NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

hanjovdberg schreef: za 14 september 2019, 21:00 Dus lijkt het me legaal die te volgen en onderaan de Amerongse berg de route te vervolgen (zoals vroeger ..) en de hele klim te doen en daarmee Y tell te vermijden. Waarom je dat zou willen is mij een vraag maar legaal kan het volgens mij.
Om Y tell me Y als extra lusje aan Hoge Ginkel te koppelen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
biking1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 21 augustus 2011, 20:36

Jongens wat hebben jullie een leuke routes daar op de UHR. Ik dacht dat wij, in Limburg, verwend waren maar wat hebben mijn vrouw en ik afgelopen zaterdag lekker gereden op de routes Leersum, Amerongen en Hoge Ginkel. Wat zit er een lekkere flow in die routes (behalve een stuk hoge Ginkel door een stuk gerooid bos) en van Harrie Slinger heb ik ook genoten. Ik was wel blij dat ik de fully had meegenomen want er waren her en der nogal wat remknippen.
There's old pilots and there's bold pilots. But there's no old bold pilots ;-)
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Amerongen ligt er zo mooi bij dat het populair was om de Marmottenbak tegengesteld te rijden😡😡
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Stond een touringcar en een grote huifwagen met MTB's op parkplatz Bergweg.
Evenementje denk ik, die gasten waren zeker verdwaald in de marmotten bak?

T kan nog erger; in de afdaling voor de snakerun kwam er een gast op een vreemd vierwiel skateboard achtig geval tegen de richting in omhoog...
Schrok me een ongeluk en van de schrik begon ik in een vreemde maar wel duidelijke taal tegen hem te spreken :o
Precies op het smalle stuk waar je zo lekker volle bak over wortels en hobbels kan stuiteren, moest vol in de ankers voor die gozert :evil:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wat een stel id***ten vandaag.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Als ze morgen maar wegblijven. Heb mezelf zojuist een ochtendje vrij om te biken cadeau gedaan namelijk.

#zinin!!! :D
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

StevenK schreef: do 19 september 2019, 20:30 Amerongen ligt er zo mooi bij dat het populair was om de Marmottenbak tegengesteld te rijden😡😡
Als je van een rondje Leersum terug komt, Bergweg over steekt en de route weer op duikt, dan merk je dat je niet meer terug komt bij de parkeerplaats. Echt raar vind ik het niet dat ze dan de Marmottenbak pakken... .


Lijkt mij een punt om eens aan te pakken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

NL wordt steeds asocialer.

Vorig jaar tijdens de marathon een paar gasten van Ekoplaza de marmottenbak omhoog zien fietsen. (Ze deden niet mee aan de marathon)
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

Lars TB schreef: do 19 september 2019, 21:27
StevenK schreef: do 19 september 2019, 20:30 Amerongen ligt er zo mooi bij dat het populair was om de Marmottenbak tegengesteld te rijden😡😡
Als je van een rondje Leersum terug komt, Bergweg over steekt en de route weer op duikt, dan merk je dat je niet meer terug komt bij de parkeerplaats. Echt raar vind ik het niet dat ze dan de Marmottenbak pakken... .


Lijkt mij een punt om eens aan te pakken.
goed punt! staat dat niet aangegeven?
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

g.fisher schreef: do 19 september 2019, 21:48
Lars TB schreef: do 19 september 2019, 21:27

Als je van een rondje Leersum terug komt, Bergweg over steekt en de route weer op duikt, dan merk je dat je niet meer terug komt bij de parkeerplaats. Echt raar vind ik het niet dat ze dan de Marmottenbak pakken... .


Lijkt mij een punt om eens aan te pakken.
goed punt! staat dat niet aangegeven?
Volgens mij niet.

Dat doe je 1x fout en dan duik je voortaan meteen de weg op. En denk je er niet meer over na of vergeet je te kijken of het aangegeven staat.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

De enige correcte oplossing is toch het rondje Hoge Ginkel rijden? Dan kom je tenminste goed uit bij de Bergweg! :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Lars TB schreef: do 19 september 2019, 21:55
g.fisher schreef: do 19 september 2019, 21:48

goed punt! staat dat niet aangegeven?
Volgens mij niet.

Dat doe je 1x fout en dan duik je voortaan meteen de weg op. En denk je er niet meer over na of vergeet je te kijken of het aangegeven staat.
Nee staat niets aangegeven.
Heb het stukje afgelopen zondag nog gereden, er is boven aan het eerste klimmetje na de afsplitsing een soort doorsteek paadje ontstaan die ik ook genomen heb om weer op de P te komen.
38x10 schreef: do 19 september 2019, 22:18 De enige correcte oplossing is toch het rondje Hoge Ginkel rijden? Dan kom je tenminste goed uit bij de Bergweg! :winkie:
Doe ik normaal gesproken ook maar na Ameronge-HG-Leersum zonder te eten niet genoeg sap meer in de benen om nog eens HG te pakken. :lol:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik meen me te herinneren dat in de 'begintijd' van de UH routes r2.0, vanaf de oversteek bij de Bergweg naar de parkeerplaats een verbinding lag.
Was zo'n beetje in de periode dat de Marmottenbak nog r1.0 was en de singletrail naast de parkplatz er nog niet lag.
Ik heb 'm in elk geval wel eens gefietst maar misschien was dat tegen de richting in van de toen nieuwe r2.0?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Lars TB schreef: do 19 september 2019, 21:27Als je van een rondje Leersum terug komt, Bergweg over steekt en de route weer op duikt, dan merk je dat je niet meer terug komt bij de parkeerplaats. Echt raar vind ik het niet dat ze dan de Marmottenbak pakken... .
Lijkt mij een punt om eens aan te pakken.
Waar niet is, verliest de koning zijn recht. We hebben er naar gekeken. Er is geen plek voor een een retourlus naar de Parkeerplaats Bergweg, omdat wij al twee lijnen hebben. Een naar beneden en een naar boven.
Er lopen ook nog wandelpaden en ruiterpaden waarmee het aantal kruisingen niet kan toenemen en beperkt is tot 1x per pad. Voor de ruiters is de situatie nog veel beroerder, hun oversteek naar het dierenasiel is heel onoverzichtelijk.
Je moet gewoon even over de weg. Na 1x fout gereden te zijn, weet je dat voor altijd. Bordjes helpen niet voor hersenlozen die denken dat ze dan maar tegen de richting in moeten gaan rijden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Jan Willem schreef: vr 20 september 2019, 10:43 Ik meen me te herinneren dat in de 'begintijd' van de UH routes r2.0, vanaf de oversteek bij de Bergweg naar de parkeerplaats een verbinding lag.
Was zo'n beetje in de periode dat de Marmottenbak nog r1.0 was en de singletrail naast de parkplatz er nog niet lag.
Ik heb 'm in elk geval wel eens gefietst maar misschien was dat tegen de richting in van de toen nieuwe r2.0?
Er lag (denk nog steeds) een wandelpad tegenover de parkeerplaats bergweg aan de kant Leersum, dit was in de tijd van de routes 1.0 ook geen onderdeel van de route maar werd wel door veel gereden om vanaf Bergweg P route leersum op te komen of terug te rijden.

Mountainboards heb ik ook wel eens gezien op de afdaling snakerun, heb er zelf ook nog eentje liggen en kan me voorstellen dat nieuwe HS op zo'n ding ook echt heel gaaf moet zijn.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie