de vijf van......Hoge Ginkel

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Big Deef schreef: ma 16 september 2019, 15:30 Zit nog wel met een dillema....

Flatpedals of clips, ik rij met allebei maar heb het gevoel met flats beter de bochten te nemen, alleen een hardtail met remkuilen en flats is niet echt een hele goede combi... :roll:
Ik heb ook een dilemma maar van een iets andere aard. Afgezien van het dilemma of ik voldoe aan de voorwaarden zoals gesteld door Lars.
Neem ik de bmx-cruiser mee of de fully?
De bmx heeft clips, de fully heeft flat's. Ik weet niet wat sneller zou dalen...
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Big Deef schreef: ma 16 september 2019, 15:30 Zit nog wel met een dillema....

Flatpedals of clips, ik rij met allebei maar heb het gevoel met flats beter de bochten te nemen, alleen een hardtail met remkuilen en flats is niet echt een hele goede combi... :roll:
Beetje werken aan je techniek! Als je voeten je pedalen verlaten doe je het verkeerd :D
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Makkelijk schreef: ma 16 september 2019, 15:58
Big Deef schreef: ma 16 september 2019, 15:30 Zit nog wel met een dillema....

Flatpedals of clips, ik rij met allebei maar heb het gevoel met flats beter de bochten te nemen, alleen een hardtail met remkuilen en flats is niet echt een hele goede combi... :roll:
Beetje werken aan je techniek! Als je voeten je pedalen verlaten doe je het verkeerd :D
Eensch!
Juist de flats pakken, die 5x is een goede oefening. Remember to keep yur heels down :-q
En zo elimineren we gelijk wat potentiele concurentie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Big Deef schreef: ma 16 september 2019, 15:30 Zit nog wel met een dillema....

Flatpedals of clips, ik rij met allebei maar heb het gevoel met flats beter de bochten te nemen, alleen een hardtail met remkuilen en flats is niet echt een hele goede combi... :roll:
Er is een reden dat alle BMXende downhiller in de jaren '90 naar klikpedalen omschakelden: de parcoursen werden te ruig. Pas toen de vering weer een beetje op niveau kwam schakelden sommigen weer terug naar flats. Vreemde is dat BMXers dan weer allemaal op klikpedalen rijden op hun geasfalteerde parcoursen... ?

Maar in dat opzicht is flats en hardtail dus de verkeerde combinatie
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Toch altijd wel bijzonder om de uiteenlopende meningen te zien....

Sowieso wilde ik beide opties gewoon meenemen maar ik merk wel dat zonder clips meefietsen met de 'xc'groep op de woensdagavond ten koste ging van mijn snelheid (vooral op de korte steile klimmetjes)

Het op flats rijden geeft mij wel veel meer lef en plezier in het rijden dus dat zijn dan weer de pro's, en het is natuurlijk vooral een 'fun'ride met ontwikkeling :winkie:
Just do Ti, or did i die?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

TenZNL schreef: ma 16 september 2019, 16:10
Makkelijk schreef: ma 16 september 2019, 15:58

Beetje werken aan je techniek! Als je voeten je pedalen verlaten doe je het verkeerd :D
En zo elimineren we gelijk wat potentiele concurentie
Voor mij geen concurrentie. Als ik Dave z’n tijden bekijk is het meer iemand achter wie ik hopelijk aan kan klampen om mijn eigen PR’s wat te verbeteren :D.
Waar woke is, is vuur
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik rij altijd flats doordat ik in het begin regelmatig gevallen ben en daarbij de fiets achter mezelf aan. ff wat onbalans en je kunt je voet niet even uitsteken. ik weet wel en zie regelmatig dat de mensen die het wel onder controle hebben toch een stuk handiger klimmen en wellicht overal een stukje sneller zijn.
Ik was van het weekend nog bij 3lp(aken) met de hardtail maar pff soms echt lastig om op de pedalen te blijven staan! Dat was vorige keer met de remknippen op de heuvelrug net iets minder erg, maar zeker aanwezig. Tuurlijk nog een klein beetje techniek maar na 25km hobbelen ben je afentoe wat minder scherp denk ik.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Makkelijk schreef: ma 16 september 2019, 19:39
TenZNL schreef: ma 16 september 2019, 16:10

En zo elimineren we gelijk wat potentiele concurentie
Voor mij geen concurrentie. Als ik Dave z’n tijden bekijk is het meer iemand achter wie ik hopelijk aan kan klampen om mijn eigen PR’s wat te verbeteren :D.
Afbeelding
Het is maar een beetje dollen, he? :wink:

De KOM ga ik toch niet pakken, eerder om iets te leren en een verbeterde PR is goed genoeg.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Ik heb ook getwijfeld maar blijf toch bij me clips! Ben er handig genoeg mee om snel uit te klikken als het moet. En zo niet... Dan maar een keer op de plaat haha...

Maar ik ga ook voor wat te leren over 2 weken wellicht andere lijn rijden hoe een ander dat doet dat ik daardoor me eigen tijd aanscherp..
Maar serieus een aanval op de tijd van HdB wordt hem niet...

Of me skills moeten ineens extreem toenemen :lol:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

RoySmit schreef: ma 16 september 2019, 21:15 Ik heb ook getwijfeld maar blijf toch bij me clips! Ben er handig genoeg mee om snel uit te klikken als het moet. En zo niet... Dan maar een keer op de plaat haha...

Maar ik ga ook voor wat te leren over 2 weken wellicht andere lijn rijden hoe een ander dat doet dat ik daardoor me eigen tijd aanscherp..
Maar serieus een aanval op de tijd van HdB wordt hem niet...

Of me skills moeten ineens extreem toenemen :lol:
Ik ga jou gewoon pesten op de klim :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RoySmit schreef: ma 16 september 2019, 21:15 Maar serieus een aanval op de tijd van HdB wordt hem niet...
Een serieuze aanval kun je altijd plaatsen :-q



Of je ook serieus in de buurt komt is natuurlijk wat anders :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

TenZNL schreef: ma 16 september 2019, 21:18
RoySmit schreef: ma 16 september 2019, 21:15 Ik heb ook getwijfeld maar blijf toch bij me clips! Ben er handig genoeg mee om snel uit te klikken als het moet. En zo niet... Dan maar een keer op de plaat haha...

Maar ik ga ook voor wat te leren over 2 weken wellicht andere lijn rijden hoe een ander dat doet dat ik daardoor me eigen tijd aanscherp..
Maar serieus een aanval op de tijd van HdB wordt hem niet...

Of me skills moeten ineens extreem toenemen :lol:
Ik ga jou gewoon pesten op de klim :winkie:
Ik heb er nu al zin hahaha!!

:bier: :lol:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: ma 16 september 2019, 21:49
RoySmit schreef: ma 16 september 2019, 21:15 Maar serieus een aanval op de tijd van HdB wordt hem niet...
Een serieuze aanval kun je altijd plaatsen :-q



Of je ook serieus in de buurt komt is natuurlijk wat anders :-{
Waar! Ik kom niet in de buurt.. Miss max op een seconden of 10 van hem dan houdt het echt op!

HdB heeft goeie bochtenskills
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Pr(ogressie) is het alles waar het om draait :winkie:
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Meegs schreef: ma 16 september 2019, 15:53 Ik heb ook een dilemma maar van een iets andere aard. Afgezien van het dilemma of ik voldoe aan de voorwaarden zoals gesteld door Lars.
Neem ik de bmx-cruiser mee of de fully?
De bmx heeft clips, de fully heeft flat's. Ik weet niet wat sneller zou dalen...
Je kunt ze ook beide meenemen, maar ik denk dat na 1 rondje wel duidelijk is dat de fully sneller daalt, de (neem ik aan)kleine wieltjes van een BMX lijken me niet overal even ideaal :-D

RoySmit schreef: di 17 september 2019, 07:39
Lars TB schreef: ma 16 september 2019, 21:49



Een serieuze aanval kun je altijd plaatsen :-q



Of je ook serieus in de buurt komt is natuurlijk wat anders :-{

Waar! Ik kom niet in de buurt.. Miss max op een seconden of 10 van hem dan houdt het echt op!

HdB heeft goeie bochtenskills


Hoho ik rommel ook maar wat aan heh, het gaat lang niet altijd even netjes dat weten jullie ook;)

Maar als je tijden wil verbeteren en de bochten wat minder gaan, dan meer snelheid houden waar dat mogelijk is lukt jou beter dan mij Roy met je 6x volgas Rhenen-benen :P Mijn tip voor bijv. door de kuil bovenop HG https://youtu.be/3fqE55HwTIo
(evt traag afspelen voor de kikkertechniek) alleen daar de dropper omlaag, verder staat ie omhoog, wat op het open stuk wat minder mooi stuurt maar onderaan af en toe wel lekker zit met het bijtrappen in de flauwe bochten:)
Ik heb begrepen dat er weleens over de kuil gesprongen werd maar daar heb ik me nooit aan gewaagd..
'BUILT not Bought '
Plaats reactie