Weer eens Garmin 820 troubles

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Aan de pc kant zit er achter de usb connector een hoop software. Die kan door tig oorzaken overhoop zijn gehaald. Dat apparaat A nog wel werkt wil niet zeggen dat apparaat B ook werkt.

De Garmin aansluiten op een andere pc (met andere, goede kabel) sluit problemen aan de pc uit.

De Garmin kan op 2 manieren contact maken via usb, als mass storge device, of als Garmin gps. In de mass storage mode werkt de Garmin als een usb stick, je kunt bestanden lezen, schrijven en wissen(!).
In Garmin mode heb je een speciale Garmin usb driver nodig en kan je pc de gps functies van je Garmin gebruiken. Handig aan boord van een schip ofzo, kan je navigeren met je garmin.
Niet echt iets voor fietsers.
Dus zet m op mass storage in de setup van je toestel.

Je zegt dat je geen IT talent bent, maar soms is dat toch nodig.
Hoe meer zo'n ding kan en vooral hoe meer je zelf kunt doen/instellen/veranderen, hoe meerer mis kan gaan.
Dan kan je in een situatie komen waar enig IT talent toch wel in je voordeel werkt.
Mogelijk ben jij met je Edge 820 in zo'n situatie beland.

Helpt het allemaal niet, dan kan je een complete reset nog proberen. Helpt dat ook niet, dan moet het toestel terug naar Garmin.
Buiten garantie hebben die een fixed price voor een refurbished (of NOS) toestel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Heren, ik laad al jaren rides en foto’s en filmpjes maar ook documenten en applicaties van een hele trits apparaten van en naar de PC. Ik tel even snel 12 stuks computers, gps-en, tablets, printer, chromecast, Switch, Android phones, etc.

De Garmin is met stip het apparaat met de meeste irritaties en storingen, of simpelweg features die het niet doen. Waarvan ik er een uit de lange lijst hier in deze thread heb beschreven. Maar ik heb sinds bijna een jaar ook de Polar Vantage als referentie er naast. En die communiceert met dezelfde reeks andere apparaten. En die directe vergelijking maakt glashelder dat de Garmin op zijn best een matige fiets GPS is met een sub-standard user interface.

Als je aandelen hebt in Garmin, zeg er iets van op de vergadering, of verkoop ze.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@ TSTM Dank voor de link en de tips.

Betekent dan zeker ook dat ik alle settings en bv de schermen opnieuw moet instellen?
Er staat trouwens op dat forum meer feedback van gebruikers met “ervaringen” als de minne.

8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heckler40 schreef: zo 15 september 2019, 18:04 @ TSTM Dank voor de link en de tips.

Betekent dan zeker ook dat ik alle settings en bv de schermen opnieuw moet instellen?
Er staat trouwens op dat forum meer feedback van gebruikers met “ervaringen” als de minne.

8)
Ja, dan is alles weer leeg.
Maar als laatste alternatief, voordat je m terugstuurt?
Het toestel dat je van Garmin terugkrijgt is ook leeg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heckler40 schreef: zo 15 september 2019, 17:20 Garmin op zijn best een matige fiets GPS is met een sub-standard user interface.
Dat gevoel deel ik geheel met je, Heckler. Daarom ben ik ook niet zo blij dat Garmin Tacx heeft gekocht.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik heb al jaren een oldskool Garmin 510 en werkelijk nog nooit problemen gehad. Vaak is nieuwer niet beter, daarom heb ik ook nog steeds de oerdegelijke iPhone 5S. :wink:
Mijn ervaringen met Polar is juist weer een stuk minder. Ik heb de M400 maar de GPS (vinden en vasthouden) is dramatisch in dat ding. Al zal zoiets ook per device verschillen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De 820 ken ik niet van eigen gebruik.
Wel de 810, 130 en etrex30.
Daar kan ik de pagina's zelf instellen, qua inhoud en volgorde (zal bij de 820 ook wel zo zijn).
Doe je dat niet, dan moet je telkens via het hoofdmenu.
Dat is ruk.
Sterk punt van andere merken is dat je die via je phone of pc kunt instellen.
Garmin zou dit met Garmin Connect ook zo moeten maken.
Ik gebruik al heel wat jaren garmin en ben aan de user interface gewend, min of meer...
Maar de toestellen en Basecamp hebben hun eigen manier van werken en daar moet je aan wennen.
Ondertussen wel vaak gezien dat veel garmin problemen ontstaan uit onbegrip.

O ja, de handleiding heb je ook bijna niets aan...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie