Swalmen 1 september a.s.

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Ben niet van de organisatie, heb het bestuur gemaild of de tocht wel doorging. Hun site was daar niet duidelijk over. Komende zondag gaat deze hele mooie tocht door!
Voorgaande jaren echte aanrader!!!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Zondag 1 september is het zover. Zorg dat je er bij bent! We hebben nl weer een geheel vernieuwde, uitdagende route uitgezet in de singletrack omgeving van Midden-Limburg.

Denk hierbij ook aan:
- een meer dan goede uitgepijlde tocht
- veel controle op en naast het traject
- "medische" ondersteuning bij ongevallen
- uitstekend verzorgde pauze plek
- één van Limburgs mooiste gebieden
- voor de recreatieve als de meer serieuze renner een uitdagende tocht

Afbeelding
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Voor meer informatie zie atb-extreme.nl
Ik moet een tijdje in de auto zitten om in Swalmen te komen en was op zoek naar wat extra informatie. Helaas deze niet op de website kunnen vinden (behalve dan foto's en filmpjes van voorgaande jaren). Ik ben wel benieuwd waar de route van 55 km ons heen gaat leiden. Kan er ook iets gezegd worden wat voor karakter de route heeft? Zijn er nog wat hoogtemeters die overwonnen moeten worden? Indicatie van aantal bezoekers aan de toertocht? Er is een pauzeplek ingericht, maar kom je daar maar 1x langs bij de 55 km?
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

Boekenkist schreef: wo 28 augustus 2019, 12:04
Voor meer informatie zie atb-extreme.nl
Ik moet een tijdje in de auto zitten om in Swalmen te komen en was op zoek naar wat extra informatie. Helaas deze niet op de website kunnen vinden (behalve dan foto's en filmpjes van voorgaande jaren). Ik ben wel benieuwd waar de route van 55 km ons heen gaat leiden. Kan er ook iets gezegd worden wat voor karakter de route heeft? Zijn er nog wat hoogtemeters die overwonnen moeten worden? Indicatie van aantal bezoekers aan de toertocht? Er is een pauzeplek ingericht, maar kom je daar maar 1x langs bij de 55 km?
Gewoon gaan, kan niet fout, rondom Swalmen kun je heel mooi fietsen.
ik fiets vaker in die regio en is altijd gewoon mooi, je zal denk ik een 600 hoogte meter hebben.
1 pauze op 55 Km is genoeg, meestal rijd ik de pauze voorbij, je kunt tenslotte een koekje pakken wanneer je wilt :D .
Be reasonable, do it my way!
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Hoi,

Op hun facebook pagina staat een filmpje met iets meer info:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6475548057
(is openbaar, dus ook te zien voor mensen zonder facebook account).

Hoogtemeters
35KM = 260HM
55KM = 450HM

Veel plezier en wellicht tot zondag.
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Boekenkist schreef: wo 28 augustus 2019, 12:04
Voor meer informatie zie atb-extreme.nl
Ik moet een tijdje in de auto zitten om in Swalmen te komen en was op zoek naar wat extra informatie. Helaas deze niet op de website kunnen vinden (behalve dan foto's en filmpjes van voorgaande jaren). Ik ben wel benieuwd waar de route van 55 km ons heen gaat leiden. Kan er ook iets gezegd worden wat voor karakter de route heeft? Zijn er nog wat hoogtemeters die overwonnen moeten worden? Indicatie van aantal bezoekers aan de toertocht? Er is een pauzeplek ingericht, maar kom je daar maar 1x langs bij de 55 km?
Ik had vorig jaar bij deze tocht 58 km met 549 hm de tocht ging toen via beesel, reuver{lommerbergen} richting tegelen over de steilrand en duits grondgebied terug richting swalmen. Maar voor dit jaar is een compleet nieuwe route aangekondigd dus wellicht gaan we meteen richting het zuiden in de richting waar de tocht vroeger altijd heen ging.Maar hoogte verschil is er zeker en singeltracks ook ik weet allen niet hoe het met de vergunningen zit daar hebben ze de laatste jaren dacht ik wel wat problemen mee hier in swalmen vandaar dat de tocht de laatste 2 jaar een andere richting uit ging.Maar mooi gebied is het zeker.
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Mooie tocht, maar veel nieuwe single tracks die nog niet lekker lopen. Dat zal volgend jaar wel weer beter zijn!
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Leuke tocht en inderdaad een paar singletracks die nog niet heel erg lekker reden,verder was alles goed geregeld en verzorgd. :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
JIK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 26 februari 2012, 19:09

Helaas deze tocht vandaag gemist, normaal doen we altijd mij.

Zou iemand van Xtreme biking Swalmen de gpx file willen delen, aub een pb sturen.

Team Moet Kunnen, Jos IdK
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Op zich vond ik het wel goed rollen en er zaten lekker wat klimmen in 👍.
Ik had wel graag wat meer singletracks gezien.
Inschrijving en fietsenstalling was super.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

TOP tocht gereden vandaar met 4 man. Veel, heel veel één persoons paadjes ;) (singletracks) erin. Erg leuk. Hele goede stop midden in de tocht, NET voor de pauze plek 1 pijltje gemist schijnbaar want we kwamen van de andere kant aan (waren er meer), maar dat heeft geen naam, hooguit paar honderd meter ingekort. Deze staat op mijn lijstje en ga ik zeker nog een keer rijden op de GPS. Bedankt en tot volgend jaar!
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
mtbextreme
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 oktober 2016, 19:11
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team

Leuk om de positieve reacties te lezen. Handig dat ik volgend jaar de volledige informatie op dit forum zet. Het was een geslaagde editie en zoals al aangegeven, met een volledig nieuwe route. Voor de mensen die de route niet gefietst hebben, maar wel nog graag willen fietsen, stuur even een Facebookbericht naar onze pagina, dan stuur ik het GPX bestand door https://www.facebook.com/ATB-club-Extre ... 475548057/

Bike ze!
Plaats reactie