
En moet zeggen met name die BMC viel niet maar had er ook mee te maken dat vering wel op mijn gewicht was afgestemd van 85 a 86 kg waardoor ik van de vering met de vering op slot rijd het bijna net als een hardtail en met fox 34 120 voorvork en fox schokdemper was het erg veel comfort beschikbaar.
Maar kwa budget zal het wel een Orbea worden waarschijnlijk met een goed afstemming zal dat een topfiets zijn.
Hopelijk als ik een beetje budget zal het deze worden of die andere
Is het goedkoopste Carbon Model 3700 circa euro
Deze fiets is gewoon 100 mm veerweg
https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/mou ... oiz-29-m30
Het duurste Alu model wat ze maken circa 3000 euro
Deze heeft iets meer veerweg 120 mm en heeft ook een dropper en voor en achter 29er 2x35 banden van Maxxis de Forekaster dat is beetje meer een backcountry mtb of xc+
https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/mou ... oiz-29-h10
Wat data voor de liefhebbers van de testritten https://www.strava.com/activities/2626684393
Plaats reactie