Gaaf hoor.
Had natuurlijk al wat gezien op je strava maar zo op het grote scherm nog mooier.
Transition Patrol - ''The Hulk'' #Tekoop
Ziet er goed uit
Die 16 kg, is daar niet minstens 1 kg van de extra zware banden? Hoeveel weegt het frame?
Mijn al lompe Banshee zit op 14,6 kg met stevige banden, geen DH-banden. Frame met luchtdemper komt op 3.700 gram.
Die 16 kg, is daar niet minstens 1 kg van de extra zware banden? Hoeveel weegt het frame?
Mijn al lompe Banshee zit op 14,6 kg met stevige banden, geen DH-banden. Frame met luchtdemper komt op 3.700 gram.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Volgens Transition weegt een M frame (ik heb een L) incl shock, as en hardware 4,3kg, dus een lichte basis is het zeker niet
Qua banden zijn de 2.6en zeker niet licht, maar het zijn geen DH-banden hoor. Volgens mij weegt de 2.6 DHF EXO iets van 960gr en de Bontrager SE4 2.6 zit daar ook in de buurt. Een beetje stevige band is juist iets waar ik niet op zou beknibbelen qua grammen, denk dat ik daar snel spijt van krijg.
Je zou aardig wat kunnen winnen met een carbon Scott frame, maar dat zul je sowieso na 2-3 jaar moeten vervangen... .
En dan toch kritisch kijken naar de onderdelen. Maar onder de 14 kg komen is of veel geld uitgeven of compromissen sluiten. En of het verschil tussen 16 of 15 kg nou zo groot is... .
Een 26T aan de voorkant doet ook wonderen
En dan toch kritisch kijken naar de onderdelen. Maar onder de 14 kg komen is of veel geld uitgeven of compromissen sluiten. En of het verschil tussen 16 of 15 kg nou zo groot is... .
Een 26T aan de voorkant doet ook wonderen
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ja heb je gelijk in, voor dit gebruik heb je gewoon degelijk spul nodig en dat weegt al heel snel 14+kg. Wil je lichter, dan gaat het veel geld kosten en neem je risico's op duurzaamheid.Lars TB schreef: ↑ma 2 september 2019, 12:41 Je zou aardig wat kunnen winnen met een carbon Scott frame, maar dat zul je sowieso na 2-3 jaar moeten vervangen... .
En dan toch kritisch kijken naar de onderdelen. Maar onder de 14 kg komen is of veel geld uitgeven of compromissen sluiten. En of het verschil tussen 16 of 15 kg nou zo groot is... .
Een 26T aan de voorkant doet ook wonderen
M'n gevoel is alleen niet volledig gebaseerd op het gewicht denk ik. De slacke balhoofdhoek in combinatie met de korte offset vork maakt het een heel stabiele fiets, maar ook een die niet heel graag een krappe bocht door wil. Laat dat nu net hetgeen zijn wat ik graag in de Ardennen rijd
Is de snelheid wat hoger, of heeft de bocht een berm, dan is de Patrol een kanon
Ah, ik voel een extra fiets er aan komen!
Ik had het idee juist andersom: mijn Banshee Spitfire was net te kort en te wendbaar voor wat we deze keer in Italië gedaan hadden en er moet toch een dikkere enduro bij komen
Ik had het idee juist andersom: mijn Banshee Spitfire was net te kort en te wendbaar voor wat we deze keer in Italië gedaan hadden en er moet toch een dikkere enduro bij komen
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Extreme Biker
- Berichten: 841
- Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
- Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade
De fotos van nauders even gemist, zitten wel een paar mooitjes tussen zeg!!
Dartmoor Primal
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
Prachtige foto's, dikke bike, goede match met de trails, Mooi wark
Ik heb snel even gegoogled en dat Nauders is maar een uurtje verder rijden dan mijn eigen bestemming in Oostenrijk dit jaar. Dit is een serieuze kandidaat voor volgend jaar
Als je toch naar een aander foiets kijkt, probeer eens een LTHT in de Ardennen. Het frame is een pak lichter en geometrie werkt anders zonder dikke veerweg achter. Met de Vendetta heb ik in de Ardennen en Eiffel in elk geval nooit echt beperkingen gevoeld, ook niet in krappe bochten. En die heeft toch een plenty slacke HTA en een korte offset vork. Zal wel zijn dat ik niet hard genoeg ga
Enjoy!!
Ik heb snel even gegoogled en dat Nauders is maar een uurtje verder rijden dan mijn eigen bestemming in Oostenrijk dit jaar. Dit is een serieuze kandidaat voor volgend jaar
Als je toch naar een aander foiets kijkt, probeer eens een LTHT in de Ardennen. Het frame is een pak lichter en geometrie werkt anders zonder dikke veerweg achter. Met de Vendetta heb ik in de Ardennen en Eiffel in elk geval nooit echt beperkingen gevoeld, ook niet in krappe bochten. En die heeft toch een plenty slacke HTA en een korte offset vork. Zal wel zijn dat ik niet hard genoeg ga
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Die hebt ie al.Heckler40 schreef: ↑vr 13 september 2019, 10:00 Prachtige foto's, dikke bike, goede match met de trails, Mooi wark
Ik heb snel even gegoogled en dat Nauders is maar een uurtje verder rijden dan mijn eigen bestemming in Oostenrijk dit jaar. Dit is een serieuze kandidaat voor volgend jaar
Als je toch naar een aander foiets kijkt, probeer eens een LTHT in de Ardennen. Het frame is een pak lichter en geometrie werkt anders zonder dikke veerweg achter. Met de Vendetta heb ik in de Ardennen en Eiffel in elk geval nooit echt beperkingen gevoeld, ook niet in krappe bochten. En die heeft toch een plenty slacke HTA en een korte offset vork. Zal wel zijn dat ik niet hard genoeg ga
Enjoy!!
oh-oh de Nordest is zelfs te zien in je Avatar
engage brain before engaging toetsenbord
Vandaag weer veel geleerd van mijn fouten,
ik overweeg er nog een paar te maken
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Zoals hierboven al stond, is de Patrol te koop.
Hij staat al een poosje op Marktplaats als complete fiets, maar daar lijkt niet echt interesse in te zijn.
Het is natuurlijk geen fiets die je koopt om vooral mee in Nederland te rijden.
Nu dus gedemonteerd en in onderdelen te koop.
Het frame staat al te koop op Bikemarkt, mocht er hier interesse voor zijn dan staat hieronder de link:
https://bikemarkt.mtb-news.de/article/1 ... rosa-green
Hij staat al een poosje op Marktplaats als complete fiets, maar daar lijkt niet echt interesse in te zijn.
Het is natuurlijk geen fiets die je koopt om vooral mee in Nederland te rijden.
Nu dus gedemonteerd en in onderdelen te koop.
Het frame staat al te koop op Bikemarkt, mocht er hier interesse voor zijn dan staat hieronder de link:
https://bikemarkt.mtb-news.de/article/1 ... rosa-green