Toen ik mijn Banshee kocht zat er een XX1 groep op.
Die had ik verwijderd omdat ik verwachtte dat het te licht zou zijn voor het ruigere werk.
Dat werd toen ontkracht door forumleden.
Maar als ik dit zo zie ben ik toch blij dat ik voor een Turbine ben gegaan...
Hightower
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Da`s een beste klap geweest...
Ben je zelf nog heel?
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3250
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Ik was verbaasd over hoe mooi ik ondertussen kan vallen.
Alleen 1 teen is in de kleur van de hope onderdelen op mn fiets.
Hope crank de beste optie ?
Lijkt nauwelijks zwaarder....
Alleen 1 teen is in de kleur van de hope onderdelen op mn fiets.
Hope crank de beste optie ?
Lijkt nauwelijks zwaarder....
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Tja, als gewicht een rol speelt...volgens mij is de RF Turbine 100gr lichter.
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Haha. sloper!
Ik heb een Hope crank op m'n Hightower, niks mis mee.
Meer voor de looks dan gewicht gekocht.
-
- Moderator
- Berichten: 4129
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Dat is niet zo mooi Rene, gelukkig verder weinig schade. Had slechter af kunnen lopen.
Edit: nu is het de crank die breekt, ik vraag mij af of de impact op je frame niet veel groter is als je crank niet breekt. En wat dan de gevolgen zijn.
Edit: nu is het de crank die breekt, ik vraag mij af of de impact op je frame niet veel groter is als je crank niet breekt. En wat dan de gevolgen zijn.
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3250
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Wat dat betreft is het natuurlijk wel wijs om je crank niet al te stevig te hebben.
Frame en wielen tot nu toe nog heel, 1e jaar al overleefd.
Frame en wielen tot nu toe nog heel, 1e jaar al overleefd.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3250
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Nah, glimt teveel
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Dat ziet er indrukwekkend uit zeg! Ik heb in de loop der tijd toch wel de nodige carbon cranks zien sneuvelen. Of het breekt af, of de schroefdraadinsert komt los. Ik zie eerlijk gezegd geen enkel voordeel in carbon cranks. Heb net als Rayb81 zo'n Sram 1400 set, die van mij is zelfs nog een X9. Oerdegelijk, gaat inmiddels al 6 jaar mee zonder problemen.
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Moeilijk te zien zo, maar vezels lijken erg droog. Zonder of te weinig epoxi ertussen gaan die dingen inderdaad makkelijk kapot. Met kun je het loei en loei sterk maken.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3250
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Naast een transalp reis, Denemarken en andere tripjes heeft het fietsje afgelopen weken een aantal bikeparks mogen bezoeken. (Huez, La Bresse, Bois Vert, Villard de Lans)
Tijdelijk de dvo er in, waar ik dus snel spijt van had.
Voor de rest blijft het een feest met deze fiets.
Ondertussen zou af en toe iets meer veerweg wel lekker zijn. (Gaat tekeer alsof je op een ht rijdt), maar aangezien ik er ook nog best wat zelf mee klim, is t goed zo.
Om een beetje de trend er in te houden, alleen een spaak van de Santa Cruz wielen gebroken.
Hoewel de nieuwe Hightower lonkt bevalt deze eigenlijk nog steeds gewoon heel erg goed, ook deze kleur blijft favoriet
Tijdelijk de dvo er in, waar ik dus snel spijt van had.
Voor de rest blijft het een feest met deze fiets.
Ondertussen zou af en toe iets meer veerweg wel lekker zijn. (Gaat tekeer alsof je op een ht rijdt), maar aangezien ik er ook nog best wat zelf mee klim, is t goed zo.
Om een beetje de trend er in te houden, alleen een spaak van de Santa Cruz wielen gebroken.
Hoewel de nieuwe Hightower lonkt bevalt deze eigenlijk nog steeds gewoon heel erg goed, ook deze kleur blijft favoriet
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3250
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Nu een Hope crank.
Het veergedrag.
Ik denk te progressief, of te weinig ingaande demping.
Zelf hou ik er wel van als vering meer lineair is.
Ik heb het idee de veerweg te weinig te gebruiken, terwijl de sag zeker niet weinig is.
Rebound heb ik meestal al vrij licht, draai ik die meer dicht stuitert het echt alle kanten op.
Het is wel in vergelijk met een Öhlins met 160 veerweg. (Eigenlijk mag je ze niet vergelijken)
Het veergedrag.
Ik denk te progressief, of te weinig ingaande demping.
Zelf hou ik er wel van als vering meer lineair is.
Ik heb het idee de veerweg te weinig te gebruiken, terwijl de sag zeker niet weinig is.
Rebound heb ik meestal al vrij licht, draai ik die meer dicht stuitert het echt alle kanten op.
Het is wel in vergelijk met een Öhlins met 160 veerweg. (Eigenlijk mag je ze niet vergelijken)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl