VulcanBike marathon Daun (DE) 7-9-2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Zijn er nog meer mensen die de Vulcan Bike marathon in Daun in de Eifel gaan fietsen?

Ik heb me ingeschreven voor de 85km / 2000hm.


Iemand ervaring met deze marathon? Ik twijfel nog met welk voorblad ik moet gaan rijden. Rij nu met een 34T op een eagle 1x12. (montferland / posbank)

Voor de ardennen heb ik een 30T voorblad gebruikt ivm met de erg steile beklimmingen daar.


Hoe steil is Daun?
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Deze marathon is totaal niet steil... ik kan me herinneren dat er halverwege 1 steiler klimmetje in zat, maar voor de rest kon je overal prima met 32-36 boven komen.... ik heb bij deze marathon mijn hoogste gemiddelde snelheid op een marathon ooit gereden!

Easy peasy lemon squeezy, die Duitsers weten niet wat leuk is....
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Mooie marathon, Klimmen zijn inderdaad niet heel steil op 1 na. Ik zou dit jaar ook heen, maar door werk ben ik helaas verhinderd.
Laatst gewijzigd door Bonanza op za 31 augustus 2019, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Dank je voor de reacties. Lijkt dus een beetje op de Willingen bike marathon. Dan laat ik de 34T erop.

Heb er zin in! :-D
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

R&DY schreef: za 31 augustus 2019, 06:56 Dank je voor de reacties. Lijkt dus een beetje op de Willingen bike marathon. Dan laat ik de 34T erop.

Heb er zin in! :-D
Willingen is pittiger. Veel succes en vooral plezier. Mooie omgeving wel
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

zou er eerder een 36T opzetten :D
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

34t ging net afgelopen zaterdag. Bij 2 klimmen hier het niet over, maar overal fietsend boven gekomen.

Heerlijk gefietst en erg genoten van de mooie route en omgeving. Ga deze zeker vaker fietsen. Goed verzorgde marathon!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Erg snelle marathon vooral. Ik reed de halve marathon. Snelste mannen waren daar in 2:20 terug. Hele marathon nog gekker. De 1e 5 in 3:30 😬

Was zelf 39e op de 355. Zoon van mijn fietsmaatje was 2e overall maar mocht niet op het podium want hij stond ingeschreven als U19 (die precies dezelfde koers rijden.. 🙄). Heeft de hele wedstrijd op kop gereden word 2e en staat niet in de overall standing omdat hij bij de U19 geregistreerd stond. Combinatie klassement maken ze niet. Best vreemd maar goed weten we dat ook weer. Deutsche grundlichkeit.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie