Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3856
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Er van uitgaande dat ik het er mee eens ben dat Hellendoorn leuker is dan Holten ga ik er dan voor nu maar even van uit dat jullie gelijk hebben en Rijsen de leukste is van de drie. Al hoeft het van mij allemaal niet zo keurig aangeharkt te zijn. Ik heb een beetje de indruk dat Rijsen een route is volgens het "2.0" concept. Dus op en neer, heen en weer over een aangeharkt baantje zonder al te veel technische ongein. (zeg maar niet)

Vooralsnog dan het plan half Holten, Rijsen, tweede helft Holten. Mocht ik daarna nog zin hebben Hellendoorn nog mee pakken.

Strava linkje voor de verbinding ben ik zeker benieuwd naar.
◼︎ Go round the outside.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Rijssen zit wel technische ongein in, maar dan vooral bochtentechnisch. Ben je op zoek naar TTF's zul je die elders moeten zoeken.

Ik weet niet hoe het staat met het beloofde bikepark in Holten, en op de Lemelerberg waren er vroeger ook wel wat te vinden (ben er al lang niet meer geweest :roll: ).

Voor dat soort techniek is er in Oldenzaal wel het e.e.a. te vinden (als je dan toch al 2 uur in de auto zit, kan dat half uurtje extra er ook wel bij ;)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3856
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Een route die goed is voor de bochtentechniek heb ik met het Dijkgatbos (Wieringerwerf) in mijn achtertuin. Wil je ook nog wat TTF's in de mix dan is Geestmerambacht ook een prima keuze. Ik vind het dan alleen leuk om de routes af te wisselen zodat het leuk blijft. Alleen hoe verder je er voor rijden moet hoe kieskeuriger je wordt. (het moet wel de moeite zijn) Ik heb een beeld wat ik kan verwachten. :-q

Oldenzaal ga ik eens bekijken. Wellicht dan in mijn vakantie mee pakken. Dit jaar toch weer low budget on tour naar wellicht Willingen/Winterberg, zuid Limburg.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Na Rijssen en Holten was ‘t nu dus de beurt aan Hellendoorn. En ja hoor, wederom een heerlijk veelzijdige route met meerdere gave singletracksegmenten. Kombochten, steile klimmen, flowtrails, snelle maar ook technische afdalingen, en wat snelle tempostukken. Heb me weer goed vermaakt.👍🏼
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Ik moet toch eens komen kijken.... Niet zo ver weg en de reacties zijn allemaal zo goed
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

As weekend is perfect daarvoor: Goed weer, opdrogende dus bloedsnelle tracks, de heide op z’n mooist...
Rijssen, Holten en Hellendoorn vooral doen. Nijverdal heb ik (bewust) links laten liggen, en Markelo staat voor morgen in de planning.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3856
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Morgen die kant op. Iemand nog een gpx Holten Rijsen beschikbaar? Kan ook zijn dat ik gewoon de auto pak. :D
◼︎ Go round the outside.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Giant-E schreef: di 20 augustus 2019, 22:45 As weekend is perfect daarvoor: Goed weer, opdrogende dus bloedsnelle tracks, de heide op z’n mooist...
Rijssen, Holten en Hellendoorn vooral doen. Nijverdal heb ik (bewust) links laten liggen, en Markelo staat voor morgen in de planning.
En dit weekend komt dan net niet uit... Maar zeer binnenkort ga ik zeker! Eerst de nieuwe fiets in orde maken.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Vandaag 2x paars gereden en het ligt er ondanks de droogte prima bij. 2e rondje werd door de warmte (En slechte conditie) wel wat zwaar, blikje cola op de terugweg was snel op.
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

Hellendoorn was afgelopen weekend erg mul en droog. Een stuk zwaarder dus!

Let op ivm een wedstrijd zijn delen van de route tussen 29 aug en 1 september maar deels bereikbaar! Dus probeer je bezoek aan deze route even uit te stellen
Gebruikersavatar
Dijksie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 26 oktober 2016, 17:25

Zaterdag 31 augustus en Zondag 1September Is de paarse gedeeltelijk afgesloten i.v.m. de Strongman en Sisterrun.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

En het stukje groene route bij de Uitkijk wat samen met paars loopt. :-q
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Dijksie schreef: di 27 augustus 2019, 08:54 Zaterdag 31 augustus en Zondag 1September Is de paarse gedeeltelijk afgesloten i.v.m. de Strongman en Sisterrun.
Ik had plannen om daar zaterdag te gaan fietsen, welk deel is er afgesloten?
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

ThijsvdWoude schreef: do 29 augustus 2019, 22:07
Dijksie schreef: di 27 augustus 2019, 08:54 Zaterdag 31 augustus en Zondag 1September Is de paarse gedeeltelijk afgesloten i.v.m. de Strongman en Sisterrun.
Ik had plannen om daar zaterdag te gaan fietsen, welk deel is er afgesloten?
Volgens mij wel een redelijk deel... deel bij het ravijn/ntf en het deel bij de uitkijk... misschien beter uitwijken naar Lemele/ommen/hardenberg (leuk te combineren) ofwel holten/rijssen/markelo(ook leuk te combineren)
Ik ben mij er eentje...
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

D-man schreef: vr 30 augustus 2019, 08:35
Volgens mij wel een redelijk deel... deel bij het ravijn/ntf en het deel bij de uitkijk... misschien beter uitwijken naar Lemele/ommen/hardenberg (leuk te combineren) ofwel holten/rijssen/markelo(ook leuk te combineren)
Er was idd best een groot deel afgesloten, dus ik ben maar wat gaan freeriden! :-D
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Plaats reactie