Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jammer dat dit soort dingen alleen voor locals makkelijk te vinden zijn.
En dat dit in de vaste routes komt hoeven we zeker ook niet te verwachten?

Ben zelf een liefhebber van natuurlijke paden ipv de aangelegde singletracks.
Ik zou haast ook zeggen bij het ontwikkelen van een route, leg hem zoveel mogelijk over bestaande paden heen (waarop gefietst mag worden).
Tijdens mijn bezoek daar heb ik genoeg paden naast de route zien liggen en geen wandelaar etc te zien.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Rayb81 schreef: wo 11 september 2019, 22:15 Jammer dat dit soort dingen alleen voor locals makkelijk te vinden zijn.
En dat dit in de vaste routes komt hoeven we zeker ook niet te verwachten?

Ben zelf een liefhebber van natuurlijke paden ipv de aangelegde singletracks.
Ik zou haast ook zeggen bij het ontwikkelen van een route, leg hem zoveel mogelijk over bestaande paden heen (waarop gefietst mag worden).
Tijdens mijn bezoek daar heb ik genoeg paden naast de route zien liggen en geen wandelaar etc te zien.
Mischien dat dat soort trackjes, afdalingen/klimmetjes hier op het forum dmv gps coördinaten of gpx files gedeeld kunnen worden :-q
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Achter het kerkhof en tussen dit stuk en de Duivelsberg wordt toevallig wel veel gewandeld, dus veelvuldig gaan delen lijkt me het ideale middel om ervoor te zorgen dat het op korte termijn verboden wordt om te fietsen.

(Maar kwam er ook geen stukje nieuwe route aan de kant van de 7heuvelenweg?)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

De mooie stukken staan gemarkeerd op strava in de segment explorer. Op zondagmiddag zou ik hier iid niet gaan rijden. Maar door de weeks/ savonds zeker wel, is dan veel rustiger dan bijvoorbeeld het stuk achter Erica waar veel honden los lopen.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Opmerking tussendoor voor als er een mod meeleest: is het niet handiger de titel van dit topic te hernoemen? Het gaat volgens mij al lang niet meer over (alleen) de rode route. Iets in de richting van "Rijk van Nijmegen" lijkt me de lading beter te dekken...
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Merijn. schreef: do 12 september 2019, 13:04 Opmerking tussendoor voor als er een mod meeleest: is het niet handiger de titel van dit topic te hernoemen? Het gaat volgens mij al lang niet meer over (alleen) de rode route. Iets in de richting van "Rijk van Nijmegen" lijkt me de lading beter te dekken...
Nee, nee, nee....of toch :bier: ?!
e.l.vis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 22 februari 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Merida 96 9000e

JohanGTT schreef: wo 11 september 2019, 17:11
e.l.vis schreef: di 10 september 2019, 18:50 Ben niet het hele draadje aan het volgen maar achter canadees kerkhof kun je ook supermooi fietsen! Holderun naar beneden ( weg langs Tivoli) en dan halverwege tegenover parkeerplaats rechts bos in! En fietsen maar! Veel hoogtemeters te maken. In de Hel zit dit ook voor een gedeelte.
Daarna kun je 7heuvelen oversteken ( dan langs golfbaan) en je pakt groene route weer op welke na de afdeling weer overgaat in rood!
ik rijd daar ook wel eens. Erg geschikt als XC wedstrijd parkours. Als je van de golfbaan komt begin ik vaak met het romeinse pad aan de zuidzijde. En als je dan naar het noorden rijdt komt je mooie wortel klimmen/afdalingen tegen. Dan bij de ondiepe poel wat stijle stukken omhoog/omlaag en verder naar het noorden wat 'langere' klimmen met wat bredere paden. Ik hoop dat vrij rijden hier blijft toegestaan nu de nieuwe route komt.
Lang geleden dat ik het romeinse pad nog op kwam.... :wink:! Maar vrij rijden is volgens mij niet toegestaan!Ik fiets hier ongeveer 20 jaar, nooit controle gehad. Buurman vorig jaar €90 aan zijn broek.... :D Hier verderop staat terecht dit niet op zondag te fietsen; te veel wandelaars. Maar door de week of zaterdag vroeg is er geen hond te bekennen en ook geen controle. Laatst daar 16km gefietst en toch 300 hoogtemeters te pakken. Hoop dat in nieuwe route dit stuk ook opgenomen gaar worden.Leuk stuk om te fietsen!
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

e.l.vis schreef: do 12 september 2019, 16:46
JohanGTT schreef: wo 11 september 2019, 17:11

ik rijd daar ook wel eens. Erg geschikt als XC wedstrijd parkours. Als je van de golfbaan komt begin ik vaak met het romeinse pad aan de zuidzijde. En als je dan naar het noorden rijdt komt je mooie wortel klimmen/afdalingen tegen. Dan bij de ondiepe poel wat stijle stukken omhoog/omlaag en verder naar het noorden wat 'langere' klimmen met wat bredere paden. Ik hoop dat vrij rijden hier blijft toegestaan nu de nieuwe route komt.
Lang geleden dat ik het romeinse pad nog op kwam.... :wink:! Maar vrij rijden is volgens mij niet toegestaan!Ik fiets hier ongeveer 20 jaar, nooit controle gehad. Buurman vorig jaar €90 aan zijn broek.... :D Hier verderop staat terecht dit niet op zondag te fietsen; te veel wandelaars. Maar door de week of zaterdag vroeg is er geen hond te bekennen en ook geen controle. Laatst daar 16km gefietst en toch 300 hoogtemeters te pakken. Hoop dat in nieuwe route dit stuk ook opgenomen gaar worden.Leuk stuk om te fietsen!
Tegen die boete had ik bezwaar gemaakt. Op het bord als je vanaf het klaphek van de camping komt, staat aangeven vrij toegangkelijk tussen zonsopgang en ondergang en verboden voor motorfietsen en brommers oid. Fietsers worden dus niet genoemd. De lokale MTB club traint hier regelmatig dus lijkt me raar als het daar verboden is.

Ten noorden van de kleefsebaan is het iid verboden voor fietsers.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Laatst met de tocht van Groesbeeks Gruwelijkste zat het stukje "Nederrijk" zoals t gebied officieel heet er ook in. Ik stond daar met een paar anderen als vrijwilliger op de route. Alleen de 100 km bikkels kwamen er voorbij. Op een gegeven moment, toen de drukte losbarstte ben ik boven aan het Romeinse pad gaan staan. Ik heb daar echt veel fietsers zien stuntelen :winkie: Dus heb er een paar gewaarschuwd dat het geen standaard paadje is.
Zit inderdaad van alles leuks in dat stuk bos. Volgens mij komt er ook een stuk van in de nieuwe route, hopelijk dat ze er niet teveel aan veranderen en de originele paden behouden ( die zijn al goed en natuurlijk )
En zoals hierboven gezegd, beter op zondagochtend niet komen, veel wandelaars dan.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Merijn. schreef: do 12 september 2019, 13:04 Opmerking tussendoor voor als er een mod meeleest: is het niet handiger de titel van dit topic te hernoemen? Het gaat volgens mij al lang niet meer over (alleen) de rode route. Iets in de richting van "Rijk van Nijmegen" lijkt me de lading beter te dekken...
Uw gebeden zijn verhoord :lol: ....
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Het zou wel heel fijn zijn om af en toe een update te lezen over de nieuwe route........
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Zoals ik afgelopen weekend zag waren ze her en der al druk bezig geweest ( tenminste ik ga er van uit dat het nieuwe mtb paden worden :D ) echter volgens mij nog niets officieel open of voorzien van routebordjes.
Volgens mij is ook het verzoek om de paden nog niet te gebruiken.
Maar Rood en Groen was gewoon prima te rijden :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

JohanGTT schreef: di 24 september 2019, 17:11 filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=LYVL-Cpy2qA
Ziet er veel belovend uit.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

ziet er al leuk uit! vooral dat er hier en daar ook gebruik is gemaakt van reed bestaande singletracks en niet alles nieuw is aangelegd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie