Enduro-achtig trailpark?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Ik ga in de week na de trailtoer, mits ik die ongeschonden volbreng :-D :-D
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

marcomtb1972 schreef: wo 7 augustus 2019, 13:14 Ik ga in de week na de trailtoer, mits ik die ongeschonden volbreng :-D :-D
Tuurlijk, is altijd nog goed gegaan!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Das waar :-q maar ik wordt ook een dagje ouder :wink:
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik denk dat ik de camping Rapides de Phade neem, zo te zien wat meer in de natuur en je mag er vuur maken, dat spreekt me wel aan in dit 'Man vs. Wild scenario' :-D Tien minuten fietsen naar de taverne is nog acceptabel.

Eerste dag de trails van bikepark Tournavaux rijden, tweede dag beetje toeren en de toerist uithangen (of met de benen omhoog, want zoveel hoogtemeters maak ik in een jaar nog niet...) en dan dag drie de trails boven Thilay rijden.

Ik ben alleen een beetje huiverig voor het klimmen, maar als het echt waardeloos gaat, dan rijd ik wel naar de dichtstbijzijnde plek met een lift, of de e-bike verhuur.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

BrianW schreef: vr 16 augustus 2019, 12:24 Ik denk dat ik de camping Rapides de Phade neem, zo te zien wat meer in de natuur en je mag er vuur maken, dat spreekt me wel aan in dit 'Man vs. Wild scenario' :-D Tien minuten fietsen naar de taverne is nog acceptabel.

Eerste dag de trails van bikepark Tournavaux rijden, tweede dag beetje toeren en de toerist uithangen (of met de benen omhoog, want zoveel hoogtemeters maak ik in een jaar nog niet...) en dan dag drie de trails boven Thilay rijden.

Ik ben alleen een beetje huiverig voor het klimmen, maar als het echt waardeloos gaat, dan rijd ik wel naar de dichtstbijzijnde plek met een lift, of de e-bike verhuur.
Mooi vooruitzicht Brian :-q
Kamperen + vuur stoken = een goeie reden voor een bike trip :-q
Is dat bikepark vrij toegankelijk ( alleen in het weekend ) en heb je een ticket / aanmelding nodig om te mogen berijden ?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Geen ticket, geen lift, ... alleen een paar meer bikepark achtige tracks met gemaakte drops en jumps waar ze niet perse nodig waren.

Ik zou eerst Naux doen en dan pas
Tournavaux.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Thnx.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

cheeta schreef: di 20 augustus 2019, 19:52 Geen ticket, geen lift, ... alleen een paar meer bikepark achtige tracks met gemaakte drops en jumps waar ze niet perse nodig waren.

Ik zou eerst Naux doen en dan pas
Tournavaux.
Duidelijk, doen we dat dus :-)

Pak je dan wat op Trailforks 'Naux uphill' heet elke keer? Of zijn er nog andere routes omhoog?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je bij de brug begint dan is die het makkelijkste ofschoon er dan ook omhoog 2 varianten zijn afhanklijk van de trail die je wilt rijden (~ richting "Camp Bernard" of "Roc la tour"). Op een gegeven moment kom je bij een splitsing waar je rechtdoor kan (kortste, alleen leuk met een eBike), linksaf rechtsaf 'door de rivier' bospad en dan linksaf omhoog over een brede schotterweg of rechtsaf linksaf omhoog over een bospad waar je na een tijdje nog een keer rechtsaf omhoog moet nemen.

En dan is het is het afhankelijk van waar je uitkomt en weer wilt beginnen of je nogmaals dezelfde klim pakt (Rumsteck, Gouleyante, Rascines), LHR -> Camp Bernard doet (Dauphinee, MadMax), Nohan -> Camp Bernard (La S, Nohan) of de Route de Eteighnieres (Verte, Corpia, verbinding vanuit Tournavaux).

Alle komen uit op een asfaltweg bovenop waar je je makkelijk van de ene naar de andere kant kan verplaatsen. Als je weet a) waar je wilt beginnen en b) welke trails je wilt doen, is het makkelijker aan te geven welke route de handigste is qua "efficientie" en logische opbouw in moeilijkheid.
Laatst gewijzigd door cheeta op za 24 augustus 2019, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Goeie info dit! Ik ga het een en ander uitpluizen en dan kom ik bij je terug. Ik was van plan gewoon met "telefoon in de zak en af en toe Trailforks kijken" te rijden. Is dat te doen, of toch beter een of ander apparaat op t stuur?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het begin van de trail kan zonder enige 'ondersteuning' lastig te vinden zijn, maar dat is met Trialforks te redden. Wanneer je het begin eenmaal gevonden heb, heb je voornamelijk wat nodig waar je weg/fireroad niet oversteekt maar een stukje meepakt om er weer af te gaan of in geval van boswerkzaamheden. Van alle trails zijn filmpjes op Youtube te vinden, dus als je een idee hebt welke je wilt rijden kan het handig zijn om die 'ter voorbereiding' te kijken zodat je:
a) misschien het begin wat makkelijker herkent (lastig omdat veel beginnen aan het begin en niet een beeld geven hoe je er komt),
b) dat je een idee hebt waar je de weg/fireroad weer afmoet op het moment dat je een stukje meeneemt (soms 10m, soms een paar honderd),
c) grofweg een idee hebt wat je waar te wachten staat.

# Je zit alleen wel in een redelijk dun bevolkt gebied, "dicht" tegen de grens... Ik herinner me vaag dat richting de grens, niet iedereen meer - waarschijnlijk provider afhankelijk - over een data netwerk beschikte wat voor Trailforks wel essentieel is.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
AKARazorback
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 17 september 2019, 16:26

Hoe was het?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

viewtopic.php?f=18&t=141917

Hier the lezen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie