Oude mountainbike geschikt?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
herman77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 1 augustus 2019, 22:02

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 21 augustus 2019, 22:14 Ja, nu werkt het.
Het kan ook blijven werken, begrijp me niet verkeerd, maar het kan ook opnieuw kapot gaan.
En dat laatste heb ik zelf en in mijn naaste omgeving te vaak meegemaakt met Sram/Avid.

Dus zolang ze het doen, prima.
Zodra er problemen optreden die je niet kunt oplossen met het wisselen van remblokjes of ontluchten, dan vervangen.
Dan hoop ik wel dat ze het voorlopig nog wel doen:).. de fiets had ook heel lang stil gestaan en de eigenaar zei al dat het olie bijvullen was toen hij leeg was.. en kwam wel betrouwbaar over dus hoop maar dat het in ieder geval voorlopig gewoon werkzaam blijft;)


Ik had ook wel gezien ergens dat je een revisie setje kan kopen voor bij de handgrepen.. maar dat is dus wat jou betreft ook iets waar je beter niet aan moet beginnen?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

herman77 schreef: do 22 augustus 2019, 20:45 Ik had ook wel gezien ergens dat je een revisie setje kan kopen voor bij de handgrepen.. maar dat is dus wat jou betreft ook iets waar je beter niet aan moet beginnen?
Als je er lol in hebt, kun je het best proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Wat ik al eerder zei: het is geen garantie dat de rem dan probleemloos is, want SRAM heeft het probleem zelf nooit de wereld uit kunnen helpen. Maar genoeg remmen die het heel lang of nog steeds probleemloos doen, dus het zou zomaar kunnen dat het wel heel lang goed gaat.


En ook van de revisie-setjes zijn er genoeg verhalen dat de problemen gewoon bleven. Daarom TSTM en mijn advies er gewoon niet aan te beginnen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie