Adventures of an old rookie .....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Na drie dagen rust weer tijd voor een rondje Cadettenkamp. Ik voel me niet helemaal top; daar zal de hitte debet aan zijn vermoed ik. Ik merk ook dat de grond stukken muller is. Op het laatste klimmetje ga ik onderuit. Te weinig teruggeschakeld. En verrassend genoeg, bij de laatste haakse bocht net voorbij het bankje, ga ik ook genadeloos onderuit. Alsof mijn voorwiel opeens onder mij uitgetrokken wordt. Behalve een schaafwond op de knie en een deuk in mijn ego valt de schade reuze mee.
Verder heb ik er plezier in om mijn persoonlijk record in Strava te verbeteren. Vandaag zat ik in ieder geval al bij mijn persoonlijk top 4. Dat geeft de burger moed. :-q

Ik geloof dat de operatie/MS pijn niet erger wordt door te MTB-en. Dat lijkt constant te blijven. Zodra het wat minder droog en warm is wil ik Vrachelen er weer bij gaan doen. Als dat ook goed gaat is Dorst aan de beurt. 8)
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

:-q
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ad58 schreef: di 27 augustus 2019, 10:49 Als dat ook goed gaat is Dorst aan de beurt. 8)
Dan doe ik graag met je mee, om ‘t te vieren. :bier:

Off-Topic:

Ben zelf ook weer voor controle geweest. Inmiddels 6 maanden na de val. Wervelbreuk is eindelijk geheeld, vanaf nu verder herstel bij fysio. (Core-stability)
Maar mag in principe vanaf nu weer alles doen. Zondag dus op leven en dood die Slinger af. :lol:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Geweldig om te lezen! :-q Maar het is voor mij momenteel wat te mul en wat te warm... Na 1 rondje CK heb ik het al gehad. We hebben regen nodig en veel ook!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zag ‘t net op Strava. Je had een slechte dag, wie weet de volgende keer weer beter. :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Gaat vast goed komen. Op de fiets is altijd beter dan ziek in bed, dus niets te klagen eigenlijk.... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Ad58 schreef: vr 30 augustus 2019, 16:43 Gaat vast goed komen. Op de fiets is altijd beter dan ziek in bed, dus niets te klagen eigenlijk.... :bier:
Respect hoe je in het leven staat met je aandoening!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Thnx! :-q Lukt lang niet altijd hoor! :wink:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Ad58 schreef: vr 30 augustus 2019, 15:42 Geweldig om te lezen! :-q Maar het is voor mij momenteel wat te mul en wat te warm... Na 1 rondje CK heb ik het al gehad. We hebben regen nodig en veel ook!
Vorig jaar was het mul en droog. Het is nu nog steeds prima eigenlijk :lol: :bier:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ok :o Maar er staat ook bij "Voor mij" hè? :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Het ligt mij ook wel hoor, deze omstandigheden. Maar het kan echt veel erger.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

I know. Wij hebben vorig jaar Vrachelen nog omgedoopt in "De Poederdoos" omdat we "zandvlakte" niet meer toereikend vonden! :lol: Er waren toen ook hele stukken afgesloten wegens de droogte.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

En gisteren was het zover! Voor het eerst Dorst gereden! Eerlijk gezegd was Dorst best wel een dingetje geworden in mijn hoofd. Teveel verhalen over gehoord. Ik bleef het maar voor me uit schuiven.
Totdat ik gisteren dus bezoek kreeg van Suravida. Die kwam even een dropper afgeven. Daarna zouden we samen gaan fietsen.
Natuurlijk eerst zijn prachtige fiets bewonderd. Wat een kunststukjes maakt die Michiel zeg!

De dropper was in no time geïnstalleerd en al snel zaten we richting Cadettenkamp.
En voor ik het wist, was ik overgehaald om Dorst te gaan doen....
En wat was het zwaar zeg! Natuurlijk fietste ik veel te verkrampt en voor die dropperpost had ik nauwelijks tijd...
De klimmetjes bleven maar komen. Ik heb in langzaam tempo gefietst, eerst maar even verkennen...
Aan bochten geen gebrek en aan klimmetjes ook niet dus.

Twee keer zat ik er echt helemaal doorheen conditioneel. Alsof de stekker er uit werd getrokken. Maar ik herstelde weer snel ook.

Sommige klimmetjes haalde ik met gemak, voor andere moest ik me flink inspannen en eentje heb ik gelopen omdat mijn energie dus echt even op was.

De beroemde drop heb ik even gelaten voor wat het is, maar ik denk dat ik die op een gegeven moment wel durf.

Ik ben ook nog duidelijk niet gewend aan mijn klik pedalen. Ik had veel problemen met inklikken. Maar dat zal ook wel de spanning geweest zijn.

Suravida is een enorm fijne vent om mee te fietsen trouwens! Waar ik het moeilijk had, lulde hij me er gewoon doorheen. Top!

Na Dorst ben ik nog even heerlijk over het Cadettenkamp geknald. Was ook best lekker!

Vandaag enorme spierpijn en ik voel me katterig.

Maar goed, ik heb het toch maar gedaan! Niet slecht voor een 60 plusser met MS! Ik ben er best trots op dat ik de moed had.

Eerst maar eens herstellen dan op naar de volgende!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Topper Ad. :-q
Goed om te lezen dit.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Het was een eer om bij je eerste keer Dorst aanwezig te zijn :-q En nog gezellig ook!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gesloten