Aywaille

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Makkelijk schreef: ma 24 juni 2019, 06:35 Je moet inderdaad even links om die bosbouw en dan een meter of 300 over een pad, nauwelijks te vinden zonder ontvangst. Tip: download/koop Guru maps (heeft offline kaarten) en zet de gpxjes van trailforks daarin.
Links om? Ik ben recht door het stuk bosbouw gegaan naar de "overkant", omdat ik daar mtb bandensporen zag. Liep het normale "pad" door dat stukje bosbouw dan? Ik denk dat ik zo op Quarreux beland ben. Als je die huge drop had en rechtdoor ging had je nog een paadje tussen de struiken met een mini dropje van een mini rotsje. Maar toch door dat stuk bosbouw gegaan en naar de overkant terug het bos in gegaan.


Makkelijk schreef: ma 24 juni 2019, 08:39
V8HP schreef: ma 24 juni 2019, 08:29

Das een goeie tip voor als ik die kant op ga !
Ja, helaas is de ingang van canadien na de bosbouw vrij lastig te vinden maar hij bestaat nog wel gewoon (het stukje gekapte bomen is eigenlijk maar heel kort maar je moet er echt omheen..)

https://www.strava.com/activities/2374220902 bij 15,9km zit de de ingang naar links vanaf het stippelpad.
Thanks! Toch nog maar eens kijken. Als ik het zo zie denk ik dat ik langs de "uitgang" van de trail ben gereden waar ie op de weg uitkomt. :x
lowie schreef: ma 24 juni 2019, 15:34
hitchhikerzguide schreef: zo 23 juni 2019, 14:26
Jammer, want daar liggen makkelijk 8 tot 10 schitterende paadjes naar beneden met allemaal 150 tot dikke 200 meter hoogteverschil op in vogelvlucht een 5-tal km
Inderdaad zeer jammer, kreeg het niet aan de praat, ik zag alle trails op de kaart staan maar kon er niet heen navigeren.
V8HP schreef: ma 24 juni 2019, 16:48 Was het de trailforks app die niet werkte of was/is het bereik ruk daar ?
Voor mij een combinatie, bericht naar trailforks gestuurd om te kijken wat het probleem is. Locatie stond op, 4g ook, locatie permissies waren ook in orde...
Kabookie schreef: ma 24 juni 2019, 18:22 Wij hadden zaterdag geen problemen met de combinatie Aywaille / Trailforks, geweldig gereden :-q :-D
Wrijf het er nog maar even in :((
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik was van plan een route in Houffalize te gaan rijden deze week, maar het werd Aywaille, rode route (36). Voor mij een prima route en zeker uitdagend genoeg. Moest er op de twee langste klimmen wel even af. Een keer, op een vrij steile, hier en daar enigszins glibberige afdaling, had ik het idee dat mijn remmen het niet deden en dacht ik rechtdoor de bosjes in te gaan vliegen aan het eind van het pad. Ik kwam ook nog even in een geultje terecht, maar bleef overeind en aan het eind ging het toch nog goed en vloog ik niet de bosjes in. De snelle afdalingen over keien vond ik erg leuk. Wel een bijzonder gevoel zo over de keien te raggen. Ik zag naast de route nog wel leuke dingen, maar zoals ik al zei, het aangegeven traject was voor mij prima. Ook heel goed aangegeven. Houffalize wordt volgend voorjaar.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

En hier mijn videootje (nou ja, 'tje...') van bovengenoemde route 36 rood Aywaille https://www.youtube.com/watch?v=XwZDDqiWAwc
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

janvangastel schreef: zo 8 september 2019, 18:05 En hier mijn videootje (nou ja, 'tje...') van bovengenoemde route 36 rood Aywaille https://www.youtube.com/watch?v=XwZDDqiWAwc
Vanaf 13:55, je weet dat je op een MTB zit en niet op een paard he? :P
En heb je nou zon moeite met afremmen?

Leuke beelden alleen zelf zijn dit niet mijn soort paadjes waarvoor ik naar Aywaille afreis :oops:
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ja, ha ha. Het ho-ho roepen hielp inderdaad niet. Ik remde wel, maar er gebeurde niks. Het was ietsje glibberig en ik durfde ook niet goed door te remmen. Maar het ging toch wel goed en voor het eind van het pad verloor ik toch genoeg snelheid om de bocht te nemen. Voor mijn 72 jarige lijf was deze route uitdagend genoeg.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Respect Jan.
We zullen eens kijken wat de andere forumbikers straks doen, op 72 jarige leeftijd ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Dit weekend ook de vaste rode route gedaan, vond er niets aan. Volgende keer maar weer richting Ninglinspo wat trail hunten.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Ik ben daar ook meer een liefhebber van de trails. Heb een stukje die route gefietst op mijn enduro, maar ben toen weer richting de trails gegaan.
Maar dat neemt niet weg dat ik hoop dat als ik die leeftijd heb daarbij die route lekker kan fietsen. Respect ! :D
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

V8HP schreef: wo 18 september 2019, 20:16 Ik ben daar ook meer een liefhebber van de trails. Heb een stukje die route gefietst op mijn enduro, maar ben toen weer richting de trails gegaan.
Maar dat neemt niet weg dat ik hoop dat als ik die leeftijd heb daarbij die route lekker kan fietsen. Respect ! :D
Zeker weten respect!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Eerste weekend van januari van plan om even een weekendje naar Maastricht te gaan om te mtben. Heb een aantal leuke filmpjes voorbij zien komen over (GPX routes rond) Aywaille. Lees her en der wel dat het in de Ardennen gigantisch nat en modderig is/kan zijn rond deze tijd van het jaar. Is het de moeite waard om daar nu te gaan fietsen? Of kan ik het beter in het voorjaar proberen?
Juh!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Ardennen zullen niet natter zijn dan de bossen bij Maastricht ;)
Ook de ondergrond is aan beide kanten vd grens hetzelfde.
Stuur tegen die tijd een PB aan Aurelius, hij woont daar in de buurt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 9 september 2019, 22:39 Respect Jan.
We zullen eens kijken wat de andere forumbikers straks doen, op 72 jarige leeftijd ;)
Jaloers kijken naar de filmpjes van Jan :wink: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 22 december 2019, 01:31 De Ardennen zullen niet natter zijn dan de bossen bij Maastricht ;)
Ook de ondergrond is aan beide kanten vd grens hetzelfde.
Stuur tegen die tijd een PB aan Aurelius, hij woont daar in de buurt.
Allright! Zal ik doen! :)
Juh!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Houd er ook rekening mee dat het jachtseizoen nog niet voorbij is...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Daar had ik nooit aan gedacht. Bedankt. Zal het even uitpluizen. Beetje zonde om tijdens een tochtje een kogel door je kop te krijgen. Sterf je wel in het harnas, maar liever nu nog niet :tong
Juh!
Plaats reactie