Judy gold Vs Reba RL

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Langun
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 19:13

Sinds de vork op mijn goedkope MTB het na 5 jaar had opgegeven en de kosten het mij niet meer waard waren heb ik een nieuwe fiets besteld bij de lokale FM: een Trek Procaliber 6, wordt morgen geleverd :D

Op die fiets zit een Rockshox Judy Gold, nu heb ik wat zitten opzoeken over deze vork, algemeen kan ik er weinig reviews over terugvinden behalve dan dat er wat mensen zeggen dat een Reba beter is... Dit is wat in mijn hoofd gekropen en nu vraag ik mij af of het de moeite is om de vork onmiddellijk te vervangen door een Reba of dat ik mij teveel heb laten leiden door marketingpraat :)

Persoonlijke info: ik ben 1m85, 77kg, tot nu toe fietste ik hoofdzakelijk op de koersfiets waardoor mijn mtb werd gebruikt voor plaatselijke VTT ritjes (West-Vlaanderen). Het doel is wel om nu meer op de mtb te gaan fietsen, wat Ardennen er bij te nemen, mogelijks een meerdaagse mtb reis à la Roc du Maroc.

Alvast bedankt!

PS: ik heb even zitten zoeken maar vind ook hier op het forum bitter weinig terug over de Judy Gold, vandaar een nieuw topic.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik zou dat geld voorlopig in m`n zak houden/apart leggen en eerst zien waar of wanneer je tegen de grenzen van de vork aanloopt. Upgraden kan altijd nog. Tenzij je natuurlijk een hele goede inruildeal kunt maken :wink:
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Kan alleen zeggen dat ik zelf dik tevreden ben met de J gold
Langun
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 19:13

Gezond verstand laten primeren dan, sowieso is de Judy Gold al een upgrade tegenover wat ik gewoon was, als ik ooit tegen de limieten zou aanlopen kan ik de vork alsnog vervangen.

Straks de fiets afhalen en gewoon genieten :)

Bedankt voor jullie input!
Plaats reactie