NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Volgens mij staat of stond er altijd zelfs een bordje met de mogelijkheid om naar onderaan de Amerongse berg te rijden aangezien daar ook een start bordje staat. Dus een officieel toegangspad en uitgangspad (hoe noem je zoiets ..)

Dus lijkt het me legaal die te volgen en onderaan de Amerongse berg de route te vervolgen (zoals vroeger ..) en de hele klim te doen en daarmee Y tell te vermijden. Waarom je dat zou willen is mij een vraag maar legaal kan het volgens mij.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hij staat op de kaart ook weergeven als "Afkortroute Amerongseberg", "AM afkorting 1".

Waarom mensen dat zouden doen, omdat niet iedereen het Ytell stuk kan waarderen vanwege de vele remknippen.
Ik wil hem ook nog weleens skippen.

De klim is leuk en fijn, maar wat daarna komt is niet helemaal aan mij besteed, van mij had de klim ook wel rechtdoor mogen lopen omhoog en dan aansluiten op de Amerongseberg :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die eerste y-tell afdaling ligt er inderdaad beroerd bij. Dat smerige technisch klimmetje onderaan is wel weer de moeite waard, en ‘t gedeelte erna loopt ook altijd wel lekker. Ik sla ‘m eigenlijk nooit over, het alternatief is namelijk zaaddodend.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Okay ieder zo zijn ding (of dus niet juist). Vind het juist een van de leukste delen van de route. Zeker met de fully is het gewoon lekker knallen daar.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Mee eens! Ik vind de afdaling, de bocht onderaan en de klim er juist lekker bijliggen nu.. deze en daarna de stukjes omlaag (Singletrack DH to Bergweg)zijn voor mij toch een beetje de ‘eindklapper’ van Amerongen.. altijd weer een kick om doorheen te rammelen, om daarna met volle benen die ellendige Bergwegklim te beginnen :)
'BUILT not Bought '
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:-q alleen begin ik er altijd mee aangezien ik vanuit Ede op de fiets kom. Kan me voorstellen na Leersum Hoge ginkel en dan met Ytell eindigen dat het wel lekker pittig is :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We kregen verzoeken voor rockgardens. Dat ging niet, maar is Y-t-Y geen mooi natuurlijk alternatiefje?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

bert l. schreef: zo 15 september 2019, 18:39 We kregen verzoeken voor rockgardens. Dat ging niet, maar is Y-t-Y geen mooi natuurlijk alternatiefje?
Nee.


Begrijp me niet verkeerd; dat stuk is een van de betere stukken op de UHR, en ik rijd het stuk graag. Maar een stuk met wat remknippen is uiteindelijk iets heel anders dan een rockgarden :S.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zie de lol van rockgardens niet echt in. Ben er nog nooit 1 tegen gekomen die op de natuurlijke rotsformaties lijkt die je in het wild tegen komt (Schotland, Frankrijk, Italië, etc.).

Dan zijn de kuilen op YtmY een natuurlijkere ontwikkeling.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Een rockgarden kan best interessant zijn maar dan wel minimaal 150meter lang met diverse lijnen. Die korte stukjes voegen in een route weinig toe (los soms wel handig om beetje te oefenen).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rockgardens lijkt me persoonlijk meer op een mode verschijnsel als ik eerlijk ben. Kunstmatig aangelegd om het "leuk" te maken of zoiets?
Bij cross country wedstrijden in NL waar normaal geen steen te bekennen is, ligt vol gestort met puin.........
Gelukkig die ongein niet op de UHR :-q
Oh ja, kom maar op met pek en veren...........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

De enige plek waar een "rockgarden" thuis hoort is bij Parijs-Roubaix. En voor zover ik weet komt die route niet over de UHR.

Ik ben het met Fred eens. Steentjes horen thuis waar ze thuis horen en niet op de UHR.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Y-t-Y zal de komende winter waarschijnlijk wel onderhanden genomen worden, maar daar gaat de TrailCareCrew over. Een van de knelpunten is water. Lange tijd veel te droog, zodat we niets konden doen: poederzand kun je niet mee bouwen. En dan ineens heel veel regen tegelijk, dus dan onderin een volle waterbak en veel uitgespoeld zand.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Remknippen vind ik wel meevallen maar het klimmetje slijt wel echt steeds meer uit.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jammer dan voor Noin, maar goed nieuws Bert :-q om het zo te laten en/of met de trailcrew aan te pakken.
Het is niet echt mijn favoriete gedeelte op Amerongen, maar het heeft wel "iets"
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie