Mooi ! Wilde ik ook wel voor mijn MR. Maar toen zag ik het max. rijdergewicht in de specs van de GA vork...
Jij heb ook niet het kleinste frame zie ik. Heb je hier rekening mee gehouden?
Vaste (eventueel carbon) voorvork gezocht voor iDworx Power Rohler
-
- All rounder
- Berichten: 97
- Lid geworden op: do 7 september 2006, 00:08
- Mijn mountainbike: 2 x iDworx Power Rohler, 1 x hardtail, 1 x rigid
Had ik niet gechecked maar met 85kg en 185cm ben ik gemiddeld genomen niet al te zwaar (er mag wel een kilo of drie/vier vanaf ). De framemaat is 51cm.
If you can't make any power without a turbo, buy a V8
-
- All rounder
- Berichten: 97
- Lid geworden op: do 7 september 2006, 00:08
- Mijn mountainbike: 2 x iDworx Power Rohler, 1 x hardtail, 1 x rigid
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik liep tegen deze vork aan voor €50,- op marktplaats, ik kon ‘em niet laten liggen, je ziet dit type zo goed als nooit tweedehands en ik vind die Kilo’s zo cool.
Ik heb eerlijk gezegd de zoektocht naar een rechte 26 vork met firmtech bevestiging opgegeven.
If you can't make any power without a turbo, buy a V8
-
- All rounder
- Berichten: 97
- Lid geworden op: do 7 september 2006, 00:08
- Mijn mountainbike: 2 x iDworx Power Rohler, 1 x hardtail, 1 x rigid
Dus......vandaag een wijze les geleerd (gelukkig niet onderuit gegaan).....
Achteraf gezien vond ik het toch niet zo lekker rijden als de vaste vork, de vering was erg comfortabel maar toch wel weer afstandelijk, ik had de Kilo er waarschijnlijk sowieso weer onder vandaan gehaald. De las heeft het ca. 10km uitgehouden..
Strekking van het verhaal, luister naar mede forum genoten als ze schrijven dat je niet moet lassen aan dit soort onderdelen. Wat heb ik aan kennis overgehouden aan dit verhaal? Ik kan nu zelf Magura HS33 ontluchten omdat ik de remleiding moest verlengen. Zojuist heb ik de hele fiets weer in originele staat teruggebracht, gelukkig heb ik alle ringen en lagerbussen e.d. terug kunnen vinden, want dat lag over de straat verspreid. De vork zelf is onbeschadigd, ik heb de gebroken las afgeslepen, nu is ie gewoon weer bruikbaar op een kleine framemaat.
Achteraf gezien vond ik het toch niet zo lekker rijden als de vaste vork, de vering was erg comfortabel maar toch wel weer afstandelijk, ik had de Kilo er waarschijnlijk sowieso weer onder vandaan gehaald. De las heeft het ca. 10km uitgehouden..
Strekking van het verhaal, luister naar mede forum genoten als ze schrijven dat je niet moet lassen aan dit soort onderdelen. Wat heb ik aan kennis overgehouden aan dit verhaal? Ik kan nu zelf Magura HS33 ontluchten omdat ik de remleiding moest verlengen. Zojuist heb ik de hele fiets weer in originele staat teruggebracht, gelukkig heb ik alle ringen en lagerbussen e.d. terug kunnen vinden, want dat lag over de straat verspreid. De vork zelf is onbeschadigd, ik heb de gebroken las afgeslepen, nu is ie gewoon weer bruikbaar op een kleine framemaat.
If you can't make any power without a turbo, buy a V8
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Jammer (maar te verwachten).
Goed dat je zelf heel bent gebleven, en dapper dat je het eerlijk terugkoppelt.
Goed dat je zelf heel bent gebleven, en dapper dat je het eerlijk terugkoppelt.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Idd een dikke voor de terug koppeling.... Maar alu buizen gaat gewoon niet fabrieks lassen moeten iets van een legering hebben die wij niet gebruiken en ook niet eens weten over welke samenstelling het zou moeten gaan
Mijn frame heeft het bijna 1000km uitgehouden na dat ik de achterbrug gelast had...
Mijn frame heeft het bijna 1000km uitgehouden na dat ik de achterbrug gelast had...
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
Hallo Tommi,
Heb je de oude vork met firm tech nokken nog?
Ik ben geïnteresseerd om hem over te kopen.
Wat is de axle to crown distance (as tot aan de kroonplaat).
Normaalgezien 473 mm..... (Op mijn MTB stond vroeger ook een Kilo voorvork).
Dus die laatste vraag (over de 473 mm- is niet zo belangrijk.
Groeten,
Geert
Heb je de oude vork met firm tech nokken nog?
Ik ben geïnteresseerd om hem over te kopen.
Wat is de axle to crown distance (as tot aan de kroonplaat).
Normaalgezien 473 mm..... (Op mijn MTB stond vroeger ook een Kilo voorvork).
Dus die laatste vraag (over de 473 mm- is niet zo belangrijk.
Groeten,
Geert
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Weinig kans Geert.
Het topic is uit juni 2019, dus 4 jaar geleden.
En Tommie is al ruim een jaar niet meer ingelogd geweest.
Je kan hier een berichtje plaatsen voor je zoektocht naar zo'n vork.
https://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=21
Het topic is uit juni 2019, dus 4 jaar geleden.
En Tommie is al ruim een jaar niet meer ingelogd geweest.
Je kan hier een berichtje plaatsen voor je zoektocht naar zo'n vork.
https://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=21
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.