Nieuwe server en nieuw jasje forum Mountainbike.nl

Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hola, nu heeft mn Android hier ook ineens last van!
Wat is er veranderd?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik heb het alleen als ik van netwerk wissel. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Aan het forum is in principe niets veranderd, alleen aan de voorkant.
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:~ hier was gisterenavond ook in eens geen verbinding meer.... Dus een avondje forum loos :lol: :wink:
En ik heb zojuist weer ingelogd op de WiFi en het werkt :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hier loopt ie als een zonnetje hoor. Eigenlijk sinds de upgrade al tevreden, zeker op de mobiel nu erg gebruiksvriendelijk.
Bedankt heren admins. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: do 29 augustus 2019, 20:36 Hola, nu heeft mn Android hier ook ineens last van!
Wat is er veranderd?
Mario070 schreef: do 29 augustus 2019, 22:22 :~ hier was gisterenavond ook in eens geen verbinding meer.... Dus een avondje forum loos :lol: :wink:
En ik heb zojuist weer ingelogd op de WiFi en het werkt :-q
Spanje staat op de blacklist? :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heel het Iberisch schiereiland, Mario zit in Portugal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bommie schreef: do 29 augustus 2019, 21:27 Ik heb het alleen als ik van netwerk wissel. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Aan het forum is in principe niets veranderd, alleen aan de voorkant.
Ik zit op het 4G netwerk van Orange(es) . Thuis met de 4G -> wifi router en onderweg met de android phone.
Plotseling moet ik dan opnieuw inloggen, ook als ik gewoon thuis zit :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

ThaSingleTrackMastah schreef: do 29 augustus 2019, 23:07 Heel het Iberisch schiereiland, Mario zit in Portugal.
Ik heb het voor deze keer door de vingers gezien 8) niet omdat Tenz zo aardig is, maar omdat wij zo'n beetje op de zelfde hoogte zitten :D :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Of toch nog niet alles okee.... :-? :(
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

ThaSingleTrackMastah schreef: do 29 augustus 2019, 23:10 Ik zit op het 4G netwerk van Orange(es) . Thuis met de 4G -> wifi router en onderweg met de android phone.
Plotseling moet ik dan opnieuw inloggen, ook als ik gewoon thuis zit :~
Ik zie dat er voor jouw user ID twee actieve sessies zijn in de database, met twee verschillende ip-adressen. Ik vermoed dat dit er iets mee te maken heeft. Ik ga beide sessies even weggooien (dus ja, het klopt dat je weer uitgelogd bent :tong ), even kijken of het weer gebeurt
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Voor Mario070 stonden er nog veel meer sessies in de database... Ik zie dat jij heel veel verschillende ip-adressen gebruikt, vanaf twee verschillende devices. Doordat je inlogsessie aan je ip-adres is gekoppeld moet je opnieuw inloggen wanneer je ip-adres veranderd. Wellicht dat providers op het Iberisch schiereiland niet al te vast zijn met ip-adressen?
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hier geen kabel, glasvezel of ASDL, maar verbinding via 4G.
Dus als mijn router een ander tijdelijk ip-adres krijgt ligt dat aan het 4G netwerk (router van 4G naar wifi, ik vermoed dat Mario net zoiets heeft).
Mn phone heeft zelf natuurlijk ook nog een tijdelijk ip-adres, dus als ik thuis buiten het bereik van mn wifi ben komt er weer een ander ip-adres bij in jullie database.

Maar die situatie is al bijna 2 jaar zo, en dit probleem doet zich pas een paar dagen voor...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 30 augustus 2019, 20:24 Maar die situatie is al bijna 2 jaar zo, en dit probleem doet zich pas een paar dagen voor...
Das wel vreemd idd... Ik zal eens rondspitten of ik hier iets over kan vinden.
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Bommie schreef: vr 30 augustus 2019, 15:01 Voor Mario070 stonden er nog veel meer sessies in de database... Ik zie dat jij heel veel verschillende ip-adressen gebruikt, vanaf twee verschillende devices. Doordat je inlogsessie aan je ip-adres is gekoppeld moet je opnieuw inloggen wanneer je ip-adres veranderd. Wellicht dat providers op het Iberisch schiereiland niet al te vast zijn met ip-adressen?
Klopt inderdaad, voor het forum zijn "nieuwe jasje" kreeg moest ik (nog in NL) steeds opnieuw inloggen....nadat het forum zijn "update" had gehad en weer online kwam, toen dus niet meer toen was ik echt gelukkig ......maar nu lijkt het oude weer terug :-? :(
Ik gebruik twee devices regelmatig....maar je zou er vier moeten zien :D
En natuurlijk thanks forum, voor het toch even check, check......dubbel check... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zijn er problemen met de notificaties per mail?
Ik had gisteren een topic aangemaakt, maar krijg er geen mail notificaties van als er op gereageerd is en op andere topics waar ik al langer op geabonneerd ben krijg ik ze van sommige wel en sommige weer niet...
Gesloten