On-One nieuwtjes

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Code = preorder100

Nog een dikke week geldig, check eff planetx of on-one op facebook :bier:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik wacht op de Inbred :tong
Twix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 22:36

Gaaf! Toevallig net aan het denken aan een nieuwe MTB en wel bekend met on-one, maar niet specifiek deze fiets. Zat sowieso aan een 29'er hardtail te denken, en met deze prijs hou ik wat meer euro's over voor de afmontage. Echter, vraag aan jullie; is deze fiets een beetje geschikt voor de trails op de heuvelrug en een marathon her en der? Ik rij nu een alu 2014 Giant XTC en dat bevalt best wel, alleen soms iets nerveus in de afdalingen.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Twix schreef: wo 4 september 2019, 20:18 Gaaf! Toevallig net aan het denken aan een nieuwe MTB en wel bekend met on-one, maar niet specifiek deze fiets. Zat sowieso aan een 29'er hardtail te denken, en met deze prijs hou ik wat meer euro's over voor de afmontage. Echter, vraag aan jullie; is deze fiets een beetje geschikt voor de trails op de heuvelrug en een marathon her en der? Ik rij nu een alu 2014 Giant XTC en dat bevalt best wel, alleen soms iets nerveus in de afdalingen.
Deze zal zeker beter afdalen, op het vlakke zal het wss iets minder snel gaan (ook afhankelijk hoe je hem afmonteerd)
Balhoofdhoek is 65 graden vergelijk dit en de rest vd geometrie maar eens met je oude fiets :bier:

Ik heb er net een besteld, kon het niet laten :winkie: (XL mat oranje €182,- incl verzenden)
Twix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 22:36

de hollander schreef: wo 4 september 2019, 21:03
Twix schreef: wo 4 september 2019, 20:18 Gaaf! Toevallig net aan het denken aan een nieuwe MTB en wel bekend met on-one, maar niet specifiek deze fiets. Zat sowieso aan een 29'er hardtail te denken, en met deze prijs hou ik wat meer euro's over voor de afmontage. Echter, vraag aan jullie; is deze fiets een beetje geschikt voor de trails op de heuvelrug en een marathon her en der? Ik rij nu een alu 2014 Giant XTC en dat bevalt best wel, alleen soms iets nerveus in de afdalingen.
Deze zal zeker beter afdalen, op het vlakke zal het wss iets minder snel gaan (ook afhankelijk hoe je hem afmonteerd)
Balhoofdhoek is 65 graden vergelijk dit en de rest vd geometrie maar eens met je oude fiets :bier:

Ik heb er net een besteld, kon het niet laten :winkie: (XL mat oranje €182,- incl verzenden)
Thanks, balfhoofdhoek van de Giant is 70 graden, dat is wel een behoorlijk andere range. Las trouwens net ook dat er vanaf morgen ook een volledige build komt, ook met forse korting:linkje
Launching tomorrow for £999 with £200 code off to launch (then dropping to £150 off, £100 off week after, £50 off week after that).

We’ll be contacting anyone who has ordered a frame to see if they want to upgrade to a complete bike:-

On-One Scandal MTB Frame
RockShox 35 Gold RL DebonAir 29″ BOOST Fork / 130mm / 15x110mm / Gloss Black / Crown Adjust
Fulcrum Red Zone 700 29″ TR AFS Boost Wheelset / Front 15mm Rear 12x148mm / Shimano 11 Speed
SRAM SX Eagle DUB Crankset / 170mm / 32 Tooth / BOOST
SRAM PG-1210 Eagle 12 Speed Cassette / 11-50
SRAM SX Eagle Rear Mech / 12 Speed
SRAM Level Hydraulic Disc Brake / Rear / 1600mm / 20 Post to IS
SRAM Level Hydraulic Disc Brake / Front / 900mm / Post Mount 20mm Spacers
El Guapo Saloon Riser Handlebar / 31.8mm / Grey
San Marco Aspide Open Start Up Saddle / Magnesium / Black
SRAM DUB BSA Bottom Bracket / 73mm
Selcof Zero Stack / Semi-Integrated Cup Cartridge Bearing Headset For Tapered 1” 1/8th – 1.5” Fork Steerer
SRAM SX Eagle 12 Speed Chain / 126 Link
Avid Centreline Disc Brake Rotor / 180mm Centrelock
El Guapo Bronco Seatpost (Grey Logo) / 30.9mm
SRAM SX Eagle Trigger Shifter / 12 Speed Right
On-One Hot Box Stem / 50mm / Polished Black / 7 degrees / 31.8mm Clamp
Avid Centreline Disc Brake Rotor / 160mm Centrelock
Avid MMX Matchmaker Clamp Black / Right
Vittoria Goma 29 Inch Folding Tyre / 2.4 inch / Black
On-One Half Bob Lock-On Foam Grips / Black
Vavert 29″ Inner Tube / 1.75″ – 2.125″ / Presta / 48mm
El Guapo Bronco Forged Quick Release Seatclamp / 34.9mm / Black
On-One Black Top Cap And Star Nut
Planet X Headset Spacer Set / 1 1/8″ / 15mm + 10mm + 5mm / Black
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Goed om te zien dat er weer een soort van herstart lijkt te zijn. Het was aardig doodgebloed afgelopen jaren.

Ik heb de vorige generatie Scandal en Inbred gehad. Heerlijk sturende fietsjes, als was de Inbred een beetje te hard voor mijn bejaarde rug. Ook goed om te zien dat ze hun filosofie in ere houden: voor een laag bedrag een net frame aanbieden. Nu kijken of ze nog net zo lekker sturen.

De Scandal heeft nu dus boost en geschikt voor een langere veerweg. Ook een erg luie balhoofdhoek en lange reach. Zal waarschijnlijk met iets meer controle naar beneden gaan dan de oude versie.

Ben benieuwd!!

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Kreeg net idd een mail over m`n bestelling, of ik wilde upgraden naar de complete bike met een 200 pond discount.
Aangezien ik m`n huidige fiets ga ombouwen niet heel intessant.
Maar best een aardige fiets voor net iets door de 900€. )ok leuk als basis om mee te beginnen en hier en daar te upgraden.

-RockShox 35 Gold RL DebonAir 29" BOOST Fork 130mm
-geen dropper
-wielen 23mm int
-SRAM SX goep 1x12 10/50

klik
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

ik heb ook een scandal besteld, kon het niet laten :~ :~ .
Mocht er een nieuwe inbred komen, heb ik daar ook nog wel een plaatsje voor 8) .
Be reasonable, do it my way!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed bezig Marc.
Ik heb me nog in kunnen houden.
Maar als er een stalen 29 frame komt met boost, 31.6 en met een slack tapered balhoofd, dan wordt het moeilijk...

(typo gecorrigeerd)
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op wo 11 september 2019, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Volgens mij las ik ergens dat OnOne ook een batch van de niet-afgenomen-Sick-frames heeft bemachtigd en die nu verkoopt?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 11 september 2019, 16:15 Volgens mij las ik ergens dat OnOne ook een batch van de niet-afgenomen-Sick-frames heeft bemachtigd en die nu verkoopt?
Zoiets als dit?
https://singletrackworld.com/2019/05/ma ... es-frames/

Meer info:
https://singletrackworld.com/2019/09/bi ... at-on-one/
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 11 september 2019, 16:15 Volgens mij las ik ergens dat OnOne ook een batch van de niet-afgenomen-Sick-frames heeft bemachtigd en die nu verkoopt?
Nog een quote, nu met een vraag waar ik zelf geen antwoord op heb gevonden.

Weet je toevallig welk Sick frame het betreft?

Is het wellicht de Sick Wulf?
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Big Pile Of Sick! Landing At On One!

Klik

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, da's dezelfde link die ik hierboven al had geplaatst...
Welke Sick is het nu ?
Dan kan ik alvast kijken of het de moeite waard is.
https://singletrackworld.com schreef:AfbeeldingThe new On One Chunder?
Brant Richards schreef:We’ve two frames, one’s a 650b model, one’s a 29er. Geometry is great. Quality is brilliant. They’re going to be on preorder very shortly. And they’re going to be a typical Planet X insane price.
Deze lijkt wel heel erg op de foto vh kale frame:
https://www.youtube.com/watch?v=w8LgkZV3Bc4
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Inmiddels staan ze online SX €1034,99 en GX €1149,99 opbouw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie