Is deze band goed? / meningsverschil

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Ik heb vanmiddag een setje banden binnengekregen die ik tweedehands van een forumlid gekocht heb, ze zouden in prima staat zijn.
Ik heb geconstateerd dat bij 1 band de buitenste rij noppen ingescheurd zijn, zie de eerste foto.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met de verkoper maar hij zegt glashard dat dat niet kan, de banden waren goed toen ze bij hem de deur uit gingen. Zoiets zo alleen met keihard downhillen kunnen gebeuren, en dat deed hij niet.

Wat is jullie mening? Ik voeg de originele foto's van de advertentie ook toe.
Het betreft de band met het meest afgesleten profiel.

Zoals ontvangen:

Afbeelding


De originele foto's bij de advertentie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingpicture hosts
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Lastig om te zien of het dezelfde band is. Kan je meer foto's maken?
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Prulleman schreef: wo 11 september 2019, 21:49 Lastig om te zien of het dezelfde band is. Kan je meer foto's maken?
Als je iemand eens gewoon zou vertrouwen en ervan uitgaat dat het dezelfde band is ? Moeilijk hè, iemand vertrouwen dat hij de zaak niet bedonderd? Je lijkt de verkoper wel. Wat zou je willen zien op een extra foto, dat er ook racing ralph opstaat?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Heel specifiek, of de naad in het midden overeenkomt met de onderste band van de 1e orginele foto. Jou foto lijkt meer slijtage te hebben dan op die foto.

Dan kan je ook weer een discussie aangaan of die foto's wel correct zijn..

Dus uiteindelijk weet niemand meer dan gisteren
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lijkt op de onderste band uit de originele foto's, neem aan dat je niet de hoofdprijs hebt betaald? Oude type Rara in liteskin zijn al niet de meest duurzame bandjes, dus gewoon oprijden dat spul lijkt mij.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Mijn eerste reactie is ook dat het niet dezelfde band is.
Of de verkoper per ongeluk de verkeerde heeft opgestuurd of dat de postbode hem stiekem verwisseld heeft weet ik niet.

Op de foto's uit de advertentie zien de middennoppen van de onderste band er hoekiger uit. Op jouw foto zijn ze door slijtage afgerond.
Dat verschil zou misschien kunnen zitten in verschillende lichtinvallen en camerastandpunten.

Hoe is het karkas/zijwand van de band? Ik zou gezien de slijtage aan de noppen verwachten dat daar ook duidelijke slijtage is, die ik niet op de advertentie foto's zie.

De band op de eerste foto is iig niet verkoopbaar
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Bedankt voor de reacties zoverre.

Het is natuurlijk lastig te zien vanwege lichtinval en camerahoek enz, maar het is echt een van de banden die ik opgestuurd heb gekregen. Als die scheuren op de originele foto’s te zien waren geweest had ik ze uiteraard niet gekocht, ze zouden allebei in prima staat zijn volgens de advertentie.
Het frustreert me eigenlijk gewoon dat ik door een medeforum lid word weggezet als een leugenaar. Alsof ik voor een bandje van 17,50 de moeite zou gaan nemen om foto’s van een andere - versleten- band te gaan sturen, heb wel wat anders te doen. Ik dacht dat we op dit forum als koper - verkoper wat meer vertrouwen in elkaar zouden hebben dan via marktplaats, maar dat valt me tegen. In dit geval verlies ik elk respect voor de verkoper. Einde preek :tong
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Tijd om uit de schaduwen te treden. Ik was die verkoper namelijk! :lol:
Ik heb met Theo wat discussies gehad over die band. Ik heb hem verteld dat ik de banden voordat ik ze naar hem toestuurde, met een sopje afgeborsteld heb, afgespoeld en voor de zekerheid visueel gecontroleerd. Ik verkeerde dus echt in de veronderstelling dat die banden gewoon goed waren.
Daarom kan ik me moeilijk voorstellen dat die noppen zo afgescheurd zijn. Dat had ik dan moeten zien denk ik. Maar goed, ik ben ook maar een mens en kan er natuurlijk overheen gekeken hebben. Of misschien zijn die scheuren alleen maar te zien als er druk op staat. Ik heb Theo nooit uitgemaakt voor leugenaar, ik heb alleen gezegd dat ik het me moeilijk voor kon stellen.
Bovendien is het inderdaad een wat ongelukkige foto ook.
Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat jij al die moeite doet Theo! Ik kan me echter wél voorstellen dat ik me in jouw situatie ook opgelicht zou voelen. Dat dit via ons forum gebeurt, zou het voor mij ook extra zuur maken. Op dit forum moeten we elkaar inderdaad kunnen vertrouwen vind ik.

Een ander punt is dat dit de banden waren die onder de fiets zaten toen ik hem kocht. Wie weet heeft de vorige eigenaar er extreme dingen mee gedaan. Ik heb er in ieder geval nooit wat van gemerkt of aan gezien en heb er ook maar kort op gereden, omdat ik eens wat dikkere banden wilde proberen.

Daarom ga ik je die €17,50 terug boeken. Ik heb van mijn leven nog nooit iemand opgelicht en dat wil ik graag zo houden!

Of dat vandaag gaat lukken weet ik niet, want ik heb het druk. Maar je krijgt in ieder geval je centen terug. Het moet gewoon goed zijn natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Ad58 op do 12 september 2019, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou, lijkt me zeer coulant opgelost zo :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Ad58 schreef: do 12 september 2019, 07:59 Daarom ga ik je die €17,50 terug boeken. Ik heb van mijn leven nog nooit iemand opgelicht en dat wil ik graag zo houden!
Eind goed....al goed :bier:

Het is mij ooit op dit forum gebeurd dat ik een wielsetje had verkocht waarbij de koper na ontvangst haarscheurtjes in ontdekte. Dat was mij volledig ontgaan :roll:
Sinds dien draai ik alles wat in de verkoop gaat eerst 10 x om : :winkie:

Het siert je Ad dat je dit zo sportief opneemt. Het is idd zaak dat we elkaar kunnen vertrouwen op dit forum :-q
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Bedankt voor de positieve reacties. Het bedrag is inmiddels al teruggeboekt ook.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi opgelost.

Vooral Schwalbe TrailStar noppen wilden nog wel eens inscheuren.
Heb ik ooit nog eens geprobeerd te reclameren na 1 weekje Alpen, daar trapte Schwalbe niet in, kreeg mn voorband netjes terug. Was normaal voor die compoind :-{
Gelukkig heeft de Addix soft daar veeeeel minder last van.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ook weleens bandjes van Ad gekocht (amper gebruikt trouwens ivm overstap andere wielmaat) maar dat is allemaal prima verlopen hoor ;)
Foutjes gebeuren. Persoonlijk had ik het netter gevonden als dit achter de schermen opgelost was, maar het is gelukkig opgelost.

Ik heb trouwns inmiddels meerdere transacties (>15) via het forum gedaan, en nog niets echt vervelends tegen gekomen, maar ook al weleens zo' n twijfelgeval meegemaakt. Is toch het risico van kopen op afstand (zonder eerst te bekijken). Naast de opzettelijke "fouten" zijn we ook allemaal andere mensen met allemaal een andere kijk op dingen. Wat voor de een als nieuw is, kan voor de ander totaal versleten zijn. Bij subjectieve eigenschappen moet je dus eigenlijk maar hopen dat dat overeenkomt met jouw visie ;)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jammer dat het al binnen 1 dag is opgelost. Had graag een relletje gezien op het forum. :winkie:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb nog wel een paar bandjes voor jou.... 8)
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gesloten