bikepark Willingen

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

wamske schreef: wo 11 september 2019, 12:35
Niek123 schreef: di 10 september 2019, 17:47

Ja dat is die waar ik op mijn gezicht ging in de video
Ah :)
Mooi stuk toch?
Ja de beste lijn die er te vinden is vind ik
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

boldrides schreef: wo 11 september 2019, 12:48 Kort vraagje: is een full-face helm echt nodig indien ik niet van plan ben om de downhill track te doen?
Of een full face nodig is dat hangt er vanaf waar jij je fijn bij voelt natuurlijk. Als je de flow lijnen niet te snel neemt is de kans op een val niet groter dan bij een rondje UHR.

Ik ken mezelf en aangezien het bergaf gaat en je dus behoorlijk wat snelheid kan maken doe ik wel altijd een full face helm op
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

boldrides schreef: wo 11 september 2019, 12:48 Kort vraagje: is een full-face helm echt nodig indien ik niet van plan ben om de downhill track te doen?
Je ziet ze er met beiden rijden. Echter zie je ze ook met beide crashen. Dan zie je ook het verschil.
Het is natuurlijk hoe gek ga je doen. Maar af en toe is een beetje teveel bescherming niet overbodig.
Het hoeft niet altijd aan jezelf te liggen, materiaal en andere rijders kunnen daar ook wel degelijk aan bijdragen....
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Je moet inderdaad zelf bepalen hoeveel je jezelf wilt beschermen. Wat bij je niveau en ambitie past.

Vorige jaar heb had ik een fullface gekocht en was ik lekker aan t rijden in park Winterberg. Alles ging prima tot ik met mn wiel achter een steen bleef hangen. Totaal onverwacht. Val ging zo snel dat ik val niet met handen kon opvangen (je houdt gek genoeg je handen aan stuur in een reflex) en hierna met mn hoofd over de grond schuurde.

Ik weet nog dat ik vooral dacht: yes wat ben ik blij dat ik een fullface aan heb... :tong

Hierna kon ik gewoon doorrijden. Sinds dien is t voor mij geen vraag meer. Heb er nu zelfs twee
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als ik er 1 had zou ik hem daar dragen. Ik heb er geen dus mijn antwoord is nee. :bier:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik plante op de flowtrail mijn pedaal in de grond in een kombocht en viel vol op mn gezicht dus ach... kan ook op de uhr gebeuren dat wel.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

In Willingen zijn ze ook te huur voor een paar euro. Voor mij was zelfkennis de doorslaggevende factor; ik heb nogal de neiging om maar gewoon te gáán in het kader: Nu we er toch zijn.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Thanks voor alle reacties m.b.t. wel of niet full-face helm.
wamske schreef: do 12 september 2019, 07:45 In Willingen zijn ze ook te huur voor een paar euro. Voor mij was zelfkennis de doorslaggevende factor; ik heb nogal de neiging om maar gewoon te gáán in het kader: Nu we er toch zijn.
Ik probeerde via hun site te achterhalen wat de huur van een helm + bescherming moet kosten maar kon dat niet zo snel vinden. Zal wel scheel hebben gekeken hehe
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Full face is niet alleen op ruige moeilijke tracks een goed idee, maar vooral op flowtrails. Als je voor de 5e keer op een dag zo'n makkelijke flowroute pakt, heb je al aardig wat snelheid. Even verkeerd sturen op een stukje met los grind, en je kan behoorlijk wat schade doen.
Laatst gewijzigd door Bokmaaa op do 12 september 2019, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Prijzen in Winterberg zijn volgens mij 14,- voor helm hele dag. En ruim 30,- voor hele set protectie: helm, schenen/knie en vest met elleboog.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Je mag overigens wel je twijfels hebben bij gehuurde helmen. Inspecteer op zn minst heel goed of er geen scheuren in het schuimmateriaal zit want een scheur daarin is een stevige crash geweest en een afgeschreven helm.
Waar woke is, is vuur
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Helm 8 euro/dag, een hele set incl helm etc 25/dag

https://bike-willingen.de/bikeverleih/preise.html
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Makkelijk schreef: do 12 september 2019, 09:07 Je mag overigens wel je twijfels hebben bij gehuurde helmen. Inspecteer op zn minst heel goed of er geen scheuren in het schuimmateriaal zit want een scheur daarin is een stevige crash geweest en een afgeschreven helm.
Je zou op zich toch mogen aannemen dat bij elke inname na een huurbeurt zo'n helm gecheckt wordt op schade en als dat het geval is dat hij uit de verhuur wordt gehaald... OK zelf nog eens nagaan is altijd een idee, maar in feite zou je er van uit moeten kunnen gaan dat de verhuurder alleen materiaal mee geeft dat goed in orde is.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Wiel-Maat schreef: do 12 september 2019, 10:50
Makkelijk schreef: do 12 september 2019, 09:07 Je mag overigens wel je twijfels hebben bij gehuurde helmen. Inspecteer op zn minst heel goed of er geen scheuren in het schuimmateriaal zit want een scheur daarin is een stevige crash geweest en een afgeschreven helm.
Je zou op zich toch mogen aannemen dat bij elke inname na een huurbeurt zo'n helm gecheckt wordt op schade en als dat het geval is dat hij uit de verhuur wordt gehaald... OK zelf nog eens nagaan is altijd een idee, maar in feite zou je er van uit moeten kunnen gaan dat de verhuurder alleen materiaal mee geeft dat goed in orde is.
Je mag het aannemen ja... maar ik ga er eerlijk gezegd niet vanuit dat dat gechecked wordt.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Assumption is the mother of... hoe ging die ook alweer :~
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Plaats reactie