Grand Raid Godefroy (Bouillon BE - 8 september)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 20:44

Afbeelding

http://www.grandraidgodefroy.be/nl/de-parcoursen/

Ervaringen? Lijkt me een mooi evenement.

Afstanden 40, 70, 90, 130 en 160 km

Afbeelding

Afbeelding

Omschrijving 90 km - 2.500 hm

Dit is het basisparkoers voor de 3 langere parkoersen van de Grand Raid Godefroy. Dit parkoers van 90
km biedt een fysisch parkoers zonder onderbrekingen die lange beklimmingen en snelle afdalingen
afwisselt. Het gewoonlijk parkoers van de GRG werd in 2016 herzien om de stukken waar men op straat
moet rijden te beperken. Zo hebben we dan ook enkele technische secties kunnen toevoegen tijdens
de welke jullie voorzichtig moeten rijden om de natuurlijke obstakels in de bossen te ontwijken. Voor
de eerste keer gaat dit parkoers tot in Vresse-sur-Semois, een charmante dorp, via een kleine, enge
pad. Horen zeker ook bij dit programma: talrijke zichten op sites zoals het grafmonument van de reus,
Frahan, Corbion en tal van andere wegen langs de Semois.


Afbeelding
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Lijkt me een prachtige marathon, en de lange afstand een flinke prestatie.
Helaas stoppen ze daar al het moois in 1 weekend.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik heb de 160 en 130 gereden daar. De 160 bestaat uit twee afzonderlijke lussen van 90 en 70 km en alle andere afstanden zijn een deel of combinatie van één of twee van deze lussen. De 90-lus is voor mij persoonlijk de mooiste MTB lus die je kan rijden in België, zeker op gelijke voet met de bekendere Raid des Hautes Fagnes. De 70 is iets minder bijzonder (minder technisch, minder hoogtemeters, meer vlotbollende stukken) maar op de 160 of 130 km ben je daar niet rouwig om. Maar mocht je een kortere afstand kiezen, dan raad ik je wel écht aan om een afstand te nemen die vooral op de 90 lus gebaseerd is, en niet op de 70 lus.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Heb de 70 gereden, was erg goed georganiseerd! Begin een beetje saai, maar daarna tof. Gelukkig niet veel, lang steil klimmen, maar allemaal goed te doen. Laatste stukje was fantastisch! De 90 is wel een pak moeilijker zowel omhoog als naar beneden. Allemaal veel technischer en steiler. Helaas niet de benen daarvoor en jammer dat het twee aparte lussen zijn. Op de zaterdag wel een stuk gereden, heel gaaf!

Mooiste was eiegenlijk de nachtrit op de vrijdagavond. We waren een beetje laat, dus we kwamen pas om middernacht aan in het kasteel. Deze entree was erg bijzonder, helaas was de tap al dicht. Daarvoor 37 km door het donker crossen op een deel van de 90 km lus. Hele mooie passages, van lange klimmen tot een stukje enduro omhoog. Na een derde zat een hele vette wortelpassage, geniaal. Het toetje zat in het laatste deel. Vet steil en lang klimmen dan bij het wachten op de groep nog een clubje wilde zwijnen spotten en daarna een enduro afdaling in! Daarna leek het af te vlakken langs de Semois, maar dat bleek toch een snelle smalle singletrack langs een afgrond wat je gelukkig niet zag!

Echt een aanrader om hier een weekend heen te gaan, pak zeker de nachttocht mee!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wij vroegen ons al af waarom al die gasten in het donker aan het verkennen waren :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Toen het zondag nacht om 4h goed aan het regenen was, vreesde ik het ergste. Maar uiteindelijk is het een zeer mooie dag geworden! De paden lagen er ook best goed bij, enkel de laatste 20 km van de 70 lus lagen er kapot -geregend en/of -gereden bij. Bij deze kan ik nogmaals bevestigen dat de 90-lus veel mooier en technischer is dan de 70-lus, maar als 160km-renner is die 70 lus zeker welgekomen. En ze telt nog steeds een 2000 hm dus pijn doet het zeker :)
Plaats reactie