Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Wouter, die 100mm is altijd goed.
Maar mocht je toch iets willen doen om een wat andere fiets te krijgen qua rijden, dan is een andere airshaft een prima betaalbare upgrade (dan wel iemand zoeken die je helpt dat ding erin te zetten) De Reba in mijn KTM heb ik destijds ook naar 120mm gezet, voor mij was dat een behoorlijk verschil en het geld meer dan waard.
“Old, not obsolete”
PaganiProductions

Marco79 schreef: za 10 augustus 2019, 17:32 Wouter, die 100mm is altijd goed.
Maar mocht je toch iets willen doen om een wat andere fiets te krijgen qua rijden, dan is een andere airshaft een prima betaalbare upgrade (dan wel iemand zoeken die je helpt dat ding erin te zetten) De Reba in mijn KTM heb ik destijds ook naar 120mm gezet, voor mij was dat een behoorlijk verschil en het geld meer dan waard.
Dat geloof ik graag aan gezien mijn meeste rondjes hier in de buurt zijn en soms ook naar Zuid Limburg vind ik de 100 mm tot nu toe prima de meeste xc/marathon profi's gebruiken ook maar 100 mm vorken.
PaganiProductions

Vandaag weer wat sneller gereden en wat dingen scherper en dat allemaal met 100 mm vering.
En wil effe de aandacht richten op een Lets ride 18 Aug 2019 van mijzelf
Start tijd ca 12.00 lerop bij het bord van de wandel routes.
https://www.strava.com/clubs/519853/group_events/553889
Startpunt
https://www.google.nl/maps/@51.1733728, ... 312!8i6656
PaganiProductions

Het volgende weekend mtb weekend staat weer voor de deur.
Ga de mergeland 2 daagse rijden 2x70 km.
Hoe ligt het gebied erbij nu droog en snel?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

vergis je niet in het aantal hoogte meters als je al 50km in de benen hebt zitten... Deze rit is net zo lang als je langste rit op strava, maar dan 3-4 x het aantal hoogtemeters. Om die laatste berg ook nog op te kunnen rijden zul je rustiger moeten rijden dan wat je gewend bent.
Zorg ook dat je (nu het wel een lange rit is ;)) dat je genoeg blijft eten, elk half uur is het beste.

Zorg ook voor genoeg plak spullen, een binnenband en een fatsoenlijke pomp, als je lek rijd wil je gewoon zo snel mogelijk door kunnen en niet afhankelijk zijn van locals met betere pompen ;)
PaganiProductions

Heb c02 pomp gekocht met patronen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

dat is leuk voor een race als je verwacht heel misschien 1 keer lek te rijden en die ene minuut pompen erg kostbaar is, maar voor een rit als dit is een goed handpompje een stuk praktischer. makkelijk even een beetje bijpompen zonder gelijk een patroon te verspillen. je zit niet zonder als je net wat vaker pech hebt dan het aantal patronen dat je bij hebt etc.
PaganiProductions

Prulleman schreef: do 19 september 2019, 11:39 dat is leuk voor een race als je verwacht heel misschien 1 keer lek te rijden en die ene minuut pompen erg kostbaar is, maar voor een rit als dit is een goed handpompje een stuk praktischer. makkelijk even een beetje bijpompen zonder gelijk een patroon te verspillen. je zit niet zonder als je net wat vaker pech hebt dan het aantal patronen dat je bij hebt etc.
Die heb ik ook heb beide.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Dan moet het goed komen.
Extra Biba, plakkers, quicklinkje, multitool (liefst met kettingpons) en genoeg eten en drinken.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Prulleman schreef: do 19 september 2019, 12:21 Dan moet het goed komen.
Extra Biba, plakkers, quicklinkje, multitool (liefst met kettingpons) en genoeg eten en drinken.
Ik zou minstens 2 binnenbanden meenemen en een paar tiewraps. Die laatste wegen niks en kunnen veel oplossen.
Vergeet ook een verbandkitje niet voor meerdaagse ritten. Niks zo vervelend als een wond die je niet kunt verzorgen en daarom af moet haken.
Ook dat weegt maar weinig. Verder kun je overwegen om nog een extra derailleurpadje mee te nemen (had ik dat in Zuid-Afrika er bij gehad bij het huren van een MTB dan had ik me een half uur lopen/steppen kunnen besparen).
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

+1 voor kettingpons met een handje missing links.
En idd, 2 binnenbanden is wel handig. Plak er desnoods een op je frame of aan je zadelpen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

-extra buitenband
-reserve zadelpen
-stel droge sokken
-extra telefoonaccu
-nieuwe ketting
-diverse smeermiddelen (al naar gelang de omstandigheden)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Lars TB schreef: vr 20 september 2019, 10:27
-diverse smeermiddelen (al naar gelang de omstandigheden)
ook voor jezelf :bier:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
PaganiProductions

Eerste km heb ik alweer gemaakt heb de mtb route van Meerssen gereden het ging goed
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Hoeveel is die?
Gesloten