Trek Fuel EX9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

18.5 is idd te klein. Heb je meteen de oorzaak. Inbouwlengte maakt niks uit als de hefboom te lang is. Dan krijg je alles stuk als je de bike gebruikt waar ie voor bedoeld is. De 2020 is overigens echt wel een fijnere bike tov de vorige generatie, dus count your blessings.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Wil je ff mijn Remedy een rondje lenen? ik wil ook wel een nieuw frame :D
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Bokmaaa schreef: vr 20 september 2019, 13:02
Het vermoeden van zowel trek als 12GO is dat mijn frame(s) te klein waren. Ik had een 18,5" en ben 182cm. Het verhaal is dat het zadel dat te ver uit het frame steekt, wat een grote hefboom is bij hobbels enzo. Vind ik geen argument, zolang ik de zadelpen netjes binnen de marge heb ingebouwd moet het frame er maar tegen kunnen. Niet geheel toevallig is in het 2020 model de zadelbuis verstevigd.
Lijkt inderdaad een te klein frame..

Ik had een 21,5" Fuel EX van 2016 en bij mij was de afstand zadel <-> trapas 81.5cm. (Ben zelf 188cm)
Frame zat me als gegoten met een 60mm stuurpen.
Dus een 18,5" met jouw lengte lijkt me inderdaad een stukje te klein..
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Tsjonge je hebt wel erg veel pech met je fiets :o

Ik had van de 2016 fuel serie een 17,5 inch met 1,74mtr lengte , daarbij was mijn zadelpen al redelijk uitgeschoven .

Hadden ze nog je " opgemeten" voordat je de fiets heb gekocht ?

suc6
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op zo 22 september 2019, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Bij mij wilden ze toendertijd ook een 19,5" bestellen maar bij nameten gelukkig toch besloten een 21,5" te nemen. De zadelpen bij de 19,5" stond voor mij in de hoogste stand.
Blij toen voor de 21 5" te zijn gegaan, fiets paste me perfect met een iets kortere stuurpen. Dezelfde maten heb ik ook nu weer terug in mijn BMC Speedfox 01, die lijkt qua geo heel erg op de 2016 Fuel EX 👌🏻
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Bij mij wilden ze toendertijd ook een 19,5" bestellen maar bij nameten gelukkig toch besloten een 21,5" te nemen. De zadelpen bij de 19,5" stond voor mij in de hoogste stand.
Blij toen voor de 21 5" te zijn gegaan, fiets paste me perfect met een iets kortere stuurpen. Dezelfde maten heb ik ook nu weer terug in mijn BMC Speedfox 01, die lijkt qua geo heel erg op de 2016 Fuel EX 👌🏻
Dirt seeker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 10:27
Mijn mountainbike: Trek ex 8

Met mijn 1.73 heb ik een 18.5.
Past perfect met een kortere pen. Beter dan de 17.5.
Hoe een fiets zit it is uiteraard afhankelijk van je lichaamsbouw en kan je niet op alleen lichaams lengte beoordelen.

T blijft een heerlijke fiets.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik ben 180 cm en die 18,5" is perfect op mijn lijf geschreven. Niks niet over limieten heen, zadelpen steekt er behoorlijk uit, maar niet te ver. Als Trek wil dat je inderdaad een fiets koopt die 1" kleiner is dan de opgegeven maat, dan moeten ze naderhand niet gaan lopen zeuren. Voor iemand rond de 180 cm is een 18-19" fiets perfect. Dus 18,5" helemaal!

Daarbij geeft Bokmaa al aan dat de pen er gewoon voldoende diep in zat, dus daar kan het niet aan liggen. Trek schrijft (net als ieder ander merk) niet voor hoe ver een pen er uit mag steken, alleen hoe ver een pen er minimaal in moet steken. Dus ook daar is geen argument te vinden.


En dus geeft Trek heel netjes gewoon een nieuw frame.

Ik zou lekker eerst de huidige vork er in zetten en kijken hoe het bevalt. Kan best wel eens heel erg meevallen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

De 18,5" past mij ook supergoed, een reuze fijne fiets. Toch sta ik helemaal achter de keuze om hem te vervangen door de 19,5". En ik zeg het nog maar een keer, alle lof voor Trek hoe ze hier mee omgaan. Als je af en toe de verhalen hier op het forum leest over garantieafhandeling Nukeproof Scout ben ik echt heel blij hoe dit wordt opgelost.

Woensdag ga ik opnieuw opbouwen. Nu toch alle onderdelen van de fiets af zijn heb ik alles eens flink schoongemaakt, en ik leg er direct nieuwe binnen en buitenkabels in. Nieuwe achterremleiding (groter frame, en ik heb er nu voor de 2e keer een olijfje afgenkipt) en de oude kan ik als voorleiding gaan gebruiken om de kabelbende zo goed mogelijk te krijgen.

En het kleurtje mensen... dat kleurtje :kiss:

Afbeelding
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Bokmaaa schreef: ma 23 september 2019, 09:21 De 18,5" past mij ook supergoed, een reuze fijne fiets. Toch sta ik helemaal achter de keuze om hem te vervangen door de 19,5". En ik zeg het nog maar een keer, alle lof voor Trek hoe ze hier mee omgaan. Als je af en toe de verhalen hier op het forum leest over garantieafhandeling Nukeproof Scout ben ik echt heel blij hoe dit wordt opgelost.

Woensdag ga ik opnieuw opbouwen. Nu toch alle onderdelen van de fiets af zijn heb ik alles eens flink schoongemaakt, en ik leg er direct nieuwe binnen en buitenkabels in. Nieuwe achterremleiding (groter frame, en ik heb er nu voor de 2e keer een olijfje afgenkipt) en de oude kan ik als voorleiding gaan gebruiken om de kabelbende zo goed mogelijk te krijgen.

En het kleurtje mensen... dat kleurtje :kiss:

Afbeelding
Sunburst, mooi.
Benieuwd wat je vindt van het rijgedrag: ik vind de nieuwe 200% beter, terwijl de oude al niet slecht was ;-)
Laatst gewijzigd door Har77 op wo 2 oktober 2019, 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Die kleur, wowww :-q
Nu moet dat scheuren maar stoppen, je hebt nu eindelijk het frame dat je altijd al had willen hebben :winkie:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:o Nice die kleur :-q :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Lekker kleurtje zeg!
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteravond het nieuwe frame weer opgebouwd (en de oude op de post gedaan). De achterschijf van 160mm blijkt niet meer te passen, er gaat alleen nog 180mm (of groter) in dit frame. Goede reden om de voorschijf naar achter te verhuizen, en voor voor 200 of 203 te gaan. En dan kom je terecht in een woud van adapters.

Zoals ik het nu begrijp moet ik voor 203 bij shimano zijn, en heeft SRAM 200mm. Ze hebben hun eigen adapters, en zou mijn Guide remklauw op beide merken adapters moeten passen? Dus kan ik een 203 shimano schijf kopen met een 160>203 PM adapter en zou ik klaar zijn. Klopt dat? Of zijn er goede redenen om voor een paar mm minder te gaan, en een 200mm SRAM centerline oid, met bijbehorende adapter te scoren?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Aan de ene kant is de redenatie van SRAM met een 200 mm schijf te komen zeer logisch. Juist vanwege de adapters en omdat je dan alleen een +20 mm en een +40 mm adapter nodig gaat hebben.

Maar ze zijn zo ongeveer het enige merk met een 200 mm schijf in plaats van een 203 mm (= 8 inch!). Alleen om die reden zou je al 200 mm moeten weigeren!

(En daarom had Hope juist een 183 mm schijf als middelste maat!)


Verder is je redenatie op orde: een +40 of +43 mm adapter (of dus 203 zoals onder andere Shimano het noemt).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie