In Oostenrijk zie ik ook steeds meer vaste mtb routes en downhill trails, maar tegelijk ook veel meer borden met verboden voor mtbers. Ook in het buitenland explodeert de sport, dat vraagt sturing. In dat opzicht is de situatie rond mountainbiken in NL niks anders dan in het buitenland en ik verwacht dat de vrijheid van overal fietsen ook daar steeds minder wordt.
Lars TB schreef: ↑di 10 september 2019, 11:23Het is dat de toeristenbureau's daar hard zijn gaan roepen dat mountainbikers meer opbrengen dat wandelaars dat de wandelaars zich een beetje zijn gaan gedragen... .
Absoluut waar. Dus wie weet worden we over 10 jaar met open armen ontvangen, of ga ik iets te ver nu?
Verder je opmerking stukje terug: "Dus moeten we allemaal rekening houden met elkaar" klopt helemaal, daar schort het helaas te vaak aan.
Te vaak en teveel is het: Ik vind dat ik ................ etc
Retired from MTB, but still riding. Don't worry. Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Horsthil schreef: ↑di 10 september 2019, 11:54
In Oostenrijk zie ik ook steeds meer vaste mtb routes en downhill trails, maar tegelijk ook veel meer borden met verboden voor mtbers. Ook in het buitenland explodeert de sport, dat vraagt sturing. In dat opzicht is de situatie rond mountainbiken in NL niks anders dan in het buitenland en ik verwacht dat de vrijheid van overal fietsen ook daar steeds minder wordt.
Ik ben 1 keer een bord tegengekomen dat mtb niet toegestaan is en 2x dat wandelen niet toegestaan is (op een mtbtrails in lech). Verder is mijn ervaring de laatste jaren dat je bijna overal mag fietsen waar je ook mag lopen ook logisch want meestal is er ruimte zat. Afgezien van de toename met ebikers die bijna alleen maar brede schotter paden (die uitgepeild zijn als mtb route) rijden waar ik toch niet veel kom is het nog steeds erg rustig "in die gelände" met mountainbikers. (itt wandelaars die zitten echt overal tegenwoordig)
In het hysterische Nederland, waar het gewoon veel te druk/vol is. Daar moet je wel gaan scheiden (goed geregeld op de UHR). Afgezien daarvan vind ik er hoop drogredenen, gezeur en getrut over allerlei futiliteiten bijzitten idd en metname de Nederlandse wandelaar in "hun"bos is er wel kampioen in. Gewoon gas geven en gaan en anders zijn er nog genoeg plekken waar je kan oefenen, schansjes springen worteldrops rijden etc. alleen niet op de routes zelf
Horsthil schreef: ↑di 10 september 2019, 11:54
In Oostenrijk zie ik ook steeds meer vaste mtb routes en downhill trails, maar tegelijk ook veel meer borden met verboden voor mtbers. Ook in het buitenland explodeert de sport, dat vraagt sturing. In dat opzicht is de situatie rond mountainbiken in NL niks anders dan in het buitenland en ik verwacht dat de vrijheid van overal fietsen ook daar steeds minder wordt.
Ik ben 1 keer een bord tegengekomen dat mtb niet toegestaan is en 2x dat wandelen niet toegestaan is (op een mtbtrails in lech). Verder is mijn ervaring de laatste jaren dat je bijna overal mag fietsen waar je ook mag lopen ook logisch want meestal is er ruimte zat. Afgezien van de toename met ebikers die bijna alleen maar brede schotter paden (die uitgepeild zijn als mtb route) rijden waar ik toch niet veel kom is het nog steeds erg rustig "in die gelände" met mountainbikers. (itt wandelaars die zitten echt overal tegenwoordig)
In het hysterische Nederland, waar het gewoon veel te druk/vol is. Daar moet je wel gaan scheiden (goed geregeld op de UHR). Afgezien daarvan vind ik er hoop drogredenen, gezeur en getrut over allerlei futiliteiten bijzitten idd en metname de Nederlandse wandelaar in "hun"bos is er wel kampioen in. Gewoon gas geven en gaan en anders zijn er nog genoeg plekken waar je kan oefenen, schansjes springen worteldrops rijden etc. alleen niet op de routes zelf
In de Kitzbüheler alpen is het anders. Maar goed, weer on topic.
De UHR is het stadspark van de randstad dus ja dat levert veel bezoekers op.
(Ps mocht de SBB mtb godfather ooit met pensioen gaan dan hoop ik dat een van ons zijn functie overneemt om onze belang te waarborgen. Zonder hem reden we nog steeds over de karrensporen 1.0)