MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Noxz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 20:39
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si

Het lag er heerlijk bij gisteravond! Was nog redelijk druk ook op de routes.
Top werk weer, Rob!

Het lijkt mij overigens leuk om eens een avond te organiseren voor iedereen die alleen rijdt (net als ik), om eens met een groep te rijden. Lijkt mij leuk wat mensen te leren kennen. Zijn er meer gegadigden voor? :)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

de avonden worden helaas al weer korter... maar je kan altijd een voorstel doen en kijken wie er aanhaakt. samen een datum prikken met een groep onbekenden werkt meestal niet zo goed.. Als ik kan ben ik erbij :)
Koen1976
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 14 april 2017, 16:50
Mijn mountainbike: cannondale trail

Noxz schreef: do 22 augustus 2019, 08:41 Het lag er heerlijk bij gisteravond! Was nog redelijk druk ook op de routes.
Top werk weer, Rob!

Het lijkt mij overigens leuk om eens een avond te organiseren voor iedereen die alleen rijdt (net als ik), om eens met een groep te rijden. Lijkt mij leuk wat mensen te leren kennen. Zijn er meer gegadigden voor? :)
Het is prima, ik heb dinsdag en woensdagavonden Vrachelen en Cadettenkamp gereden. Vooral Vrachelen vind ik een lekker rondje. Dinsdag toch verkeken op het vroeger donker worden, na 2100 uur is op sommige plekken al te donker. Gisteren was ik een uurtje vroeger en toen was het ook behoorlijk drukker. Helaas moest er een ambulance komen voor een mtb' er die gevallen was bij het Cadettenkamp, hopelijk gaat het goed met 'm.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Wij hebben er daar jaren geleden ook al eens een paar voor onze fietsen gehad, dacht toen dat het iets eenmaligs was. Maar blijkt dus regelmatig de paarse kop op te steken...

Misschien toch voor de veiligheid maar een variant op de overstekend wild-driehoeksborden plaatsen (niet met het silhouet van een hert, maar van een homo erectus dan)? Zodat niemand onnodig gebukt hoeft te gaan onder de gevolgen van een awkward aanrijding zeg maar? ;)
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Ad58 schreef: do 22 augustus 2019, 09:31 Oeps..... https://www.bredavandaag.nl/nieuws/alge ... teteringen#
Is een bericht van juni 2012 :~
Ik denk dat het vandaag de dag al een stuk minder is. Vlak na de aanleg van de route op C'kamp zag je nog wel eens wat raars onderweg maar ik heb er nu al in jaren geen problemen meer mee gehad..
Be nice :-q
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

haha, ik dacht al.. nooit wat geks gezien (op wat gemotoriseerd verkeer na)
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

De bomen langs de Bergsebaan zijn trouwens ingepakt dus de werkzaamheden aan deze weg zullen wel beginnen. Voor wat ik weet komt er geen nieuw fietspad zoals bij Dorst, misschien blijft dan de 'last' voor de singletrack langs de Bergsebaan ook wel beperkt?
Be nice :-q
Snijkoek
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 15:08
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.9 SL

Hallo Bikers,

A.s. zondag word in het Oosterhout weer de Triatlon Experience georganiseerd, dit betekend dat de startplek bij het Pannenkoekenhuis "de Hannebroeck" voor de mensen die met de auto komen, niet via Oosterhout bereikbaar is. Mocht je met de auto via de snelweg komen tussen 09:30 tot 12 uur, ga bij de afslag Oosterhout zuid richting Rijen over de N631 en bij "Gasterij de Seterse Hoeve" rechtsaf om daarna de eerste rechts te nemen om zo bij "de Hannebroeck" uit te komen. Voor de bikers die met de fiets naar het parcours van Dorst willen, duik het parcours op bij het Cadettenkamp. De wegen die afgesloten zijn: Beneluxweg vanaf de moskee, Hoevestraat vanaf "de Hannebroeck" richting Oosterhout, Bredaseweg vanaf de brug bij de Warande tot aan de kruising met de Burgermeester Materlaan, Burgemeester Materlaan tot aan de Beneluxweg en Hoevestraat. Mocht je wat mee willen krijgen van de wedstrijd, bij de Warande is de wisselzone met de start en finish in een gezellige entourage!

Groet,
Ton van Tunen
Iron managers Oosterhout.
Snijkoek is goed voor de inwendige mens!
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Noxz schreef: do 22 augustus 2019, 08:41 Het lijkt mij overigens leuk om eens een avond te organiseren voor iedereen die alleen rijdt (net als ik), om eens met een groep te rijden. Lijkt mij leuk wat mensen te leren kennen. Zijn er meer gegadigden voor? :)
Lijkt mij ook wel leuk, dus doe maar een voorstel zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Noxz schreef: do 22 augustus 2019, 08:41 Het lijkt mij overigens leuk om eens een avond te organiseren voor iedereen die alleen rijdt (net als ik), om eens met een groep te rijden. Lijkt mij leuk wat mensen te leren kennen. Zijn er meer gegadigden voor? :)
Voor de verandering een Let`s ride in de buurt is niet verkeerd, nee 8)
Noxz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 20:39
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si

Kijk, een paar leuke reacties is al genoeg voor een voorstel:
Dinsdag 3, woensdag 4, of donderdag 5 september. Start rond 18:30u bij de bankjes van Dorst?

Wil je mee? Kopieer onderstaand lijstje en vul je naam en voorkeursavond in:

Deelnemers:
Noxz - Mike: Alle avonden
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Deelnemers:
Noxz - Mike: Alle avonden
Bergbike: Wo of Do
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Helaas, dan ben ik er niet :((
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Afgelopen woensdag heb ik nog een klein rondje gereden in de avond; eerst Vrachelen en daarna Cadettenkamp nog gedaan.
Lag er allemaal prima bij :-q

Twee dingen meegemaakt:
  • Loslopende hond: een hond stond ineens midden op het pad, ik kon gelukkig net op tijd remmen maar scheelde niet veel; beest blijft ook gewoon staan :roll: (ik had begegrepen dat honden daar alleen aangelijnd mogen? maar misschien heb ik het mis...);
  • Zag iemand met een ambulance afgevoerd worden: lag op een brancard met verplegers en aantal mensen eromheem, op de afdaling na de enige steile klim van Cadettenkamp. Niemand van hier toevallig? :-? Gezien er zoveel mensen al omheem stonden ben ik er zelf voorbij gegaan, maar hoop natuurlijk dat alles goed gaat ;)
Plaats reactie