NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Onderschat Rhenen niet...
Maar verder eens hoor, en inderdaad die “Alwinator” omlaag richting Beauforthuis is op de limiet echt heerlijk.
Binnenkort maar eens een eerbetoon topic openen? :lol:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Giant-E schreef: do 29 augustus 2019, 23:56 Onderschat Rhenen niet...
Maar verder eens hoor, en inderdaad die “Alwinator” omlaag richting Beauforthuis is op de limiet echt heerlijk.
Binnenkort maar eens een eerbetoon topic openen? :lol:
Als je Alwin extra wil eren, moet je snel zijn, anders is hij je zo weer voorbij
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Horsthil schreef: vr 30 augustus 2019, 09:38
Giant-E schreef: do 29 augustus 2019, 23:56 Onderschat Rhenen niet...
Maar verder eens hoor, en inderdaad die “Alwinator” omlaag richting Beauforthuis is op de limiet echt heerlijk.
Binnenkort maar eens een eerbetoon topic openen? :lol:
Als je Alwin extra wil eren, moet je snel zijn, anders is hij je zo weer voorbij
Dat gaan er niet veel lukken kan ik je zeggen.. daar ie ie echt te snel voor hahaha! Maar indd de zuidlus van Austerlitz vind ik echt wel een mooi stukje route met als kers op de taart de alwinator... Blijft genieten daar
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

suravida schreef: do 29 augustus 2019, 23:14 Stond ik dus naast jou geparkeerd, die fiets kwam me al bekend voor. :lol:
Oww... da's toevallig. Ik zag je knutselen, maar was ff met m'n hoofd ergens anders ;) Was i.i.g. niet in de sociale bui om te vragen of het lukte :oops:

Dat stukje in Austerlitz langs de weg is inderdaad wel erg leuk. Waarschijnlijk de rest ook, maar daarvoor moet ik het echt beter gaan leren kennen.

Zeist was heerlijk om overheen te knallen. Een paar keer maar net aan tussen de dicht bij elkaar staande bomen gevlogen :o . Was ik ff vergeten dat die op Zeist te vinden zijn :-D

Zit er in Zeist nou ook een extra slinger(tje) als je parallel aan de A12 gaat fietsen? Kwam me onbekend voor en de oude Strava tijd haalde ik daar niet, terwijl ik voor m'n gevoel wel hard doortrapte...
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Extra slingertje klopt, is handgemaakt.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Austerlitz Noord heeft ook leuk stukken. Die je niet opvallen als je Austerlitz gewoon even bijneemt. Let er de volgende meermaals eens op 8)
Giant-E schreef: do 29 augustus 2019, 23:56 Onderschat Rhenen niet...
Maar verder eens hoor, en inderdaad die “Alwinator” omlaag richting Beauforthuis is op de limiet echt heerlijk.
Binnenkort maar eens een eerbetoon topic openen? :lol:
Eens, Rhenen heeft meer flow. Ik denk zelfs meer dan Rijssen (alhoewel ik die slechts 2x gereden heb).
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik rijd Austerlitz misschien wel het meeste van alle UHR rondes, maar dat is puur omdat het een perfect rondje is om even 's avonds na het eten te rijden (wanneer het lang licht blijft). Je kan vooral op au-noord goed op snelheid je bochtentechniek trainen. Het is daarvoor echt een prima trainingsrondje met veel flow en weinig technische obstakels; een echte racebaan.

Maar ook Rhenen is top, lekker kort rondje en een pure speeltuin. Vooral de lengte van Rhenen is ideaal, waardoor je hem meerdere keren kan rijden. Voordeel daarvan is dat je dan goed de lijnen kunt ontdekken. Maar de meer flow in Rhenen zit hem denk ik in, dat je berg af gaat en daardoor minder zelf hoeft te trappen. Voor je idee zit er dan meer flow in.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vooral de laatste afdaling richting Defensieweg, dat is voor mij de definitie van flow.

Maar off-topic. :wink:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

De afdaling naar de tarzanbocht op Amerongen heeft ook een lekkere flow, maar nu gaan we wel heel ver off topic. Toch wil ik even toevoegen dat flow een ingewikkelde definitie heeft. Afgelopen week in oostenrijk heb ik ook een flowtrail gereden, volgens de bordjes dan. Een en al rotsen, paar aangelegde rockgardens erbij die milder waren dan de rest van de track en hele krappe bochten. Doe mij dan maar lekker de flow van Austerlitz noord, strakke gladde paadjes en mooie kombochjes.

En p.s. vertrouw nooit Oostenrijkers als ze zeggen dat iets makkelijk is
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Horsthil schreef: za 31 augustus 2019, 17:36 En p.s. vertrouw nooit Oostenrijkers als ze zeggen dat iets makkelijk is
Haha, klinkt bekend.
Noorwegen is ook zo: Op de kaart en de bordjes mooie blauwe wandelroutes van +/- 2uur. Alleen is dat gebaseerd op een fitte outdoor-Noor. Volgens de kayakgids gebeurt het dus regelmatig dat Duitse, Nederlandse, Belgische, etc pensionado`s er vervolgens 6u over doen en onderkoeld van de berg worden gehaald :lol:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

TenZNL schreef: za 31 augustus 2019, 18:16
Horsthil schreef: za 31 augustus 2019, 17:36 En p.s. vertrouw nooit Oostenrijkers als ze zeggen dat iets makkelijk is
Haha, klinkt bekend.
Noorwegen is ook zo: Op de kaart en de bordjes mooie blauwe wandelroutes van +/- 2uur. Alleen is dat gebaseerd op een fitte outdoor-Noor. Volgens de kayakgids gebeurt het dus regelmatig dat Duitse, Nederlandse, Belgische, etc pensionado`s er vervolgens 6u over doen en onderkoeld van de berg worden gehaald :lol:
Gelukkig ben ik met wandeltochten in de bergen meer ervaren, maar ook kan ik daar zat routes noemen, waar locals vrolijk overheen huppelen, zo langs een afgrond van 200m
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En daarom zie er dus geen differentiatie aan te brengen qua moeilijkheid van Nederlandse routes. Naar buitenlandse maatstaven zijn ze allemaal easy. O.a. de IMBA buigt zich over de vraag of en zo ja hoe er toch differentiatie aangebracht kan worden voor Nederlandse routes.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Jurriaan schreef: do 5 september 2019, 20:32 En daarom zie er dus geen differentiatie aan te brengen qua moeilijkheid van Nederlandse routes. Naar buitenlandse maatstaven zijn ze allemaal easy. O.a. de IMBA buigt zich over de vraag of en zo ja hoe er toch differentiatie aangebracht kan worden voor Nederlandse routes.
We zouden er natuurlijk ook gewoon voor kunnen zorgen dat er reden is voor differentiatie door ook echt moeilijkere stukken aan te leggen .....
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Noin schreef: do 5 september 2019, 21:19
Jurriaan schreef: do 5 september 2019, 20:32 En daarom zie er dus geen differentiatie aan te brengen qua moeilijkheid van Nederlandse routes. Naar buitenlandse maatstaven zijn ze allemaal easy. O.a. de IMBA buigt zich over de vraag of en zo ja hoe er toch differentiatie aangebracht kan worden voor Nederlandse routes.
We zouden er natuurlijk ook gewoon voor kunnen zorgen dat er reden is voor differentiatie door ook echt moeilijkere stukken aan te leggen .....
Als jij een stuk grond beschikbaar hebt, graag!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Vh weekend Zeist weer eens gedaan. Leuker dan het in mijn herinnering was! Flink wat vlakke stukken maar daar hebben de aanleggers toch alles uit weten te halen wat erin zit. En het middenstuk met wat hoogteverschil is gewoon erg leuk :-q

De boompjes staan op het einde wel eeeeerg dicht bij elkaar trouwens :winkie:

https://www.facebook.com/MTBenvoorManne ... 1814040417
Plaats reactie