Lijkt mij wel, zolang de leidingdiameter hetzelfde is kan je (binnen Shimano) zowat alles aan elkaar knopen. Maar, zoals hier boven ook al aangegeven, bestel de banjobout van de 4pots-klauw mee. Ik weet niet of de 2pots bout hetzelfde is maar zo`n ding kost niet veel. Als je nog een olive en insert hebt, hoef je die niet te bestellen. Soms kan je het oude spul hergebruiken maar voor die €1,50 zou ik gelijk nieuwe mee laten komen.
En ik mag er vanuit gaan dat je olie en een ontluchtingssetje hebt?
*Edit, TSTM is me voor.
Welk Remsysteem als Upgrade voor de standaard Shimano SLX M7000??
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5644
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De leiding aan de kant vd remhendel laat je ongemoeid, dus je hebt geen olive en inserts nodig.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Wel een ontluchtingsset.
De losse remklauw bevat geen olie (alleen lucht)
De losse remklauw bevat geen olie (alleen lucht)
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ja, behoorlijk veel verschil. De initiële bite is misschien net iets minder, maar als ze warm zijn hebben ze veel meer over. Ik weet niet wat je precies rijdt, maar ik heb genoeg aan een set Deore remmen met metallic pads en 2x180mm schijven op m’n hardtail. Daarmee rijdt ik hier in de buurt, Ardennen, 3 landenpunt, Franse ardennen, etc
Upgraden van je remklauw is een stapje verder natuurlijk. Als je eerst de blokken probeert en je wilt toch meer, heb je direct een set reserve blokken voor de achterkant.. (2 en 4 piston calipers gebruiken verschillende blokken)
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5644
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Duh...je hebt gelijk. Het enige wat je aan de remhevel doet, is het schroefje, funnel en pompenThaSingleTrackMastah schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 17:42 De leiding aan de kant vd remhendel laat je ongemoeid, dus je hebt geen olive en inserts nodig.
Laatst gewijzigd door TenZNL op ma 19 augustus 2019, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 170
- Lid geworden op: vr 14 december 2007, 20:00
Om het besluit van de OP te vergemakkelijken
Ik heb een setje splinternieuwe saints te koop inclusief 203mm schijven (6gaats) en een extra remleiding......nou dat is snel geregeld toch?Alles nog ongebruikt in de verpakking.
Ik heb een setje splinternieuwe saints te koop inclusief 203mm schijven (6gaats) en een extra remleiding......nou dat is snel geregeld toch?Alles nog ongebruikt in de verpakking.
Prijs?marcelfacd schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 19:14 Om het besluit van de OP te vergemakkelijken
Ik heb een setje splinternieuwe saints te koop inclusief 203mm schijven (6gaats) en een extra remleiding......nou dat is snel geregeld toch?Alles nog ongebruikt in de verpakking.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Zelfde ispec?
Anders kan je de Saint hendels niet gebruiken en kan je net zo goed losse (Saint) klauwen kopen.
Anders kan je de Saint hendels niet gebruiken en kan je net zo goed losse (Saint) klauwen kopen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 170
- Lid geworden op: vr 14 december 2007, 20:00
Problem Solvers, is alles met alles te combinerenThaSingleTrackMastah schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 21:21 Zelfde ispec?
Anders kan je de Saint hendels niet gebruiken en kan je net zo goed losse (Saint) klauwen kopen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 170
- Lid geworden op: vr 14 december 2007, 20:00
Om het topic niet te vervuilen > terug te vinden in het 'te koop' forumMW89 schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 19:52Prijs?marcelfacd schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 19:14 Om het besluit van de OP te vergemakkelijken
Ik heb een setje splinternieuwe saints te koop inclusief 203mm schijven (6gaats) en een extra remleiding......nou dat is snel geregeld toch?Alles nog ongebruikt in de verpakking.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja natuurlijk. En die krijgt hij erbij?marcelfacd schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 21:24Problem Solvers, is alles met alles te combinerenThaSingleTrackMastah schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 21:21 Zelfde ispec?
Anders kan je de Saint hendels niet gebruiken en kan je net zo goed losse (Saint) klauwen kopen.
Maar met een setje Saints blijft er weinig te wensen over, lijkt mij.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 170
- Lid geworden op: vr 14 december 2007, 20:00
OP kijkt naar alle merken zon beetje dus zal zich niet echt druk maken over een klembandje meer of minder lijkt mijThaSingleTrackMastah schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 21:49Ja natuurlijk. En die krijgt hij erbij?
Maar met een setje Saints blijft er weinig te wensen over, lijkt mij.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2010
- Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
- Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox
Leuk al die subjectieve input; lang met Saints gereden, vervangen door Hope, en na 6 ritjes snel ( ) terug naar wederom Saints, ik kon geen vrienden worden met hope. Met name af en toe moeten pompen met de handles voordat je remdruk had / hebt vond ik heel vervelend. (mijn endurofiets hangt helaas altijd enkele weken in de garage voor ie weer naar buiten mag).
Op m'n andere fiets zitten SLX M7000 met vooraan zo'n XT 4zuiger remklauw. Vergelijk is lastig, die hele fiets is 2 slagen minder solide uitgevoerd en bovendien HT ipv Fully, mijn indruk is desondanks dat de Saints echt iets harder remmen.
Op m'n andere fiets zitten SLX M7000 met vooraan zo'n XT 4zuiger remklauw. Vergelijk is lastig, die hele fiets is 2 slagen minder solide uitgevoerd en bovendien HT ipv Fully, mijn indruk is desondanks dat de Saints echt iets harder remmen.
Er zijn krachtigere remmen. Of tenminste remmen waarbij je minder hard hoeft te knijpen voor een gelijke remkracht. Maar de Hope's missen niet veel in remkracht, alleen is het gevoel heel anders dan de directe Magura's of Shimano's.MW89 schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 16:10 ik vind Hope echt opvallen met de looks en ontzettend mooi maar het gaat natuurlijk ook om de werking ervan.
als mij iemand kan overtuigen dat dit echt de beste remmen zijn dan vind ik de investering zeker waard, maar kan ook begrijpen dat het hem in de looks zit van Hope en dat ze daarom zeer prijzig zijn.
Mijn reden om met Hope te blijven rijden (naast de werking) is dat die dingen ook na 6 jaar niets aan gedaan te hebben het meestal nog steeds probleemloos doen.
En dat ze na een dagje/weekje Bikepark het ook nog gewoon doen. En niet na een halve dag ontlucht moeten worden. Of anders gaan remmen.
Het rare is dat je dat laatste bij de Saint en ZEE remmen eigenlijk ook nooit hoort, maar bij XT en SLX hebben velen er wel last van
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Is niet raar, zit hem in de seals rond de pistons.Lars TB schreef: ↑di 20 augustus 2019, 00:17Er zijn krachtigere remmen. Of tenminste remmen waarbij je minder hard hoeft te knijpen voor een gelijke remkracht. Maar de Hope's missen niet veel in remkracht, alleen is het gevoel heel anders dan de directe Magura's of Shimano's.MW89 schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 16:10 ik vind Hope echt opvallen met de looks en ontzettend mooi maar het gaat natuurlijk ook om de werking ervan.
als mij iemand kan overtuigen dat dit echt de beste remmen zijn dan vind ik de investering zeker waard, maar kan ook begrijpen dat het hem in de looks zit van Hope en dat ze daarom zeer prijzig zijn.
Mijn reden om met Hope te blijven rijden (naast de werking) is dat die dingen ook na 6 jaar niets aan gedaan te hebben het meestal nog steeds probleemloos doen.
En dat ze na een dagje/weekje Bikepark het ook nog gewoon doen. En niet na een halve dag ontlucht moeten worden. Of anders gaan remmen.
Het rare is dat je dat laatste bij de Saint en ZEE remmen eigenlijk ook nooit hoort, maar bij XT en SLX hebben velen er wel last van
Shimano staat bekend om wat meer clearance, dus de pistons gaan wat verder heen en weer.
De seals moeten voor deze teruggaande beweging zorgen en hebben daar wel ff tijd voor nodig.
Rem je binnen die tijd nog een keer, dan pomp je de rem op, het drukpunt verandert.
Blijkbaar gaat dat terug komen bij de 4-pots iets sneller dan bij de 2.
Tevens ligt het aan de manier van remmen.
Veel kort knijpen of langere tijd ingeknepen houden.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.