PaganiProductions schreef: ↑za 31 augustus 2019, 07:51
Heb die binnenband ook zelf vervangen.
Hebben die "lokale Nederlanders" je fiets vastgehouden zodat je beter kon vervangen?
Die hebben betere bandenpompen daar.
Met een minipomp ben je langer bezig.
Bovendien ga ik vandaag fietsen weer laat me niet zo makkelijk uit het veld slaan.
Had je meerdere lekke banden gehad op de eerste dag? Waardoor je geen reserve band meer had? Of hoe kun je zoveel tijd verliezen? Buitenbad helemaal kapot?
Ik begrijp even niet waarom een meerdaags avontuur in het water valt door een lekke band op dag 1....
Ben je de 2de en 3de dag wel van start gegaan?
Of ben je helemaal gestopt?
skyalloy schreef: ↑zo 1 september 2019, 21:27
Had je meerdere lekke banden gehad op de eerste dag? Waardoor je geen reserve band meer had? Of hoe kun je zoveel tijd verliezen? Buitenbad helemaal kapot?
Ik begrijp even niet waarom een meerdaags avontuur in het water valt door een lekke band op dag 1....
Ben je de 2de en 3de dag wel van start gegaan?
Of ben je helemaal gestopt?
Een lekke band verder is het heel simpel je bent gewoon veel tijd kwijt waardoor je de aansluiting mist met de rest van de mensen die meededen dat haal je toch niet meer in dan kan je beter ermee stoppen.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op zo 1 september 2019, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Makkelijk schreef: ↑zo 1 september 2019, 21:29
Ik vind het goed dat je het geprobeerd hebt man, leer ervan en volgende keer beter. Zulke trips zijn makkelijker als je met zn tweeën bent!
Mijn leerpunten zijn co2 patronen lekbescherming en betere verlichting dan ik nu heb.
En misschien ook nog bredere banden om het gewicht beter te verdelen.
Ben nog niet klaar met bikepacken.
maar... reed je met een groep of deed er een groep mensen mee? Als je met een groep reed is het een beetje raar dat ze je achterlaten.. als je toch al alleen reed is het toch niet meer dan een een kwartier vertraging, of misschien een uur als je echt slecht bent in banden plakken en een klote pompje hebt. Dat moet toch geen probleem zijn in het schema..? een uurtje of 4/5 rijden met 1 uur vertraging is toch geen probleem? of was je pas om 16:00 vertrokken? Qua verlichting had je het natuurlijk ook kunnen redden, want je gaf aan voor 1.5 uur accu's te hebben.
(ik begrijp het niet helemaal (of helemaal niet), uit zoveel dingen blijkt dat je niet snel opgeeft, zoals bv je youtube kanaal, maar ook de ritten die je fietst.. daar past dit rare verhaal niet in... )
Prulleman schreef: ↑ma 2 september 2019, 08:28
maar... reed je met een groep of deed er een groep mensen mee? Als je met een groep reed is het een beetje raar dat ze je achterlaten.. als je toch al alleen reed is het toch niet meer dan een een kwartier vertraging, of misschien een uur als je echt slecht bent in banden plakken en een klote pompje hebt. Dat moet toch geen probleem zijn in het schema..? een uurtje of 4/5 rijden met 1 uur vertraging is toch geen probleem? of was je pas om 16:00 vertrokken? Qua verlichting had je het natuurlijk ook kunnen redden, want je gaf aan voor 1.5 uur accu's te hebben.
(ik begrijp het niet helemaal (of helemaal niet), uit zoveel dingen blijkt dat je niet snel opgeeft, zoals bv je youtube kanaal, maar ook de ritten die je fietst.. daar past dit rare verhaal niet in... )
In Maastricht effe met groep daarna snond ik er alleen voor die verlichting is alleen goed voor makkelijker paden niet voor moeilijker want dan wil die lamp weleens uitvallen die lamp is al wat ouder.
maar was je zo laat vertrokken dan dat 1 lekke band je tijd schema al zo in de war gooit dat je echt in het donker moest rijden? en wat betreft de route? had je een GPX file die je moest/kon volgen, of had je gewoon een eind punt waar je ook over de weg naar toe kon?
Misschien allemaal mosterd na de maaltijd, maar ik denk dat je op 10 verschillende manieren de eerste rit nog gewoon af had kunnen maken, en vervolgens dus de rest van de hele trip. (voor een deel voorbereiding en op tijd vertrekken, voor een ander deel gewoon plakken en doorgaan, route aanpassen als het donker wordt, ...)
Ik denk dat je voor een eerste keer wat teveel hooi op de vork genomen hebt. Ik heb veel lange fietsreizen gemaakt, ook solo en ook in ruig terrein en dunbevolkt gebied. De combinatie van fysieke inspanning gecombineerd met navigeren, het regelen van voldoende voeding en het vinden van een slaapplek elke nacht kan soms hoog oplopen. Ik adviseer je om het wat rustiger op te bouwen en te beginnen met kortere ritten met in eerste instantie één overnachting, de plek daarvoor kun je vooraf al plannen. Dan kun je wennen aan het fietsen met bepakking en je uitrusting testen en perfectioneren.
George schreef: ↑ma 2 september 2019, 09:20
Ik denk dat je voor een eerste keer wat teveel hooi op de vork genomen hebt. Ik heb veel lange fietsreizen gemaakt, ook solo en ook in ruig terrein en dunbevolkt gebied. De combinatie van fysieke inspanning gecombineerd met navigeren, het regelen van voldoende voeding en het vinden van een slaapplek elke nacht kan soms hoog oplopen. Ik adviseer je om het wat rustiger op te bouwen en te beginnen met kortere ritten met in eerste instantie één overnachting, de plek daarvoor kun je vooraf al plannen. Dan kun je wennen aan het fietsen met bepakking en je uitrusting testen en perfectioneren.
Makkelijk schreef: ↑zo 1 september 2019, 21:29
Ik vind het goed dat je het geprobeerd hebt man, leer ervan en volgende keer beter. Zulke trips zijn makkelijker als je met zn tweeën bent!
Mijn leerpunten zijn co2 patronen lekbescherming en betere verlichting dan ik nu heb.
En misschien ook nog bredere banden om het gewicht beter te verdelen.
Ben nog niet klaar met bikepacken.
Co2 zou ik je afraden. Wat wel helpt is een goede pomp die je ventielen niet sloopt en ik zou de fietsenmaker je banden een keer tubeless laten leggen, dan is de kans op lekrijden sowieso veel kleiner. Ik snap dat het meer gedoe is maar je hebt 2 fietsen dus als er wat met je tubeless gebeurd kan er best een naar de fietsenmaker.
CO2 is ook niet mijn ding. Liever een goede pomp.
Topeak heeft de Mini Morph. Die staat op de grond met een slangetje naar je ventiel. Makkelijk en je ventiel blijft heel.
Verder zou ik bij tourfiets banden latex in de binnenband doen.
Dat helpt tegen lekrijden, goede ervaring mee op mn woonwerkracefiets.
Dat kan ook bij een mtb, maar mtb banden zou ik gewoon tubeless doen.
Volgende keer beter.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.