Remmen Trek Roscoe 6

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Heren en dames,

Mijn zus heeft sinds eind vorig jaar het mtben ook ontdekt. De eerste mtb werd een Trek Roscoe 6. Ze heeft maar een beperkt budget, dus kon helaas niet de Roscoe 8 halen wat in mijn opinie een betere deal op de lange termijn is. Nadeel van de 6 zijn toch wel de onderdelen die erop gemonteerd zitten. Met name de vork en remmen zijn behoorlijk basic. Stopping power van de Tektro HD-M276 hydraulische schijfrem is waardeloos. Nu is ze bijna jarig en wil ik een upgrade voor haar mtb halen te beginnen bij de remmen. Nu is mijn vraag: moet de hele schijfremset vervangen worden of volstaat het om bepaalde onderdelen van de remset te vervangen? En welke set/onderdelen zou(den) dat dan moeten zijn?

Alvast bedankt
Juh!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

weet je zeker dat alles in orde is met de remmen (blokken/schijven niet vuil/vet?) Ook "matige" remmen zouden voor "beginners" veelal voldoende moeten zijn.

Als je toch wilt upgraden, ga voor een setje SLX M7000, ( voor /achter : hendels, kabels en caliper)
https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... sin-532697
127 euro, kan je niet voor sukkelen
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ter geruststelling: ook de remmen op de Roscoe8 mogen de naam rem niet hebben: matige vertrager zou beter zijn geweest (en de vork is wel wat beter, maar geen wereld van verschil).

Die SLX zijn inderdaad fijn voor relatief weinig geld.

Voor haar verjaardag voor volgend jaar: :wink: bij RCZ abboneren op de nieuwsbrief en kom je om de haverklap prima vorken voor weinig tegen.
Een maatje van me heeft er een Manitou vandaan voor 120,- die echt top.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Prulleman schreef: do 12 september 2019, 10:01 weet je zeker dat alles in orde is met de remmen (blokken/schijven niet vuil/vet?) Ook "matige" remmen zouden voor "beginners" veelal voldoende moeten zijn.

Als je toch wilt upgraden, ga voor een setje SLX M7000, ( voor /achter : hendels, kabels en caliper)
https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... sin-532697
127 euro, kan je niet voor sukkelen
Okay, bedankt voor de tip! Dan het complete (SLX) pakketje maar! :-q
Vanaf het begin remden ze al zeer matig. Ik had dit nog nooit zo slecht meegemaakt iig.
Juh!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Jurf schreef: do 12 september 2019, 10:24 Ter geruststelling: ook de remmen op de Roscoe8 mogen de naam rem niet hebben: matige vertrager zou beter zijn geweest (en de vork is wel wat beter, maar geen wereld van verschil).

Die SLX zijn inderdaad fijn voor relatief weinig geld.

Voor haar verjaardag voor volgend jaar: :wink: bij RCZ abboneren op de nieuwsbrief en kom je om de haverklap prima vorken voor weinig tegen.
Een maatje van me heeft er een Manitou vandaan voor 120,- die echt top.
Mediocre-at-best snelheidsvertrager :winkie:
RCZ? Nooit van gehoord. Zal eens een kijkje nemen! Thanks!
Juh!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

http://www.rczbikeshop.com/nl/
Dat is een webshop die allerlei voorraad opkoop en Od size nieuwe fietsen uit elkaar haalt en in delen doorzet.
Als je op de nieuwsbrief abboneert krijg je 2-3x p/d spam, maar er zitten soms goeie dingen voor heel weinig bij.
Ik heb bijv via een aanbieding van hun in mijn Roscoe een splinternieuwe RS-Yari gestopt voor 250,- :o
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie