Shimano MicroSpline body

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

trek-y schreef: za 7 september 2019, 09:24
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 6 september 2019, 22:56 Maar je kan een 12-speed Sunrace cassette op je oude naaf gebruiken.
Ja klopt die heb ik. Maar daar heb ik dus het probleem mee van het eraf vallen van grootste blad naar 1 kleiner. :-{ zou nog wel eens kunnen kijken of het met de sram nx cassette wel beter loopt.
Dat probleem komt doordat je ketringlijn voor niet klopt met het midden van je cassette, maar iets naar rechts ligt.
Had ik met Shimano 11-46 en Sunrace 11-50 ook, totdat ik de kettinglijn voor zo'n 6 mm naar links bracht. Maar ik rij altijd in de bergen, dus heb een 30t voor.
Die kan flink naar links.
Met 36t, of 34 ovaal heb je die ruimte niet...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat je kunt doen, is een nieuwe XT ms naaf kopen en die in je achterwiel (laten) spaken. Je hebt nu ook Shimano, dus met een beetje geluk kan je de spaken hergebruiken.
Wielbouwers zijn geen liefhebber van het hergebruiken van spaken, dus als je het laat doen komt er nog een stapeltje spaken bij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

ThaSingleTrackMastah schreef: za 7 september 2019, 14:26 Wat je kunt doen, is een nieuwe XT ms naaf kopen en die in je achterwiel (laten) spaken. Je hebt nu ook Shimano, dus met een beetje geluk kan je de spaken hergebruiken.
Wielbouwers zijn geen liefhebber van het hergebruiken van spaken, dus als je het laat doen komt er nog een stapeltje spaken bij.
ja heb ik ook al over zitten denken.
Laatst gewijzigd door trek-y op za 7 september 2019, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
who dares wins
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

ThaSingleTrackMastah schreef: za 7 september 2019, 14:26 Wat je kunt doen, is een nieuwe XT ms naaf kopen en die in je achterwiel (laten) spaken. Je hebt nu ook Shimano, dus met een beetje geluk kan je de spaken hergebruiken.
Wielbouwers zijn geen liefhebber van het hergebruiken van spaken, dus als je het laat doen komt er nog een stapeltje spaken bij.
ja ik denk dat ik maar wacht tot de voorbladen met offset op de markt komen. Had in een impulsief moment een dt swiss m1900 wielenset besteld. Maar kwam erachter dat daar een 370 naaf inzit en in de m1700 een 350 naaf. Dus die verkoop ik maar weer. :tong
who dares wins
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Deze dus klik

De M1900 komt er ook aan!

Ik zit te wachten op de hope body :-{
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

de hollander schreef: ma 9 september 2019, 22:20 Deze dus klik

De M1900 komt er ook aan!

Ik zit te wachten op de hope body :-{
Ik heb geen boost frame.
who dares wins
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Sunrace cassette werkt bij mij prima met XT 12speed derr. De kettinglengte is wel heel belangrijk en ANDERS dan je bij shimano gewend bent. Let dus goed op de montageinstructies. Heb uit behoorlijk betrouwbare bron dat Hope met micro komt begin 2020
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bluebiker schreef: wo 18 september 2019, 21:28 Heb uit behoorlijk betrouwbare bron dat Hope met micro komt begin 2020
Shimano heeft vorige week gezegd dat ze wat losser zijn met uitdelen van licenties, dus ook een onbetrouwbare bron had kunnen verzinnen dat Hope dan zeker 1 van de partijen is die met Micro Spline gaan komen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik hoop het ook, heb een zeer fijn eigen handgespaakt setje met Hope Pro 4 naven. Momenteel onbruikbaar want nieuwe Spark 2020 met XTR op. Maar een jaar geleden vertelden ze mij ook al dat ze er eentje na de winter verwachten..
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Lars TB schreef: wo 18 september 2019, 22:19
bluebiker schreef: wo 18 september 2019, 21:28 Heb uit behoorlijk betrouwbare bron dat Hope met micro komt begin 2020
Shimano heeft vorige week gezegd dat ze wat losser zijn met uitdelen van licenties, dus ook een onbetrouwbare bron had kunnen verzinnen dat Hope dan zeker 1 van de partijen is die met Micro Spline gaan komen!
Blijft goed nieuws als het gaat gebeuren!
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Iemand in de buurt van zeeland die goed een wiel kan spaken :wink:
who dares wins
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

trek-y schreef: zo 6 oktober 2019, 23:03 Iemand in de buurt van zeeland die goed een wiel kan spaken :wink:
Wielenstudio in Bergen op Zoom?
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

petter schreef: ma 7 oktober 2019, 21:45
trek-y schreef: zo 6 oktober 2019, 23:03 Iemand in de buurt van zeeland die goed een wiel kan spaken :wink:
Wielenstudio in Bergen op Zoom?
Thx
who dares wins
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

de hollander schreef: ma 9 september 2019, 22:20 Ik zit te wachten op de hope body :-{
Hope kondigt dus net op hun FB site aan dat ze een licentie hebben en vanaf januari de MS body gaan leveren!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Lars TB schreef: di 8 oktober 2019, 20:14
de hollander schreef: ma 9 september 2019, 22:20 Ik zit te wachten op de hope body :-{
Hope kondigt dus net op hun FB site aan dat ze een licentie hebben en vanaf januari de MS body gaan leveren!
Heb alles Sram besteld, had geen zin om te wachten. Scheelt ook een Hope geld voor een nieuwe body :bier:
NX cassette op mn huidige body rest GX. Shimano misschien weer op mn volgende bike. Ook leuk om eens Sram te rijden na al die jaren Shimano.
Plaats reactie