Rayb81 schreef: ↑za 10 augustus 2019, 23:18
De klim naar de brandtoren is asfalt (het zandpad er naast is vaak te mul) terwijl er op de heide een paar stukken liggen die je zou kunnen gebruiken.
Stuk van de brandtoren (groene route) naar Posbank Paviljoen is een oud aanrijdstuk geweest, heb dat vroeger eens gepakt.
Je bedoelt de klim vanaf A50? Dat stuk zit er uberhaupt niet meer in? Die heide daar rechts is losloopgebied en links rustgebied meen ik, moet je niet willen fietsen.
tussen de brandtoren en paviljoen is het eerste stukje nieuw (op de hei), daarna kom je op het leuke 'sturen' segmentje terecht, was vroeger een wit gemarkeerd pad. Dan rechts langs de wildweide, en vervolgens op de P bloemers linksaf waar je nu de keuze hebt om af te snijden via de Bloemerstrail of de route te vervolgen door het bos (en idd daarna een stukje fietspad) naar het Paviljoen.
Ik zou ipv direct vanaf de imboslaan over het asfalt omhoog te gaan naar de brandtoren, het oude stuk erin gelaten hebben.
Dus na de Velperweg rechts richting A50, links ruw klimmetje omhoog, boven links en door het bos tot aan het klaphek.
Vervolgens helemaal door tot en na het Rozendaalseveld (dat brede zand pad).
Hierna kom je praktisch al uit onderaan de granny trail. Waarnaar je richting de brandtoren kunt rijden.
ik snap precies wat je bedoelt idd, maar dat is niet gelukt. Ik ken de interne discussies enigszins.
Wat je wil kan wel, minus het ruwe klimmetje/klaphek. Je pakt dan gewoon de fietspaden en een stukje apeldoornseweg. Maar leuk is anders...
Wat wel mooi is (maar ik weet niet of dit helemaal mag) is vanaf de brandtoren richting A50 te rijden over het fietspad, en op de fietspadkruising schuin links over de hei te gaan. Als je dan de bosrand blijft volgen in een bocht naar de A50 (singletrack) kun je voor de A50, ter hoogte van het verstrooiveld, linksaf een singletrack op. Dit was (andersom) een oude aanrijdroute, de Golfbaantrail. Dit is geen NP meer. Andersom is hij leuker maargoed. Als je dat pad volgt kom je op een gegeven moment op de Schelmseweg uit, aan de rand van het Rozendaalsebos. Vanuit het Rozendaalsebos lopen heel veel mooie paden die je ook weer richting Granny brengen. Maar zodra je het Rozendaalsbos uit bent sta je weer in het NP en zul je je aan de fietspaden moeten houden. (Misschien in het rozendaalsebos ook wel, dat is mij een beetje onduidelijk).
Ik heb gisteren de route gereden. Niet gehinderd door kennis van de oude route, moet ik zeggen dat hij echt leuk is. Zeker als de single tracks beter ingereden zijn, is dit een mooie combi tussen natuurlijke paden en aangelegde single tracks.
Het enige dat ik echt niet kan begrijpen is de twee richtingen optie. Daar komt gedonder van. Ongelukken en ruzie. Ik snap dat een zondag bij mooi weer vragen is om veel collega's, maar telkens als ik lekker gas kon geven op '"technische" stukken werd ik gehinderd door tegemoetkomende bikers (en zij door mij). Vaak ook naast het pad passeren omdat 2 fietsers niet naast elkaar passen, dus die tracks zijn binnen een jaar 2x zo breed.
Kortom: mooie route, maar ik zou met klem willen adviseren om 50% van de bordjes op reserve te leggen.
Morgen ben ik van plan de nieuwe route te rijden. Ik pak dan de groene hoofd route op. Tussendoor, als ik het zo lees kan ik rode stukken route volgen. Dit zijn echter korte stukken. Kom ik na zo'n rood stuk weer terug op de groene route? Of staat er aan het eind vd route uitgepeild hoe ik weer op de hoofdroute kan komen?
Afgelopen vakantie deze route maar weer eens gereden. De groene wel te verstaan. Ik ken de oude route goed en ik had gelezen dat de saaie stukken er nu uit waren gehaald. Vol goede moed gestart maar al snel bleek dat alle saaie stukken nog gewoon onderdeel zijn van de nieuwe route. Er is veel werk verzet dat is wel te zien. Echter vind ik de route op bepaalde punten erg slecht aangegeven. Voor het behoud van de route is het rijden in twee richtingen prima. Voor de veiligheid natuurlijk helemaal niet. Voorlopig kom ik deze kant niet meer op.
Qua bewegwijzering is het nu een heel stuk beter dan het ooit is geweest, kleuren nu duidelijk ipv geel of geel/wit zonder contrast.
2 richtingen: Was het altijd al, dus niet echt veranderd tov oude route. Op de lastigste plekjes wel gescheiden heen/terug.
Maar ik zal er voorlopig ook niet rijden, maar heeft andere reden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry. Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Klopt, de saaie noordlus die (die eigenlijk over fietspaden gaaat) zit er nog gewoon in.
Alleen zijn er wat spannende stukken uit de zuidlus uitgehaald.
(En nog wat leuke mooie stukken uit de oostkant)
Binnenkort maar weer eens het oude rondje rijden.
Pino schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 21:11
Zijn de oude stukken nu niet meer toegestaan?
Op zich kan ik me wel vinden in de nieuwe route, hoewel hij met de rode stukjes wel erg lang wordt vanuit Apeldoorn.
Denk/vrees dat oude route verboden gebied is geworden of gaat worden.
Inderdaad, met rode stukjes icm Apeldoorn heb je er zo'n soort van Veluwe marathon op zitten.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry. Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
de oude stukken zijn niet meer bebord, daar mag niet meer worden gefietst.
En omdat er onlangs een tornado en bizar grote buien overheen zijn gegaan is een groot deel ook niet meer te fietsen. De paden zijn weggespoeld.