MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Johnny Hoogmoed schreef: za 24 augustus 2019, 23:58 OK, thanks. Een stukje paars tegen de richting in om terug te komen dus. Niet echt logisch, maar goed.
Je kunt het pad dat zo goed als paralel naast paars weer terug omhoog fietsen naar het steakhouse, dan hoef je niet tegen de richting van paars in te rijden.
Wijst zich vanzelf, als je van groen terug fietst naar paars zie je het bordje niet inrijden van de paarse trail, op die splitsing pak je het pad links naast de officiële trail.
Dat pad gaat paralel aan de paarse afdaling weer terug omhoog naar het steakhouse.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Jefro98 schreef: zo 25 augustus 2019, 12:10
Johnny Hoogmoed schreef: za 24 augustus 2019, 23:58 OK, thanks. Een stukje paars tegen de richting in om terug te komen dus. Niet echt logisch, maar goed.
Je kunt het pad dat zo goed als paralel naast paars weer terug omhoog fietsen naar het steakhouse, dan hoef je niet tegen de richting van paars in te rijden.
Wijst zich vanzelf, als je van groen terug fietst naar paars zie je het bordje niet inrijden van de paarse trail, op die splitsing pak je het pad links naast de officiële trail.
Dat pad gaat paralel aan de paarse afdaling weer terug omhoog naar het steakhouse.
Thanks, ga ik de volgende keer doen, heb t nu maar overgeslagen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Vandaag voor het eerst de rode route gereden. Hij is leuk! Aardige variatie in ritme bocht-recht.
Beetje twijfelen bij het Pannekoekenhuis en het stukje net voor Mossel waar ik een bevestigend bordje had gewaardeerd.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Gisteren begin van de avond op het laatste stuk voor de tank veel zwijnen op en langs de route. De droogte drijft ze kennelijk weer dichter naar de bewoonde wereld.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gelieve niet de paarse route tegen de richting in rijden. Dat kan echt gevaarlijke situaties opleveren. Je kan daar nl behoorlijk vaart hebben vanaf Amadeus. Wat Jefro zegt pad ernaast volgen. En nog even geduld we zijn bezig met nieuwe stukken.

Dat gezegd hebbend zijn we van de crew nog amused dat er toch weer over nieuw aan te leggen en nog niet afgewerkte tracks wordt gereden. Dit ondanks afsluitingen met borden, takken etc. Dus ook hier de vriendelijke doch dringende oproep ga niet over nog niet afgewerkte tracks rijden. Steek dan die energie in een avondje helpen..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Ik ben benieuwd hoe deze route zich gehouden heeft met de droogte. Ondanks recente buien zijn de meeste tracks overal alleen goed te doen meteen na een bui. En na een paar uur alweer mul of nog muller. Hoe is de route in Ede op een mooie droge dag?
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Helemaal niemand :~ :((
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Taucha schreef: za 31 augustus 2019, 20:27 Helemaal niemand :~ :((
Iedereen ligt nog half lam achter de BQQ uit te buiken na deze mooie zomerdag... ff geduld nog, morgen zijn we er weer :tong
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Plaatselijk aardig mul maar overal te rijden. Ook hele stukken flink harde ondergrond.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

TenZNL schreef: za 31 augustus 2019, 20:37
Taucha schreef: za 31 augustus 2019, 20:27 Helemaal niemand :~ :((
Iedereen ligt nog half lam achter de BQQ uit te buiken na deze mooie zomerdag... ff geduld nog, morgen zijn we er weer :tong
:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Taucha schreef: za 31 augustus 2019, 08:20 Ik ben benieuwd hoe deze route zich gehouden heeft met de droogte. Ondanks recente buien zijn de meeste tracks overal alleen goed te doen meteen na een bui. En na een paar uur alweer mul of nog muller. Hoe is de route in Ede op een mooie droge dag?
Ik kan je zeggen.... jaja zelf op deze afstand go!!!!!!!
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Ah super! Tnx! :-q
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

De varkens hebben duidelijk honger. Meteen na het MOB complex is de route goed te grazen genomen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

door de ondergrond is de singletrack vrij snel weer 'hard' gereden. Of de onderhoudsploeg doet elke ochtend een rondje?
De wroetsporen zijn nu vooral direct naast de trail te vinden.

Gister nog even een deel gereden; hoewel het afgelopen week maar met name zaterdag enorm heeft geregend, was er echt geen plasje te vinden op de route. Spijkerhard, super.
Klopt het dat er een terugweg is/wordt gemaakt bij de jumpline?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Bram87 schreef: ma 9 september 2019, 09:47
Klopt het dat er een terugweg is/wordt gemaakt bij de jumpline?
Ik denk dat je de aansluiting van de nieuwe trail die vanaf 'sHeerenloo komt en net voor de jumpline samen komt gezien hebt.
Plaats reactie