MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Ik heb gisteravond nog een rondje gedaan; route lag er prachtig bij. 2 plassen waar je niet (nauwelijks) omheen kon, verder een racebaan.
Alleen 's avonds wordt wel wat lastig, dus het laatste stuk was het stikdonker :p

Afbeelding
nick299
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 9 augustus 2015, 18:26

ik vroeg mij nog af, en het zal hier vast al wel vaker gevraagd zijn: ik kwam ( dacht ik) ergens thv het mobcomplex bij Ede een bordje tegen met een paarse route aanduiding. Waar is deze voor?
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

klaast schreef: ma 19 augustus 2019, 13:44 Zondagmiddag idd. Een ouder echtpaar (al lang de E-bike leeftijd gepasseerd) op OV-fietsen die de voormalige verbindingsroute fietsten. Het stuk waarbij je 2x een boom moet ontwijken en wat na de regen erg modderig was. Ik ga er maar vanuit dat ze genoten hebben :lol:
Ja, die ben ik ook tegengekomen :)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

nick299 schreef: ma 19 augustus 2019, 15:05 ik vroeg mij nog af, en het zal hier vast al wel vaker gevraagd zijn: ik kwam ( dacht ik) ergens thv het mobcomplex bij Ede een bordje tegen met een paarse route aanduiding. Waar is deze voor?
Paars is de in aanbouw zijnde route van Lunteren.
Die kun je al een stukje volgen en gaat deels over het kids rondje (groen)
Route Lunteren is nog niet gereed en loopt bij de Goorsteeg dood.
Vanaf daar moet je zelf weer iets verzinnen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Of ik had er altijd overheen gelezen, maar zie dit kaartje voor het eerst. Maar het kaartje ziet er veelbelovend uit. :-q
Van de zomer de rode lus gedaan, maar laat me straks graag verrassen met de andere lussen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Over paars gesproken: de bloeiende heide maakt de route momenteel extra leuk. Vooral het mulle rechte stoempstuk was genieten.

Dus wie de route toch al eens wilde proberen: now is the time!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

wamske schreef: ma 19 augustus 2019, 14:33 Alleen 's avonds wordt wel wat lastig, dus het laatste stuk was het stikdonker :p
Let op met fietsen na zondsondergang. Ze zijn momenteel volop bezoekers op de veluwe aan het controleren en bekeuren die wolven komen spotten. Een mtb'er zullen ze dan niet ongestraft door laten fietsen.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Jan the Man schreef: ma 19 augustus 2019, 19:02
wamske schreef: ma 19 augustus 2019, 14:33 Alleen 's avonds wordt wel wat lastig, dus het laatste stuk was het stikdonker :p
Let op met fietsen na zondsondergang. Ze zijn momenteel volop bezoekers op de veluwe aan het controleren en bekeuren die wolven komen spotten. Een mtb'er zullen ze dan niet ongestraft door laten fietsen.

Ciao,
Jan
Gewoon doorfietsen 'er zit een wolf achter mij aan!!'
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Jan the Man schreef: ma 19 augustus 2019, 19:02
wamske schreef: ma 19 augustus 2019, 14:33 Alleen 's avonds wordt wel wat lastig, dus het laatste stuk was het stikdonker :p
Let op met fietsen na zondsondergang. Ze zijn momenteel volop bezoekers op de veluwe aan het controleren en bekeuren die wolven komen spotten. Een mtb'er zullen ze dan niet ongestraft door laten fietsen.

Ciao,
Jan
Ja dat hoorde ik ook al. Ik hoop eigenlijk dat ik mezelf eruit kan lullen, maar planning verbeteren is vast goedkoper.

StevenK schreef: ma 19 augustus 2019, 19:54
Jan the Man schreef: ma 19 augustus 2019, 19:02
Let op met fietsen na zondsondergang. Ze zijn momenteel volop bezoekers op de veluwe aan het controleren en bekeuren die wolven komen spotten. Een mtb'er zullen ze dan niet ongestraft door laten fietsen.

Ciao,
Jan
Gewoon doorfietsen 'er zit een wolf achter mij aan!!'
Gierende banden!
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Misschien al eens gevraagd; ik kan het met de beste wil niet vinden. Als ik het kaartje goed begrijp kan ik via een stukje paars naar het groene kids rondje. Hoe kom ik weer terug op rood?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Terug op de route rood....dan moet je de weg oversteken....(grapje) wanneer je de route rood aan het rijden bent dan kom je de splitsing van zelf tegen :-D :-q
De route paars is nu nog niet klaar en loopt dood (voor wat ik tot nu heb begrepen) en de kids route zit in het begin stuk van de route paars. (dus zijn op dat stuk zijn ze het zelfde)
Wel even blijven opletten op de kids route (is mss inmiddels aangepast) maar ik heb hier gelezen, dat er kids de route hebben gereden en maar in de rondte bleven rijden en er maar geen eind in zicht kwam.... :D :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Mario070 schreef: za 24 augustus 2019, 21:40 Terug op de route rood....dan moet je de weg oversteken....(grapje) wanneer je de route rood aan het rijden bent dan kom je de splitsing van zelf tegen :-D :-q
De route paars is nu nog niet klaar en loopt dood (voor wat ik tot nu heb begrepen) en de kids route zit in het begin stuk van de route paars. (dus zijn op dat stuk zijn ze het zelfde)
Wel even blijven opletten op de kids route (is mss inmiddels aangepast) maar ik heb hier gelezen, dat er kids de route hebben gereden en maar in de rondte bleven rijden en er maar geen eind in zicht kwam.... :D :-D :-q
Haha, ja thanks, maar dat was precies mijn punt ;). Als ik 1 rondje kids heb gedaan wil ik terug naar rood. Doe ik dat door een stukje paars tegen de richting in te rijden?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik had hier (hellaas) het nodige geschreven..... Maar de Kids route af of niet moest op mtbroutes.nl :roll:
De start midden in het bos, enz, enz, ...... :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

OK, thanks. Een stukje paars tegen de richting in om terug te komen dus. Niet echt logisch, maar goed.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Vandaag is er trouwens een georganiseerde wandeltocht met bewegwijzering enzo die net voor Ede over enkele delen van de route gaat. En die mensen reageren allemaal niet even enthousiast als je belt...
Plaats reactie