Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Eenheidsworsten. Tja als Kwintelooijen en Rhenen in perspectief van sommige al op elkaar lijken dan stel ik de gravelbike voor😇

Van Nijmegen weet ik nog dat er leuke stukken in zaten. Als die middels singletracks met elkaar verbonden worden 👍🏻
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nijmegen was vooral naast de vaste route wel leuk, de vaste route was toch vooral brede rechte boswegen. En zelfs als je alle mooie stukken die niet in de vaste route zitten aan elkaar rijdt dan nog zit je heel veel op die rechte boswegen. Zou inderdaad mooi als die topstukken met mooie singletracks aan elkaar worden geknoopt.
Ik ben jarenlang bijna elk weekend naar Groesbeek gereden omdat daar echt iets leuks lag voor Nederlandse begrippen, maar sinds de UHR en dat er steeds meer mooie stukken bij Nijmegen werden dichtgegooid kom ik er niet meer.
Mocht men het nou voor elkaar krijgen dat die ruigere stukken er in blijven en dat soort stukken worden verbonden door nog meer mooie paden dan zal ik zeker weer vaker die kant opgaan. Dus wat betreft hoop ik ook dat het geen kopie wordt van de UHR. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Uit de reacties blijkt dat er mensen liefhebber zijn van de ruigere stukjes die te vinden zijn in deze regio. Zij, inclusief mijn zelf hopen dat het niet een gladgestreken hobbel, bocht naar links, bocht naar rechts, bocht naar links, hobbel, bocht naar rechts, bocht naar links, enz, enz. route wordt zoals wij dat al op meerdere plaatsen in het land gezien hebben. Van mij mogen dat soort stukken er best in zitten, maar dan niet de hele route zoals een Rijssen bijvoorbeeld. Als men inderdaad de mooie stukken die er nu al zijn aan elkaar gaat verbinden met gave singeltracks net zo iets als de "Harry Slinger" Amerongen bijvoorbeeld dan juich ik dat zeker toe. Dat betreft hoop ik dat men het zo doet als destijds met Lage Vuursche. De "ruige" stukken behouden voor de liefhebber, en de saaie stukken vervangen door singeltrack. Al mag er van mij best af en toe een lekker lang breed bospad in zitten dan kan je even wat herstel pakken, of dom rechtuit naar beneden knallen is gewoon ook wel eens lekker na al dat moois. :-q

Maar zoals ze in Rotterdam zeggen, niet lullen maar fietsen. Ik ga een Old school Nijmegen farwell tour doen. :tong
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef: di 27 augustus 2019, 10:49 Uit de reacties blijkt dat er mensen liefhebber zijn van de ruigere stukjes die te vinden zijn in deze regio. Zij, inclusief mijn zelf hopen dat het niet een gladgestreken hobbel, bocht naar links, bocht naar rechts, bocht naar links, hobbel, bocht naar rechts, bocht naar links, enz, enz. route wordt zoals wij dat al op meerdere plaatsen in het land gezien hebben. Van mij mogen dat soort stukken er best in zitten, maar dan niet de hele route zoals een Rijssen bijvoorbeeld. Als men inderdaad de mooie stukken die er nu al zijn aan elkaar gaat verbinden met gave singeltracks net zo iets als de "Harry Slinger" Amerongen bijvoorbeeld dan juich ik dat zeker toe. Dat betreft hoop ik dat men het zo doet als destijds met Lage Vuursche. De "ruige" stukken behouden voor de liefhebber, en de saaie stukken vervangen door singeltrack. Al mag er van mij best af en toe een lekker lang breed bospad in zitten dan kan je even wat herstel pakken, of dom rechtuit naar beneden knallen is gewoon ook wel eens lekker na al dat moois. :-q

Maar zoals ze in Rotterdam zeggen, niet lullen maar fietsen. Ik ga een Old school Nijmegen farwell tour doen. :tong
Nou is dat naar mijn idee juist niet gedaan bij lage vuursche. Er zitten nog wel oude stukken in maar dat zijn naar mijn idee nou net niet de leuke stukken die je had willen behouden (op een dropje na dan)
Vergeet ook niet dat een nieuwe route wat tijd nodig heeft, UHR was inderdaad heel glad en is dat op sommige plekken nog steeds maar gelukkig zie je nu op sommige plekken meer erosie ontstaan in de vorm van wortels en geulen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

De verzoeken zullen gehoord worden. Gave stukken als het traumapad en de wortelklim gaan officieel deel uitmaken van de routes net als enkele andere lekkere 'off-route' paden. De looie piep gaat op... en meteen weer af. En er blijven ook nog lange rechte bospaden over voor de liefhebbers
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

We hoeven er maar om te vragen en we krijgen het :winkie:

Iedereen blij. En nog blijers als de nu regelmatige gebruikers zich aanmelden als vrijwilliger bij de Nijmeegse trail crew :wink:
bommelaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 25 december 2004, 19:53
Mijn mountainbike: Specialized S-works fsr
Contacteer:

Heel erg blij met de nieuwe ontwikkelingen!!! De huidige groene route is prima met je Gazelle Primeur DeLuxe incl. je vrouw met overgewicht te fietsen, extreem saai dus. De URH is actie van het begin tot het einde en niet voor niets staat de Utrechtse Heuvelrug in de de top 5 en staat Nijmegen (groen) momenteel op plaats 148 bij MTB route.nl.
Maarrrr, de rode route (plaats105) is klassiek cross country en mogen ze wat mij betreft wat meer bij het oude laten. Dan krijg je een mooie combinatie van old skool en 2.0.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

shamensink schreef: di 27 augustus 2019, 12:03 De verzoeken zullen gehoord worden. Gave stukken als het traumapad en de wortelklim gaan officieel deel uitmaken van de routes net als enkele andere lekkere 'off-route' paden. De looie piep gaat op... en meteen weer af. En er blijven ook nog lange rechte bospaden over voor de liefhebbers
Kijk, dat klinkt goed! :D Vandaag “afscheidsrondje ” van de oude lussen gedaan. Route lag er heerlijk bij. Beetje los zand hier en daar, maar iemand die Schoorl vaker rijd kan dat de broek niet bollen. Klim na splitsing groen/rood, losse stenen, wortels. Traumapad en andere afdalingen waar ik de naam niet van ken waren ook weer even lekker. Als extra verrassing lag er een stam in de ideale lijn. Nu hoeft die stam niet van mij, maar voor dit soort grappen kom ik deze kant op. :-q

Eerste vlaggetjes ook al gepot:
https://www.instagram.com/p/B1rA2ykCr0T ... u966ji1zw2

Voor nu meuren op de camping en morgen Reichswald mee pikken.
◼︎ Go round the outside.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zoek de verschillen:

Hoe het is
Afbeelding


Hoe het zal worden
Afbeelding
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier nog nooit geweest, maar eens moet de eerste keer worden.

Kan iemand mij vertellen waar ik het best de auto kan parkeren als ik rood+groen wil rijden?
Graag een plek waar de auto veilig staat en waar men het niet erg vind dat MTBers hun auto parkeren :-D

Ik kom vanuit Amsterdam, dus het laatste stuk via de A50 en dan de A73 (is dit het snelste?
Revox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 10:59

Rayb81 schreef: di 27 augustus 2019, 23:31 Hier nog nooit geweest, maar eens moet de eerste keer worden.

Kan iemand mij vertellen waar ik het best de auto kan parkeren als ik rood+groen wil rijden?
Graag een plek waar de auto veilig staat en waar men het niet erg vind dat MTBers hun auto parkeren :-D

Ik kom vanuit Amsterdam, dus het laatste stuk via de A50 en dan de A73 (is dit het snelste?
Parkeren bij de parkeerplaats naast het zweefvliegveld. Kun je het beste de A73 afrijden tot Malden, dan hoef je de stad niet door.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zet ‘m eigenlijk altijd neer onderaan de Duivelsberg op de oude Kleefsebaan - Berg en Dal. Na je rit nog even naar boven een pannenkoek halen na je rit. De combi groen + rood is dan ook mooi verdeeld. Even warm rijden op groen. Dan het “echte” werk op rood. En vervolgens mooi uit rijden op de rest van groen.

Je moet dan wel gelijk uit de auto een stuk klimmen over de verbindingsroute. Binnendoor door het bos kan ook, maar je heb dan wat ik de smerigste klim vind als laatst. (Via pb kan ik je wel de gpx sturen)

Andere optie, camping pakken. Op de Stuwwal, klein Amerika - Groesbeek kan ik je aanraden. (Bij de boer) dag 1 Nijmegen, dag 2 Reichswald. (Of andersom)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Kan ook bij zweefvliegveld parkeren
Dan krijg je eerst een slap stukje groen om de warm te worden
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jurriaan schreef: di 27 augustus 2019, 22:22 Zoek de verschillen:

Hoe het is
Afbeelding


Hoe het zal worden
Afbeelding
De tweede foto, hoe het zal worden zie ik niet :( :wink:
Laatst gewijzigd door Mario070 op wo 28 augustus 2019, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie