Street Spots in Nederland

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Op straat je skills oefenen vind ik persoonlijk erg leuk.
Je hebt geen vooraf bepaalde routes en snelheden, waardoor drops, jumps e.d. veel meer van je skills vereisen (bepalen waar en hoe snel je land, etc) dan in een bikepark of op een route.

Nu ben ik steeds op zoek naar nieuwe locaties om te rijden want vaak liggen de interessante spots te ver uit elkaar om er een lekker actieve training van te maken.

Gisteren ben ik voor het eerst in Bergen op Zoom geweest, en heb daar (met Gopro) in zo'n 2 uur tijd even de stad rondgereden.
Er zijn veel leuke features waaronder allerlei hoogte drops, trappen in alle soorten en maten, muurtjes hoog en laag, smal en breed, etc...

Hier een compilatie van wat ik in Bergen op Zoom tegen gekomen ben:

https://www.youtube.com/watch?v=D1Nn2V1BRPw


Als je nog meer leuke spots weet, dan hoor ik het graag! :-q
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

De boulevard van/in/op Scheveningen is een leuke spot, daar fiets ik vaak (ook omdat ik er woon maar oké).
Er zijn ledges, 1,2,3,4,5 stairs, grote trappen, banks, kleine drops, grote drops en 's avonds goed verlicht. Er is ook veel hoogte verschil, dus je kunt zelfs 'mini urban downhill' lijntjes rijden. Nadelen zijn dat 't druk is als het lekker weer is, en als het waait, waait het daar echt :-)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik zoek al tijden in Zoetermeer een schuin aflopend stuk om steeds hogere drops te oefenen. Maar 1 gevonden tot nu toe, alleen is dat voor woninghuizen en de deur daar dus niet geschikt helaas :o
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Hoe hoog? Ik ken wel een paar plekjes met zoiets.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

In Leiden waar ik tot 2 jaar geleden nog woonde heb je ook best veel leuke urban stukken. Nu verhuisd naar Zoeterwoude op de grens met Leiden en ook op dat grensstuk zijn wel leuke features te vinden.

Ik heb alleen geen go-pro camera waarmee ik dat soort spots vast kan leggen... zou op zich met de mobiel kunnen maar dat is toch wat tricky op de fiets en dan kan je geen actiemateriaal maken. 8)

Je zou Leiden dan een beetje moeten kennen om te weten waar dat ligt, maar bv in de Stevenshof zijn wel leuke stukken met betonranden en -blokken te vinden waar je vanaf kan jumpen enz. Ook in de omgeving vh station heb je dat wel, en trappen genoeg. Als je echt interesse hebt kan ik wel eens op een kaartje wat plekken markeren... weet niet waar je woont maar als het in de omgeving Bergen op Zoom is, dan is Leiden natuurlijk niet echt in de buurt. Maar je moet er wat voor over hebben... ;)
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Nieuwe sport: dirtjumper-marathon :-D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: ma 9 september 2019, 11:09 Hoe hoog? Ik ken wel een paar plekjes met zoiets.
Het liefst schuin omhooglopend tot een meter of zo? Waar?
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Op de boulevard heb je een paar van die voetgangersbruggen waar je op kunt rijden en af springen. Tot een cm of 80 denk ik. Verderop, bij strandtent Hart Beach (als dat je wat zegt) heb je ongeveer hetzelfde, maar die gaat wel hoger. En je kunt natuurlijk de klassieke 'het strand op droppen' doen. Hoogte daarvan is afhankelijk van hoeveel zand ertegenaan is gewaaid. Kas op otb is daar wel aanwezig, weet ik uit ervaring, maar is wel geinig om een keer te doen.

Edit: ik wilde ff google maps linken, maar daar staat de oude boulevard nog op. Het ziet er nu heel anders uit.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: ma 9 september 2019, 11:31 Op de boulevard heb je een paar van die voetgangersbruggen waar je op kunt rijden en af springen. Tot een cm of 80 denk ik. Verderop, bij strandtent Hart Beach (als dat je wat zegt) heb je ongeveer hetzelfde, maar die gaat wel hoger. En je kunt natuurlijk de klassieke 'het strand op droppen' doen. Hoogte daarvan is afhankelijk van hoeveel zand ertegenaan is gewaaid. Kas op otb is daar wel aanwezig, weet ik uit ervaring, maar is wel geinig om een keer te doen.

Edit: ik wilde ff google maps linken, maar daar staat de oude boulevard nog op. Het ziet er nu heel anders uit.
Hart Beach ken ik wel ja, maar die voetgangersbruggen zijn toch ook alleen daar richting de haven? Kan even niet voor me halen hoe jaar af kan springen?
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ja, ik kan er dus ff geen plaatje van laten zien door ouderwetse google. Maar het begin van de bruggen is 'open' zonder handrail of wat dan ook. Tot een cm of 80, daar begint de echte brug. Je moet er dus daarvoor afspringen... Ik ben niet zo goed in dingen uitleggen :-) Er zijn er twee, eentje naar 't noorden, eentje naar het zuiden. Dus altijd wind mee, dat is wel fijn.

Bij Hart Beach is een grote betonblokken-trap die ook afloopt/oploopt afhankelijk van hoe je het bekijkt.

Ik ga vanavond wel fietsen, mocht ik daar zijn, maak ik wel een foto.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Scheveningen en Leiden ken ik beiden niet goed, maar leuk om een keer te bezoeken als ik in de buurt ben!
Ikzelf kom uit Hank (tussen Breda en Gorinchem) dus best een stukje daar vandaan :P
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mark-V schreef: ma 9 september 2019, 12:50 Scheveningen en Leiden ken ik beiden niet goed, maar leuk om een keer te bezoeken als ik in de buurt ben!
Ikzelf kom uit Hank (tussen Breda en Gorinchem) dus best een stukje daar vandaan :P
Ja das idd niet echt naast de deur nee... maar ik zal es checken welke spots ik kan aanmerken in Leiden; moet ik ff voor gaan zitten.

En zit nu op werk dus dat lukt nu ff niet... 8)
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Ik woon in Alphen aan den Rijn dus ben wel benieuwd wat er nu te rijden valt in Leiden.
In een ver verleden wel eens geprobeerd street spots te vinden in Leiden maar zonder succes.
Dus als dat nu anders is wellicht wel weer eens leuk om met de trial fiets die kant op te gaan :-q

Scheveningen/Den Haag is leuk inderdaad, Rotterdam is veel te doen en zo heeft eigenlijk de meeste grotere steden wel spots als je weet waar.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

In zoetermeer en Rotterdam rijd ik graag wat street. Beetje trappetje op en af, drops rijden...
In Rotterdam pak ik vaak ook het bmx park er even bij mee.

Misschien weer eens tijd voor een urban ride ofzo? :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kijk, nog wat meer interesse...leuk! En ik heb dan ook bedacht dat ik eerst zelf Leiden weer es urban ga rijden om een goeie inventarisatie te maken van wat & waar, er zijn in de stad recent namelijk wat nieuwe dingen gebouwd die ook wel leuk zijn denk ik, dan kan ik wat dat betreft hier ook een inhoudelijk complete post plaatsen met kaartje enzo. Moet ff kijken of dat er deze week al van komt ivm andere bezigheden maar ik ga zeker ff checken. Soon come! :bier:
Plaats reactie