Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Net even wezen trainen op alle delen met een naam en nummers 4 en 5. Dat parcour de zilk is leuk :-q
Matti365
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 11:09

Met deze hoeveelheid regen echt benieuwd hoe het parcours er bij ligt... iemand die morgen al gaat?
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Ik ga vanavond, dan kan ik je vertellen hoe het er bij ligt. Over het algemeen kunnen de de delen 1, 2 en de col heel wat water aan.
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ben benieuwd, ik ga vanavond ook een rondje. Kom vanuit Den Haag, ben hier voor het werk.
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

De route ligt er na al die regen meer dan prima bij!!! De regen heeft de route heel veel goeds gedaan.
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Yup, het is dat ik wist dat er heul veul regen gevallen was, maar was op de route weinig van te zien. Lag er mooi bij :-D
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Dat is goed om te weten... en dat in een periode dat het meestal wel anders is met de condities (lees droog tot gortdroog).

:-q
paull
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 10:08

Parcours ligt er inderdaad uitstekend bij voor de tijd van het jaar!
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Parcours vandaag weer eens gereden. Eerste deel weg heel erg zanderig en nul. Lastig en soms listig. 2e deel iets minder maar soms driftend door de bochten.
Korte deel bij parkeerplaats (op weg terug naar 1e deel) lag er redelijk bij. Einde wat zanderig. Tot mijn verrassing kwam ik op dit stuk 2 leuke hout features tegen. En zijn er schotten geplaatst zodat zand op de trail niet omlaagglijd naar beneden. Hulde voor de trailbouwers.

Beetje regen is dus wel wenselijk voor trails
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ReinierT schreef: zo 1 september 2019, 20:58 Parcours vandaag weer eens gereden. Eerste deel weg heel erg zanderig en nul. Lastig en soms listig. 2e deel iets minder maar soms driftend door de bochten.
Korte deel bij parkeerplaats (op weg terug naar 1e deel) lag er redelijk bij. Einde wat zanderig. Tot mijn verrassing kwam ik op dit stuk 2 leuke hout features tegen. En zijn er schotten geplaatst zodat zand op de trail niet omlaagglijd naar beneden. Hulde voor de trailbouwers.

Beetje regen is dus wel wenselijk voor trails
Dat 'beetje' kan je wel weglaten denk ik... ;)

In deze tijd kom ik toch niet vaak in Noordwijk vanwege wat je hierboven beschrijft... ik vind het een mooie omgeving en leuk rijden (als trail op zich niet echt uitdagend, de locatie maakt veel goed) maar in dergelijke condities is het helaas toch een stuk minder leuk. De beste tijd vind ik herfst en lente als er goed wat regen is gevallen.
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Wiel-Maat schreef: di 3 september 2019, 12:00
ReinierT schreef: zo 1 september 2019, 20:58 Parcours vandaag weer eens gereden. Eerste deel weg heel erg zanderig en nul. Lastig en soms listig. 2e deel iets minder maar soms driftend door de bochten.
Korte deel bij parkeerplaats (op weg terug naar 1e deel) lag er redelijk bij. Einde wat zanderig. Tot mijn verrassing kwam ik op dit stuk 2 leuke hout features tegen. En zijn er schotten geplaatst zodat zand op de trail niet omlaagglijd naar beneden. Hulde voor de trailbouwers.

Beetje regen is dus wel wenselijk voor trails
Dat 'beetje' kan je wel weglaten denk ik... ;)

In deze tijd kom ik toch niet vaak in Noordwijk vanwege wat je hierboven beschrijft... ik vind het een mooie omgeving en leuk rijden (als trail op zich niet echt uitdagend, de locatie maakt veel goed) maar in dergelijke condities is het helaas toch een stuk minder leuk. De beste tijd vind ik herfst en lente als er goed wat regen is gevallen.
Laatste keer dat ik ben geweest (2 weken geleden) was hij gortdroog en inderdaad niet leuk om te rijden. de regen zou goed moeten doen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ach, bij de rest van de Noordwijk trails heb je die mulheid niet, hoogstens wat onkruid.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

baron062 schreef: di 3 september 2019, 12:50 Ach, bij de rest van de Noordwijk trails heb je die mulheid niet, hoogstens wat onkruid.
Nou.... dat deel 3 kan ook best mul zijn op punten. En was bovendien ook onderbroken door een of andere herindeling in de weg ofzo. Of is dat inmiddels weer hersteld...? Ben op deel 3 al ff niet geweest nl.
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Baantje ligt er weer top bij (^^)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Noordwijk ligt er perfect bij nu! :-q

Alleen wel eeeerg druk. En zo te zien omdat een hoop knakkers uit Zandvoort/Spaarnwoude nu maar daar heen gaan.
Oh en de boswielrenners zijn er weer... in grote getallen...
Plaats reactie