bikepark Willingen

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dice Oldskool schreef: wo 4 september 2019, 22:40 Ieder zijn ding. Ik vind ze erg leuk.
Sorry zal me ff nuanceren :D

De flow trails zijn niet boeiend voor mijn manier van rijden, hoe meer wortels en stenen hoe beter. De naam 'enduro' van eentje ervan doet iets anders vermoeden dan je krijgt...
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Tijgerhaai schreef: wo 4 september 2019, 21:41Nu weet ik ook wel het is niet helemaal eerlijk op Willingen met Glentress te vergelijken. De Schotten doen het al jaren, Willingen ligt er net een jaar of zo?
Freeridestrecke (of hoe die nu mag heten) en DH liggen er al meer dan een decennium. Zeker op de Freeridestrecke is het nooit de bedoeling geweest dat die ruig zou zijn, laagdrempeligheid en geegaliseerd heeft daar altijd heel hoog in het vaandel gestaan (met Diddie Schneider sausje)

De DH heeft eigenlijk meerdere gezichten. Het is nergens steil, overal is wel een lijn langs te vinden, waardoor het super eenvoudig kan zijn wanneer je gewoon overal omheen rijdt c.q. tussendoor zigzagt. . Wil je alleen niet omheen maar midden overheen met snelheid dan wordt het toch wel een stuk moeilijker omdat je op plaatsen dan echt de steen op de goede plaats moet nemen onder de goede hoek en sprongen van dik 8m moet nemen... Heb ik mensen wel met een hardtail met 80~100mm zien doen maar dat was niet echt een XC fiets.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik was meer uit nieuwsgierigheid bij de DH trail gaan kijken. Ik was benieuwd hoe dat er dan uit zag na het zien van de flow trails. Maar ik vond het er uit zien of ik daar op mijn XC fully ook wel af kon. En voor ik het wist was ik beneden. (Parkeerplaats bij een een of andere hut) Rustig aan, want al moe van drie dagen de berg op rijden, kijken welke lijn pakken, en mij er van bewust dat er als er een echte downhiller op standje dat kreng kan niet harder naar beneden komt knallen dat ik niet in de weg moet staan/rijden. Dus ook een beetje aan de kant gebleven dat als ik wat hoor komen zo het bos in kan duiken.

Ik raad dan ook niet aan om daar ook eens op je XC fiets van af te gaan als je de skils niet hebt. Maar ik vond het een leukere trail dan de XC. Zeker als er nog wat wortels en stenen in de mix komen. Even goed wel vermaakt hoor buiten het park zoals gezegd een paar fijne lijntjes mee gepakt. Dat was GPS route gemaakt door de pension eigenaar.


Voor mijn info, wie is Diddie Schneider? De Patrick Jansen van Duitsland?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: wo 4 september 2019, 22:53
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 4 september 2019, 22:23

Stukje doorrijden, kunnen we een tourtje maken.

Wat is een stukje? Volgend jaar zit ik iets zuidelijker dan Salou. Is dat in de buurt?
Valencia, Costa Azahar. Toch wel een paar honderd km zuidelijker.
Catalonie is met alle anti-toeristen acties en de afscheidingsbeweging van meneer Poets de Mond natuurlijk niet meer de place to be ;)

En wat betreft je fiets, de Policia heeft vanwege alle separatistiche perikelen geen grip meer op de criminaliteit, dus je fiets staat zo op de Spaanse MP :-{
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op di 10 september 2019, 02:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

paulus1981 schreef: wo 4 september 2019, 22:55
Dice Oldskool schreef: wo 4 september 2019, 22:40 Ieder zijn ding. Ik vind ze erg leuk.
Sorry zal me ff nuanceren :D

De flow trails zijn niet boeiend voor mijn manier van rijden, hoe meer wortels en stenen hoe beter. De naam 'enduro' van eentje ervan doet iets anders vermoeden dan je krijgt...
Ik begrijp wat je bedoelt Paulus. Afgelopen zomer in Frankrijk rotsafdalingen gereden waar het meestal stapvoets naar beneden ging, erg gaaf om te doen. Weekje eerder de flowtrails in Willingen gereden wat voor mij het andere kant van het spectrum is en die vond ik ook erg gaaf om te doen. Het is maar net met welke verwachtingen je de lift uitstapt.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

ThaSingleTrackMastah schreef: do 5 september 2019, 19:57

Valencia, Costa Azahar. Toch wel een paar honderd km zuidelijker.
Catalonie is met alle anti-toeristen acties en de afscheidingsbeweging van meneer Poets de Mond natuurlijk niet meer de place to be ;)

Oh, dat is jammer. Had graag een ritje met je gemaakt als het in de buurt was geweest. :-?
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Ik ben echt wel fan van bikepark Willingen, ja er missen nog wel wat enduro lijntjes. Als ze daar aan gaan werken is het echt wel een tof bikepark.

De flowtrails in Willingen vind ik ook stukken beter dan die in Winterberg. Bikepark Winterberg heeft natuurlijk wel nog altijd meer diversiteit kwa trails maar ik moet zeggen dat ze goed bezig zijn in Willingen.

En tja op een XC fiets in het bikepark?? Tuurlijk kan het maar dan is het toch nooit leuk? Je moet toch al behoorlijk prof zijn om die downhill op een XC fiets te rijden op de manier waarop hij gemaakt is en dan heb ik het nog alleen over de skills die je moet hebben, waarschijnlijk is je XC fiets dan ook afgeschreven...

Hier een Willingen video van afgelopen zomer :D
https://www.youtube.com/watch?v=jjVMTqFkQNQ
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteren een dagje Willingen gedaan, ik vond het leuk! De DH is een route die je (als je hem op redelijk tempo wilt rijden) echt wel moet kennen, en moet weten achter welke steen welke drop/sprong zit. Want het is nogal eens blind, met hele verschillende toestanden achter de 'take-off'. De flow routes vind ik leuk, de af en toe enorme remknippen in de freeride niet. Het stukje enduro achtige afsnijden in de freeride wel, veel wortels en behoorlijk steil af en toe. De enduro route zelf vond ik ook vet, behoorlijk uitgesleten waardoor de vele wortels af en toe flinke obstakels werden.

Al met al wat mij betreft een prima park om een dagje te vertoeven, hoewel ik bij goed weer eerder voor Winterberg zou kiezen denk ik. Maar, bij slecht weer is daar alles met hout al snel afgesloten, waardoor je nog maar 2/3 van de routes kan rijden.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Heb je die onofficiële enduro lijn (begint als een paadje, links van de flow lines), ook gereden?
Niek123 schreef: di 10 september 2019, 09:31 Ik ben echt wel fan van bikepark Willingen, ja er missen nog wel wat enduro lijntjes. Als ze daar aan gaan werken is het echt wel een tof bikepark.

De flowtrails in Willingen vind ik ook stukken beter dan die in Winterberg. Bikepark Winterberg heeft natuurlijk wel nog altijd meer diversiteit kwa trails maar ik moet zeggen dat ze goed bezig zijn in Willingen.

En tja op een XC fiets in het bikepark?? Tuurlijk kan het maar dan is het toch nooit leuk? Je moet toch al behoorlijk prof zijn om die downhill op een XC fiets te rijden op de manier waarop hij gemaakt is en dan heb ik het nog alleen over de skills die je moet hebben, waarschijnlijk is je XC fiets dan ook afgeschreven...

Hier een Willingen video van afgelopen zomer :D
https://www.youtube.com/watch?v=jjVMTqFkQNQ
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

wamske schreef: di 10 september 2019, 13:07 Heb je die onofficiële enduro lijn (begint als een paadje, links van de flow lines), ook gereden?
Niek123 schreef: di 10 september 2019, 09:31 Ik ben echt wel fan van bikepark Willingen, ja er missen nog wel wat enduro lijntjes. Als ze daar aan gaan werken is het echt wel een tof bikepark.

De flowtrails in Willingen vind ik ook stukken beter dan die in Winterberg. Bikepark Winterberg heeft natuurlijk wel nog altijd meer diversiteit kwa trails maar ik moet zeggen dat ze goed bezig zijn in Willingen.

En tja op een XC fiets in het bikepark?? Tuurlijk kan het maar dan is het toch nooit leuk? Je moet toch al behoorlijk prof zijn om die downhill op een XC fiets te rijden op de manier waarop hij gemaakt is en dan heb ik het nog alleen over de skills die je moet hebben, waarschijnlijk is je XC fiets dan ook afgeschreven...

Hier een Willingen video van afgelopen zomer :D
https://www.youtube.com/watch?v=jjVMTqFkQNQ
Die met het bordje "deze route mag officieel niet bereden worden" :D Jazeker!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat papiertje vond ik dan wel weer humor. Je mag hem officieel niet rijden, maar afgezet is de lijn ook niet. a.k.a. Je gaat je gang maar, maar spreek ons er niet op aan als je pleisters nodig hebt.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

haha, die ja :)
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

wamske schreef: di 10 september 2019, 13:07 Heb je die onofficiële enduro lijn (begint als een paadje, links van de flow lines), ook gereden?
Niek123 schreef: di 10 september 2019, 09:31 Ik ben echt wel fan van bikepark Willingen, ja er missen nog wel wat enduro lijntjes. Als ze daar aan gaan werken is het echt wel een tof bikepark.

De flowtrails in Willingen vind ik ook stukken beter dan die in Winterberg. Bikepark Winterberg heeft natuurlijk wel nog altijd meer diversiteit kwa trails maar ik moet zeggen dat ze goed bezig zijn in Willingen.

En tja op een XC fiets in het bikepark?? Tuurlijk kan het maar dan is het toch nooit leuk? Je moet toch al behoorlijk prof zijn om die downhill op een XC fiets te rijden op de manier waarop hij gemaakt is en dan heb ik het nog alleen over de skills die je moet hebben, waarschijnlijk is je XC fiets dan ook afgeschreven...

Hier een Willingen video van afgelopen zomer :D
https://www.youtube.com/watch?v=jjVMTqFkQNQ
Ja dat is die waar ik op mijn gezicht ging in de video
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Niek123 schreef: di 10 september 2019, 17:47
wamske schreef: di 10 september 2019, 13:07 Heb je die onofficiële enduro lijn (begint als een paadje, links van de flow lines), ook gereden?

Ja dat is die waar ik op mijn gezicht ging in de video
Ah :)
Mooi stuk toch?
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Kort vraagje: is een full-face helm echt nodig indien ik niet van plan ben om de downhill track te doen?
Plaats reactie