NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef: ma 9 september 2019, 21:03 Beetje kinderachtige reactie Lars... Ik vergelijk stapvoets op de fiets met stapvoets naast de fiets. Dat is lijkt me niet echt te vergelijken met door het bos heen crossen met de motor.
Het is erg onduidelijk waar je op doelt, het lijkt te slaan op de opmerking van Bert die zegt dat we rekening met elkaar moeten houden. En dan interpreteer ik jouw opmerking als dat we dat niet hoeven te doen (rekening houden met elkaar: Nederland op zijn smalst). En dan trek ik het wat breder dat we helemaal geen rekening meer met iets gaan houden... .

Als je iets anders bedoelt, dan moet je het iets duidelijker omschrijven.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Vraagje tussen het Harry Slinger gekibbel door:

Hoe kan ik met de minste aantal km's aan de 1000 hoogte meters komen op de UHR?

Kan het wel gaan berekenen maar denk dat iemand hier dat al eens gedaan heeft. :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bergweg op, bergweg af. Bergweg op, bergweg af. Bergweg op, bergweg af. 60 mtr hoogteverschil per keer. 17x. Valt te overzien.

En Hoge Ginkel komt aardig in de buurt van het hierboven weer gegevene!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jefro98 schreef: ma 9 september 2019, 21:06 Vraagje tussen het Harry Slinger gekibbel door:

Hoe kan ik met de minste aantal km's aan de 1000 hoogte meters komen op de UHR?

Kan het wel gaan berekenen maar denk dat iemand hier dat al eens gedaan heeft. :-q
10 (of 11 of 12) rondjes Kwintelooijen
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Lars TB schreef: ma 9 september 2019, 21:08 Bergweg op, bergweg af. Bergweg op, bergweg af. Bergweg op, bergweg af. 60 mtr hoogteverschil per keer. 17x. Valt te overzien.

En Hoge Ginkel komt aardig in de buurt van het hierboven weer gegevene!
Hoge Ginkel 10x zou het moeten zijn want je eerste optie is meer voor de boswielrenner ipv mtb-er. :lol:
Kom je op een dikke 65km..
bouwpakket schreef: ma 9 september 2019, 21:11
10 (of 11 of 12) rondjes Kwintelooijen
10 x Kwintelooijen is al 1000hm?
Daar had ik nog niet aan gedacht en dan idd nog geen 30km.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

bouwpakket schreef: ma 9 september 2019, 21:11
Jefro98 schreef: ma 9 september 2019, 21:06 Vraagje tussen het Harry Slinger gekibbel door:

Hoe kan ik met de minste aantal km's aan de 1000 hoogte meters komen op de UHR?

Kan het wel gaan berekenen maar denk dat iemand hier dat al eens gedaan heeft. :-q
10 (of 11 of 12) rondjes Kwintelooijen
Dat is t meest accurate antwoord denk ik. En dan daarna aan de beademing. ;)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jefro98 schreef: ma 9 september 2019, 21:19
bouwpakket schreef: ma 9 september 2019, 21:11
10 (of 11 of 12) rondjes Kwintelooijen
10 x Kwintelooijen is al 1000hm?
Daar had ik nog niet aan gedacht en dan idd nog geen 30km.
Volgens mtb routes 120hm per rondje. Volgens onze site 100hm per rondje. Ik haalde met mijn Garmin 84hm per rondje en gecorrigeerd door Strava 90hm per rondje. Dus kijk maar hoeveel je moet rijden om de 1.000hm te halen
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Lars TB schreef: ma 9 september 2019, 21:06
38x10 schreef: ma 9 september 2019, 21:03 Beetje kinderachtige reactie Lars... Ik vergelijk stapvoets op de fiets met stapvoets naast de fiets. Dat is lijkt me niet echt te vergelijken met door het bos heen crossen met de motor.
Het is erg onduidelijk waar je op doelt, het lijkt te slaan op de opmerking van Bert die zegt dat we rekening met elkaar moeten houden. En dan interpreteer ik jouw opmerking als dat we dat niet hoeven te doen (rekening houden met elkaar: Nederland op zijn smalst). En dan trek ik het wat breder dat we helemaal geen rekening meer met iets gaan houden... .

Als je iets anders bedoelt, dan moet je het iets duidelijker omschrijven.
Volgens mij snapt Bert precies wat ik bedoel (en anders interpreteer ik Bert verkeerd.. :-{ )

Ik word er een beetje verdrietig van dat er in Nederland maar heel weinig nodig is om met het beschuldigende vingertje te wijzen (en dan heb ik het voor de duidelijkheid in dit geval over de self-entitled wandelende natuurbeschermer vs de goed bedoelende MTB'er).

Je krijgt toch het gevoel continue op eieren te moeten lopen (fietsen?)

Begrijp me niet verkeerd, dit "offer" ben ik graag; ik ben een enthousiast gebruiker van de UHR en heb de trail crew heel hoog zitten (volgens mij heb ik dat wel eens eerder geschreven).

Zie dit dus maar als een persoonlijke observatie.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bouwpakket schreef: ma 9 september 2019, 21:26
Volgens mtb routes 120hm per rondje. Volgens onze site 100hm per rondje. Ik haalde met mijn Garmin 84hm per rondje en gecorrigeerd door Strava 90hm per rondje. Dus kijk maar hoeveel je moet rijden om de 1.000hm te halen
Yep, thx.
Zet 'm in m'n UHR bucket list. :-q :-q
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: ma 9 september 2019, 19:19 En wat maakt het uit: ook in 2 richtingen.
ik vond de(oorspronkelijk) opzet in Rheden geen eens zo gek, een hoofdlus over brede paden in twee richtingen met daar aan (technische) singletrack lussen in één richting. Dit in combinatie met aantal afsteken maakt het dat je je eigen route kan samenstellen die voldoet aan je wensen.

Uitvoering is dan wat minder met ook singletracks in twee richtingen......
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dat in 2 richtingen zal op UHR trails (denk ik) nooit gebeuren, maar in verleden is er al meer onverwachts uit de hoge hoed gekomen.
Maar een route een dag/weekend/week andersom zou wel eens erg leuk kunnen zijn. Praktisch niet haalbaar ben ik bang voor, want hoe bereik je iedereen met de mededeling dat de route (tijdelijk) andersom is?
Je hebt wel ineens een compleet andere route
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Het is altijd weer wennen hier, na een weekje enduro in de alpen ! waar je bijna overal mag fietsen en wandelaars je vriendelijk groeten, heerlijke rustige s1 s2 flow trails met rotsen en wortels beekjes en watervallen ( en ja 40 min omhoog en in 6 min weer beneden, )en soms hele drukke wandel/bike paden zonder onvertogen woord. Gratis bike parks waar de blauwe routes al zo zijn dat hier totale paniek zou uitbreken als het op de UHR zou liggen. Harry slinger is wat dat betreft de babyweide. Hier moet blijkbaar alles risicoloos, moet er overal over gezeurd worden en moet er altijd iemand de schuld hebben.

gewoon lekker naar een alpen land verhuizen mensen daar zijn ze niet zo moeilijk
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Rutger S schreef: di 10 september 2019, 10:41 Het is altijd weer wennen hier, na een weekje enduro in de alpen ! waar je bijna overal mag fietsen en wandelaars je vriendelijk groeten, heerlijke rustige s1 s2 flow trails met rotsen en wortels beekjes en watervallen ( en ja 40 min omhoog en in 6 min weer beneden, )en soms hele drukke wandel/bike paden zonder onvertogen woord. Gratis bike parks waar de blauwe routes al zo zijn dat hier totale paniek zou uitbreken als het op de UHR zou liggen. Harry slinger is wat dat betreft de babyweide. Hier moet blijkbaar alles risicoloos, moet er overal over gezeurd worden en moet er altijd iemand de schuld hebben.

gewoon lekker naar een alpen land verhuizen mensen daar zijn ze niet zo moeilijk
Zeuren dat "hier overal over gezeurd moet worden" is op zichzelf ook zeuren.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rutger, ik herken het gevoel. Belangrijk verschil is het aantal mensen per vierkante meter die allemaal "hun ding" het liefst ongestoord willen doen.
Een wandelaar ziet liever alleen natuur en hooguit andere wandelaars (maar zeker geen fietsers waarvoor ze aan de kant moeten),
Een fietser ziet ook graag natuur, een uitdaging in leuke trail, vrije route voor zich en liever geen wandelaars om daarvoor in de remmen te moeten.

Op de UHR zijn de wandelaars in de meerderheid en zullen vanuit die hoek ook meer/vaker "klachten" komen. Aan ons (MTB'ers) de schone taak om de overlast proberen te beperken, niet gelijk :evil: kop willen trekken.
Neem soms je verlies, adem een keertje extra in, benen even stil, hallo/bedankt, tel tot 10 en kunnen we hopelijk nog lang genoeg genieten op de UHR.

Als laatste tip: Vrijdag is een hele mooie fietsdag weet ik uit ervaring :-D
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rutger S schreef: di 10 september 2019, 10:41 gewoon lekker naar een alpen land verhuizen mensen daar zijn ze niet zo moeilijk
In Oostenrijk krijg je op veel plekken nog steeds een stok tussen je wielen. 10 jaar geleden was dat ongeveer overal in Oostenrijk. Want het was verboden (soort van).

Het is dat de toeristenbureau's daar hard zijn gaan roepen dat mountainbikers meer opbrengen dat wandelaars dat de wandelaars zich een beetje zijn gaan gedragen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie