Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

goed te weten! :-q :-q :-q
voor mijn volgende trip maar eens checken of ik nog wel gedekt ben!
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Makkelijk schreef: di 27 augustus 2019, 12:29 Gekkigheid. Elke keer denk ik nu zijn ze me zat. Ik maak al 10 jaar meer schade dan ik betaal, door mijn hobby’s. Maar ze blijven lief en betalen. Weer niet of het voor unive ook scheelt wie je uiteindelijke verzekeraar is. Anwb is vrij duur...

Laatst crash in Willingen, iets van 400 euro schade aan onderdelen en full face gedeclareerd, geen vragen
Zit net de ANWB-lijst bijzondere en gevaarlijke sporten door te lezen, ik vind er nogal een grijs gebied tussen zitten (mbt een bikepark):

Bergsport-Downhill racing/biking: Met een snowbike (mountainbike) de piste afdalen. Dit kan ook in de zomer. Cat 4, De ANWB Reisverzekering biedt voor deze sporten geen dekking. Je bent dus niet verzekerd tijdens het beoefenen van een van deze sporten.
Overige sporten-Mountainbiking: Met een ATB een moeilijk (fiets) parcours afleggen. Cat 1, Met het beoefenen van deze sport ben je standaard verzekerd voor onvoorziene uitgaven. Je hoeft hiervoor geen aanvullende dekking af te sluiten. Onder onvoorziene uitgaven verstaan wij bijvoorbeeld de kosten van een reddingsactie met de traumahelikopter.

Maar oke, als ze betalen is het goed :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Goed gelezen.. ik ben blij dat ik het mountainbiken heb genoemd :D
Waar woke is, is vuur
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

TenZNL schreef: di 27 augustus 2019, 14:10 Ik kom net deze tegen: https://www.allianz-assistance.nl/servi ... accordion1

Extra dekking voor bijzondere (winter) sporten, waarbij o.a. downhill wordt gedekt (BMX en trailrunning zijn trouwens uitgesloten). Het lijkt me dat bikepark onder downhill valt?
Ik heb deze ook wel eens afgesloten. Afsluiten was simpel maar nooit reden gehad om iets te claimen dus weet niet hoe makkelijk ze daarmee zijn.

Ik sluit deze regelmatig af als ik naar Winterberg ga omdat ik een uitgebreide ANWB reisverzekering heb maar mountain biken in een bikepark, zoals ik de voorwaarden interpreteer, niet wordt gedekt. Als iemand andere ervaringen heeft met ANWB hoor ik dat graag :wink:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Wie gaat of wil in september door de week naar Winterberg?
Ik wil twee dagen gaan dus met overnachting.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik wil nog wel, maar dan vrijdag Winterberg, daar blijven slapen en de zaterdag naar bikepark hürtgenwald.
Hurtgenwald is alleen in het weekend open en vond ik zaterdag heel erg leuk.
Ik moet alleen ff kijken wanneer want trailtour komt eraan, secret trails Ardennen, in okt "moet" ik naar 10 dagen Wales en mijn werkgever vind het ook fijn als ik tussen het fietsen door daar ook nog wel eens wat kom doen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: wo 28 augustus 2019, 13:49 Wie gaat of wil in september door de week naar Winterberg?
Ik wil twee dagen gaan dus met overnachting.
Als dat maandag en dinsdag kan zijn heb ik wel interesse! (Mits ik het thuis verkocht krijg ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ja kan zeker, heb geen voorkeur voor een dag, zolang het maar rustig is bij de lift :)
Alles na 8 sept staat bij mij vrij in de agenda, tot eind september. :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Jurf schreef: wo 28 augustus 2019, 17:03 Ik wil nog wel, maar dan vrijdag Winterberg, daar blijven slapen en de zaterdag naar bikepark hürtgenwald.
Hurtgenwald is alleen in het weekend open en vond ik zaterdag heel erg leuk.
Ik moet alleen ff kijken wanneer want trailtour komt eraan, secret trails Ardennen, in okt "moet" ik naar 10 dagen Wales en mijn werkgever vind het ook fijn als ik tussen het fietsen door daar ook nog wel eens wat kom doen.
Wat een rare baas heb jij... :)
Klinkt goed, maar wil twee dagen Winterberg. Hurtgenwald kan ik elke weekend heen, is 1.5 uur rijden.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jamis Diablo schreef: wo 28 augustus 2019, 13:49 Wie gaat of wil in september door de week naar Winterberg?
Ik wil twee dagen gaan dus met overnachting.
Ik ben er sowieso van zondag a.s. t/m donderdag.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Volgende week kan pas na donderdag dus dat wordt hem helaas niet.
Rest van de maand is vrij.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb 9 en 10 of 23 en 24 beschikbaar in de agenda. Wat is jouw idee qua overnachten? Camping of vijf sterren hotel?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jamis Diablo schreef: wo 28 augustus 2019, 22:31 Volgende week kan pas na donderdag dus dat wordt hem helaas niet.
Rest van de maand is vrij.
Oke, jammer. Maar mss haak ik alsnog aan als jullie iets concreets hebben.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

suravida schreef: wo 28 augustus 2019, 22:38 Ik heb 9 en 10 of 23 en 24 beschikbaar in de agenda. Wat is jouw idee qua overnachten? Camping of vijf sterren hotel?
Ik ben geen fan van de camping, maar hoef ook geen luxe hotel. Een goed bed, warme douche en bier zijn mijn enige vereisten. :)
9 en 10 ziet er vooralsnog niet best uit qua weer, maar zover van te voren is lastig te voorspellen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

suravida schreef: wo 28 augustus 2019, 22:38 Ik heb 9 en 10 of 23 en 24 beschikbaar in de agenda. Wat is jouw idee qua overnachten? Camping of vijf sterren hotel?
Letterlijk naast het park zijn prima appartementen te huur: google ff op gipfelstuermer appartementen.
Plaats reactie